Насичений міжнародний освітній інтенсив проходив у онлайн-форматі упродовж 21-25 лютого 2022 року за підтримки організацій Breakthrough Foundation, Kids in Action (GR), Madiba (IT), Nectarus (LT), TiPovej! (SI), Youthopolis (RO), Think Forward (UK) у місті Вільнюс, Литва. 30 науковців та молодіжних працівників з понад 20 країн світу вивчали та вдосконалювали практичні навички, які, за прогнозами учених, будуть необхідні молоді через 5-10 років. Слухачі детально обговорили та проаналізували способи покращення цих навичок в умовах освітнього процесу та в рамках діяльності європейських молодіжних організацій.
У цьому проєкті Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» представляла неоднаразова учасниця молодіжних обмінів за програмою Erasmus+, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва.
Тренінг «Future Skills Now» проходив у змішаному форматі: 5-годинні практичні Zoom-сесії поєднувались із виконанням домашніх завдань на MOOC-платформі «Cities of Learning».
Платформа «Cities of Learning» – це популярна освітня екосистема, за допомогою якої будь-які фізичні особи та організації можуть пропонувати можливості для навчання (як офлайн, так і онлайн чи цифрового) та видавати Open Badges – цифрові сертифікати, що підтверджують опанування певних курсів/освітніх програм та здобуття спеціальних навичок. Open Badges визнаються багатьма організаціями у всьому світі і можуть бути включені до резюме та CV. За допомогою платформи «Cities of Learning» освітні установи та адміністрації, міські та області ради та інші адміністративні установи можуть створювати так звані освітні хаби та освітні проєкти як для місцевих жителів, так і для усіх бажаючих. За цією формою учасникам з різних куточків світу можна безкоштовно зареєструватися та долучитися до участі у освітніх проєктах, курсах та тренінгах.
У рамках опанування курсу «Future Skills Now» слухачі обговорювали навички та компетентності, які будуть необхідні молоді через 5-10 років, навчались визначати найнеобхідніші навички та компетентності на основі наявних потреб ринку праці та прогнозів учених, вивчали практичні методи опанування навичок, необхідних молоді у XXI столітті. Учасники отримували індивідуальні практичні завдання та готували колективні проєкти, працювали у групах. Зокрема, обговорювали наукові відеоматеріали та статті, присвячені ймовірному розвитку людства та технологій через 5, 10, 15-20 років, потреби ринку праці у найближчому та віддаленому майбутньому і можливості адаптації навчальних програм та курсів під ці потреби, розглядали 56 основоположних навичок, необхідних людям у 21 столітті.
Тренери з Литви Laimonas Ragauskas, Nerijus Kriauciunas та Sandra Zoomers пояснили учасникам, як виявляти необхідні молоді навички та компетеності та розвивати їх в рамках певних освітніх програм та спеціальностей, а також ознайомили з грою Mega Trend Cards, створеною у 2020 році, яка дозволяє розвивати критичне та креативне мислення, логічні зв’язки та вчить прогнозувати потреби майбутнього. Цю гру, яка складається з 56 карток та інструкції, можна безкоштовно скачати та роздрукувати в англомовному варіанті, розробники рекомендують її до використання у школах, університетах та молодіжних і освітніх організаціях усіх форм та рівнів.
«Це був дуже незвичний тренінг, оскільки зазвичай в рамках таких проєктів розглядаються освітні тенденції та проблеми сьогодення, а курс «Future Skills Now» був насамперед спрямований на прогнозування освітніх тенденцій і проблем майбутнього.
Тренінг тривав з 21 по 25 лютого – перші 3 дні учасники обговорювали суто тематику проєкту, а останні 2 дні – 24 та 25 лютого, майже повністю були присвячені війні в Україні – представники молодіжних та освітніх організацій з різних куточків світу розпитували мене про те, що саме відбувається в Україні, адже у мережі багато суперечливих даних, як можна допомогти українцям, я поділилась з ними рахунком НБУ для допомоги ЗСУ України та контактами волонтерських організацій, які співпрацюють з волонтерами з-за кордону, оскільки учасники тренінгу цікавилися тим, як саме їхні організації можуть допомогти Україні.
Згодом, вже після закінчення проєкту, деякі учасники з Румунії, Угорщини та Польщі написали мені, що вже збирають гуманітарну допомогу, яку найближчим часом відправлять до України», – розповіла учасниця проєкту, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Полтавської політехніки Анна Павельєва.
Раніше викладачка гуманітарного факультету провела тренінг з командної роботи та урегулювання конфліктів, а науковиця-філолог долучилася до участі у онлайн-тренінгу з питань охорони навколишнього середовища за програмою Erasmus +.
Медіа-центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»