У плідній науково-освітній співпраці з провідними університетами світу на базі факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» розпочався цикл гостьових лекцій «Contemporary Contexts and Debates: 21st Century Literatures and Cultures in English». Щосереди науковці, викладачі та письменники з США, Канади, Німеччини та Швейцарії розповідають про історію, культуру та літературу своїх країн в сучасному контексті.
Перша лекція – «More than Rust: Narrating Post-Industrial America» («Більше, ніж «іржа»: наративи постіндустріальної Америки»), лекторка: доктор Джулія Саттлер (Julia Sattler) з Дортмундського технічного університету, відбулась 20 вересня 2023 року.
Другу лекцію – «US Myths and Politics on the 21st-Century Stage: Hamilton: An American Musical» («Міфи та політика США на сцені 21-го століття: Гамільтон: Американський мюзикл») – прочитала Ханна Шох (Hannah Schoch), дослідниця з Цюріхського Університету.
Третя лекція під назвою «Is It Alright if I Don’t Sing Tonight? Romance, Romanticism, and Climate Grief in Contemporary Popular Music» відбудеться у середу, 4 жовтня о 13.30 в ауд.318 Ц Полтавської політехніки у змішаному форматі. Власними напрацюваннями поділиться Андрін Альбрехт (Andrin Albrecht), дослідник з Єнського університету імені Фрідріха Шиллера, член дослідницької навчальної групи DfG «Modell Romantik», напрям досліджень: американська література.
Запрошуються усі бажаючі студенти та науково-педагогічні працівники Полтавської політехніки як офлайн, так і дистанційно (щоб отримати посилання на Zoom, звертайтесь на кафедру германської філології та перекладу в ауд.310 Ц).
Довідково: Андрін Альбрехт – письменник, композитор і літературознавець, який наразі мешкає в Єні, Німеччина. Його кандидатська дисертація «Романтичні авторитети і геній білої людини після «Мобі-Діка» присвячена взаємозв’язку концепції генія з уявленнями про маскулінність, інституційну винятковість і расу у творах Германа Мелвілла, Володимира Набокова, Томаса Пінчона та Марка З. Данілевського.
Окрім поезії та короткої прози англійською та німецькою мовами, Андрін Альбрехт писав есеї та розділи книг на різноманітні теми, такі як «біле» у фільмі Стенлі Кубрика «Сяйво», ізоляція та міський простір у творчості прогресивного рок-музиканта Стівена Вілсона, а також про польську серію відеоігор «Відьмак». Особливий інтерес для Андріна Альбрехта становлять цікавлять вузлові точки між естетичним досвідом, суспільством і політикою, а також питання мультимедійності, наратології та спадщини романтизму в сьогоденні.
Короткий анонс змісту лекції:
Нічого, якщо я сьогодні не буду співати? Романтика, романтизм і кліматична скорбота в сучасній популярній музиці
Як мистецтво може говорити, не кажучи вже про те, щоб мати значення, перед обличчям кліматичної кризи – події, яка часто здається безнадійною, а масштаби якої не піддаються людському розумінню? У своїй лекції Андрін Альбрехт розглядає два альбоми сучасної популярної музики – «Titanic Rising» гурту Weyes Blood (2019) та «Ignorance» гурту The Weather Station (2021), які використовують форму пісні про кохання для вирішення цієї загадки. Використовуючи лексику, таку близьку в контексті романтики, але переконтекстуалізуючи її, щоб звернутися до власного нерозуміння катастрофи, що насувається, ці альбоми пом'якшують травму через мистецтво і, як висловилася Анаід Нерсесян у своїй монографії «Форма катастрофи» (2020), «представляють досвід нерозуміння сьогодення».
Нещодавно філологи відзначили Міжнародний день перекладача.
Нагадаємо, у ревіталізованому університетському парку відкрили OPEN SPACE аудиторії, а політехніка вдруге візьме участь у благодійній акції Національного банку України «Смілива гривня».
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»