Навчальний курс 014БОК1 Українська мова (за професійним спрямуванням)

Освітній рівень

Перший  (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова)

Обсяг дисципліни

3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (8 академічних годин), практичні заняття (22 академічні години)

Форма контролю

екзамен

Вивчення дисципліни  «Українська мова (за професійним спрямуванням)» зорієнтоване на формування та розвиток комунікативної професійно орієнтованої компетенції особистості, яка здатна зреалізувати свій творчий потенціал на потреби держави.

Завдання дисципліни спрямовані на формування в здобувачів  ІК, що полягає у  здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування теоретичних знань і практичних умінь з наук предметної спеціальності та дотичних до них, а також загальних компетентностей:

ЗК1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, здійснювати ефективну комунікацію українською й іноземними мовами в межах професійної діяльності.

ЗК4. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру й історію, багатоманітність й мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національно-культурної ідентичності.

ЗК10. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» є:

ПР 5. Володіти знаннями про мову загалом в синхронічному та діахронічному аспектах, уміти виокремлювати галузі філології, окреслювати коло їхніх основних проблем.

ПР 6. Уміти застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань, зокрема для формування іншомовної комунікативної та міжкультурної компетентностей в здобувачів освіти.

ПР 9. Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції.

ПР 10. Вільно володіти українською та іноземними мовами в усній і письмовій формах, у різних жанрово-стильових дискурсах і регістрах спілкування для вирішення комунікативних завдань у непередбачуваних ситуаціях.

Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Вступ до мовознавства» базується на шкільних курсах української мови, та курсу «Вступ до мовознавства».

Тема 1. Державна мова – мова професійного спілкування. Основи культури української мови. Стилі сучасної української літературної мови у професійному спілкуванні.

Тема 2. Спілкування як інструмент професійної діяльності. Культура усного фахового спілкування.

Тема 3. Ділові папери як засіб писемної професійної комунікації.

Тема 4. Науковий стиль української мови та його специфіка. Жанри наукового стилю. Редагування та оформлення українських наукових текстів.

Координатор Syllabus РПНД