Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (8 академічних годин), практичні заняття (22 академічні години) |
Форма контролю |
2 – екзамен |
Вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» спрямоване на формування та розвиток мовної, мовленнєвої та комунікативної компетентностей особистості, яка здатна зреалізувати свій творчий потенціал у професійній діяльності для потреб держави.
Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти з опорою на знання про рідну українську мову і мову професійного спілкування, уміння користуватися орфоепічними, лексичними, стилістичними, граматичними нормами сучасного українського професійного мовлення. Завданням дисципліни є формування загальних і фахових компетентностей:
ЗК1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК6. Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК7. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
ЗК 8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
СК2. Здатність використовувати на практиці професійні знання й практичні навички в галузі лінгвістики, літературознавства, педагогіки, вікової та педагогічної психології, методики навчання іноземних мов, оперувати науковою термінологією.
СК7. Здатність чітко й виразно висловлювати думку, використовувати знання законів техніки мовлення: правильна постановка дихання, розвиток голосу, чітка та зрозуміла дикція, нормативна орфоепія.
СК8. Здатність спрямовувати експресивні, емоційні, логічні засоби мови для досягнення запланованого прагматичного результату.
СК10. Здатність брати участь у різних формах професійної комунікації (семінари, конференції, засідання методичного об’єднання, круглі столи, дискусії) та презентувати власні наукові дослідження в галузі освіти та філології.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» є:
ПР3. Уміти використовувати українську мову як державну в усіх сферах суспільного життя, зокрема у професійному спілкуванні.
ПР10. Володіти науково-технічною термінологією на науковому рівні. Редагувати текст, враховуючи семантичні й структурно-словотвірні особливості науково-технічної термінології та особливості наукового стилю мови і його різновидів. Володіти мовними нормами ділового стилю; правильно і грамотно будувати тексти офіційно-ділового стилю; укладати ділові папери відповідно до вимог та державних стандартів.
ПР17. Бути здатним сприяти соціалізації, формуванню загальної культури особистості.
ПР22. Володіти знаннями про норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності.
ПР26. Уміти створювати усні й письмові тексти різних жанрів і стилів державною та іноземною (іноземними) мовами. Вміти анотувати та реферувати тексти різних типів та жанрів.
Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» базується на вивченні таких навчальних дисциплін: «Історія України та української культури» та «Вступ до мовознавства» у закладі вищої освіти.
Тема 1. Основи культури української мови.
Тема 2. Стилі сучасної української літературної мови у професійному спілкуванні.
Тема 3. Спілкування як інструмент професійної діяльності.
Тема 4. Культура усного фахового спілкування.
Тема 5. Ділові папери як засіб писемної професійної комунікації.
Тема 6. Українська термінологія у професійному спілкуванні.
Тема 7. Науковий стиль і його засоби у професійному спілкуванні.
Тема 8. Переклад і редагування наукових текстів.