Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
4 кредитів (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (20 академічних годин), практичні заняття (22 академічні години) |
Форма контролю |
8 – екзамен |
Вивчення дисципліни «Лінгвокраїнознавство з компонентом німецька література» спрямоване на формування у здобувачів освіти німецькомовної лінгвістичної, комунікативної та лінгвокраїнознавчої компетентності з метою підготовки до подальшої практичної діяльності та подальший розвиток мовної, мовленнєвої та соціокультурної компетентності студентів, формування мовленнєвих умінь і стратегій у різних видах мовленнєвої діяльності, ознайомлення з природніми умовами та ресурсами країни, мова якої вивчається, особливостями її населення, найважливішими етапами історичного розвитку та ознаками політичних систем, особливостями та рівнем економічного розвитку країн, напрямами зовнішньої політики країн, їхньою участю у міжнародних відносинах та організаціях, культурними особливостями, у вдосконаленні уміння студентів спілкуватися німецькою мовою в усній та писемній формах; розвивати країнознавчі знання, уміння та навички студентів про культуру та традиції Німеччини, подальший розвиток у студентів умінь і навичок самостійної діяльності з оволодіння німецькою мовою, формування уміння проєктної роботи, розвиток логіки, розширення кругозору, формування наукового типу мислення.
Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів освіти таких загальних компетентностей:
– Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру й історію, багатоманітність й мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національно-культурної ідентичності.
– Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.
– Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку.
Спеціальних (фахових, предметних) компетентностей (СК):
– Здатність моделювати зміст навчання й позакласної виховної роботи, формувати іншомовні комунікативні й предметну читацьку компетентності учнів, зокрема на засадах інтегрованого навчання.
– Здатність орієнтуватися в світовому літературному процесі, історії та культурній спадщині країн, мова яких вивчається, формувати національну свідомість і культуру учнів, їхні моральні й ціннісні орієнтації.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Лінгвокраїнознавство з компонентом німецька література» є:
– Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури.
– Володіти знаннями про мову загалом в синхронічному та діахронічному аспектах, уміти виокремлювати галузі філології, окреслювати коло їхніх основних проблем.
– Уміти застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань, зокрема для формування іншомовної комунікативної та міжкультурної компетентностей у здобувачів освіти.
– Знати історію зарубіжної літератури, вміти аналізувати й інтерпретувати твори художньої літератури, визначати їхню специфіку і місце в літературному процесі.
Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Лінгвокраїнознавство з компонентом німецька література» відбувається паралельно з вивченням дисциплін «Практика усного і писемного мовлення (німецька мова)», «Історія зарубіжної літератури», із якими встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.
Тема 1. Deutschland. Allgemeine Merkmale des Landes.
Тема 2. Staat und politisches System Deutschlands
Teма 3. Symbole Deutschlands.
Тема 4. Feiertage und Bräuche in Deutschland.
Тема 5. Die berühmtesten Städte Deutschlands.
Teма 6. Der aktuelle Stand der Entwicklung von Kultur, Bildung und Kunst in der Bundesrepublik Deutschland. Deutschsprachige Länder Europas.
Teма 7. Sagen und Mythen über Deutschland.
Tema 8. Deutschland ist ein Land der Dichter und Denker.
Teма 9. Leben und Schaffen klassischer Schriftsteller der deutschen Literatur.
Tема 10. Deutschsprachige Nobelpreisträger im Bereich Literatur.