Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
4 кредитів (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (20 академічних годин), практичні заняття (22 академічних годин) |
Форма контролю |
8 – екзамен |
Вивчення дисципліни «Лінгвокраїнознавство з компонентом література польської мови» спрямоване на формування лінгвістичної, комунікативної та лінгвокраїнознавчої компетентності з метою підготовки до подальшої практичної діяльності та подальший розвиток мовної, мовленнєвої та соціокультурної компетентності студентів, формування мовленнєвих умінь і стратегій в різних видах мовленнєвої діяльності, ознайомлення з природніми умовами та ресурсами країни, мова якої вивчається, особливостями її населення, найважливішими етапами історичного розвитку та ознаками політичних систем, особливостями та рівнем економічного розвитку країн, напрямами зовнішньої політики країн, їхньою участю у міжнародних відносинах та організаціях, культурними особливостями, у вдосконаленні уміння студентів спілкуватися польською мовою в усній та писемній формах; розвиток країнознавчих знань, умінь та навичок студентів про культуру та традиції Польщі, подальший розвиток у студентів умінь і навичок самостійної діяльності з оволодіння польською мовою, формування уміння проєктної роботи, розвиток логіки, розширення кругозору, формування наукового типу мислення.
Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти та фахових компетентностей:
- Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру й історію, багатоманітність й мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національно-культурної ідентичності.
- Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.
- Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
- Здатність моделювати зміст навчання й позакласної виховної роботи, формувати іншомовні комунікативні й предметну читацьку компетентності учнів, зокрема на засадах інтегрованого навчання.
- Здатність орієнтуватися в світовому літературному процесі, історії та культурній спадщині країн, мова яких вивчається, формувати національну свідомість і культуру учнів, їхні моральні й ціннісні орієнтації.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Лінгвокраїнознавство з компонентом література польської мови» є:
- Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури.
- Володіти знаннями про мову загалом в синхронічному та діахронічному аспектах, уміти виокремлювати галузі філології, окреслювати коло їхніх основних проблем.
- Уміти застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань, зокрема для формування іншомовної комунікативної та міжкультурної компетентностей в здобувачів освіти.
- Знати історію зарубіжної літератури, вміти аналізувати й інтерпретувати твори художньої літератури, визначати їхню специфіку і місце в літературному процесі.
Оволодіння теоретичними знаннями з лінгвокраїнознавства другої іноземної мови спирається на знання, навички й уміння, здобуті під час вивчення інших дотичних навчальних дисциплін, зокрема: «Практика усного і писемного мовлення (польська мова)», «Лінгвокраїнознавство з компонентом англійська література», з якими встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.
Temat 1. Językoznawstwo jako nauka.
Temat 2. Podstawowe informacje o Polsce.
Temat 3. Symbole państwa polskiego.
Temat 4. Wierzenia i obrzędy ludowe.
Temat 5. Struktura życia w Polsce.
Temat 6. Zasady analizy lingwokulturowej tekstów artystycznych.
Temat 7. Polskie mity i legendy.
Temat 8. Wiek romantyzmu w dziejach literatury polskiej.
Temat 9. Literatura polska okresu międzywojennego.
Temat 10. Laureaci Nagrody Nobla w Polsce i ich osiągnięcia twórcze.