Студентки спеціальності 035 «Філологія» Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Вікторія Шефер (група 401-ГФ) та Юлія Гордієвська (група 201-ГФ) стали активними учасницями онлайн-тренінгу «Volunteers beyond borders» за програмою Erasmus+, що проходив упродовж 17 – 27 листопада. Співорганізатори тренінгу – організації «Popoli Insieme» та «Development and Initiative» подбали про зручний формат та сприятливі умови для налагодження конструктивного діалогу і плідного спілкування.
Учасниками проєкту стали 35 активних молодих людей і молодіжних працівників-тьюторів з України, Італії, Іспанії, Морокко та Греції, а заняття проводили тренери з багаторічним міжнародним досвідом і глибокими знаннями у сфері волонтерства та соціальної інклюзії.
Під час тренінгу молодь розглядала загальні ідеї волонтерської діяльності та конкретні практичні кейси щодо особливостей інших європейських культур, питань міграції, становища біженців та розвитку молодіжної активності у світі. Представники різних країн поділилися власними думками щодо розглянутих проблем та одностайно прийшли до висновку: незважаючи на відмінності культур та ментальностей, люди мають залишатися толерантними один до одного, адже навіть простим розумінням та повагою до культури іншого народу можна змінити світ на краще.
Метою тренінгу стало привернення уваги молоді різних країн світу до волонтерської діяльності, обмін міжнародним досвідом та найдієвішими інструментами здійснення такої діяльності у різних країнах.
Перший день тренінгу розпочався зі знайомства учасників тренінгу між собою, у «warm up activity» учасники ставили одне одному питання, ділилися найяскравішими моментами з власного життя.
Організаторка міжнародного тренінгу з Італії Ноемі Ріга (Noemi Riga, Popoli Insieme) розповіла про основні завдання та мету проєкту, а представники кожної країни отримали завдання намалювати дерево очікувань і правил, презентувати власні креативні ідеї. Зокрема, правила мали бути зображені у коренях дерева, а очікування на його листочках.
Команда з України складалася з 9 учасників на чолі з team leader Лесею Дорошенко. Молоді люди виділили для себе наступні очікування: налагодження дружніх стосунків з представниками інших країн, позитивний вплив на сучасну молодь, покращення лідерських якостей, розвиток мислення, вдосконалення та опанування нових soft skills, міжкультурний та мовний обмін.
Правилами команди стали: не перебивати одне одного, повністю віддатися проєкту, бути активним, бути уважними слухачами, ефективно комунікувати з усіма учасниками, упевнитися, що мікрофон виключений, а підключення до інтернету хороше, говорити голосно і правильно, поважати думку одне одного.
Запрошена спікерка Іларія Ферраро (Ilaria Ferraro, Popoli Insieme) презентувала власний досвід волонтерства, розповіла про найпопулярніші волонтерські сервісні центри та попросила учасників поділитися їхнім досвідом участі у таких проєктах.
Студентка Полтавської політехніки Вікторія Шефер поділилася своїм досвідом волонтерства до всесвітньої пандемії COVID-19 – спільно з командою інших волонтерів відвідувала дитяче онкологічне, психіатричне та туберкульозне відділення, пансіонат для людей похилого віку. Волонтери готували концерти, гралися з дітьми, виготовляли аплікації з паперу, тканини, налаштовували на позитивні емоції та підбадьорювали їхніх батьків. Нагадаємо, волонтери Полтавської політехніки нагороджені дипломом Полтавського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за активну благодійну діяльність.
Майбутня професійна перекладачка Юлія Гордієвська також неодноразово ставала учасницею волонтерських проєктів, наприклад, під час свого перебування в Америці за програмою обміну Future Leaders Exchange (FLEX) вона брала активну участь у соціально-культурних заходах та була творцем медіа-контенту. Юлія проводила уроки англійської мови та художнього мистецтва для дітей та співпрацювала з командою вчителів для розвитку культурної обізнаності серед студентів-підлітків в Україні та Сполучених Штатах Америки. Також студентка займалася організацією лялькового театру, параду і брала участь у двох благодійних ярмарках.
Другий день тренінгу організовувала команда з Іспанії, розпочавши з невеличкого «розігріву» – учасники називали кольори і шукали предмет такого кольору. Лаура Гонсалес (Laura Gonzalez) представила власну організацію Red Incola, відповіла на питання учасників та запросила на волонтерство до Іспанії.
Після цього представники Іспанії висвітлили тему міграції, учасники отримали завдання на платформі jamboard. Молодь поділили по національних командах та дали завдання написати слова, які спадають на думку, коли чують такі терміни як: refugee (біженець), third country national (громадянин третьої країни), migrant (мігрант), internally displaced person (внутрішньо переміщена людина), asylum seeker (шукач притулку) та person in an irregular administrative situation (oсоба, яка перебуває в незаконній адміністративній ситуації). Другим завданням було співставити у jamboard терміни з їх визначеннями. Усі учасники чудово впоралися з завданням і пройшли невелику вікторину на платформі quizizz.
Запрошеним спікером стала біженка з Сирії Геба Мадід (Heba Maded, Popoli Insieme), яка розповіла власну непросту історію міграції та інтеграції та відповіла на питання учасників.
Третій день організації розділили між собою учасники з Іспанії та Греції. Іспанці (Mireia та Laura з Red Incola) розповіли про історію волонтерства по Європі, запросили до себе в організацію. А греки (USB) розповіли про волонтерство онлайн. Учасників розділили по національним групам та дали завдання у jamboard поділитися своїм досвідом онлайн-волонтерства, підготувавши сценарій, визначивши цільову аудиторію та обравши відповідні практичні інструменти.
Четвертий день розпочали учасники з Марокко, які представили власну країну, її особливості, а далі розділили на міжнародні групи і в jamboard учасники мали представити свої країни, їхні головні особливості. Після цього, студентки з Марокко провели невелику гру kahoot, питання якої стосувалися національних особливостей країн-учасниць.
Організацією п'ятого дня займалися учасники з Італії. Лейла Халіл (Leyla Khalil, Popoli Insieme) розділила учасників на пари та дала час на спілкування у окремих кімнатах платформи Zoom. Неформальна атмосфера сприяла можливостям дізнатися більше один про одного та потоваришувати. На другу половину конференції італійці запросили гостей з організації Cucina Brigante, які представляли тему харчових відходів.
Шостий день власний досвід представляла команда з України. Team Leader Леся Дорошенко підготувала оксфордські дебати на тему міграції та біженців. Учасники прагнули якомога краще представити себе іноземцям, підготувати цікавіші активності та надати максимум користі учасникам. На початку сесії Леся Дорошенко розповіла, що таке дебати, як у них брати участь і що треба робити, після цього, учасники мали попрактикуватися. Темою практики стало питання смертних вироків: одна команда мала представити позицію за, а інша – проти. При чому, важливо зауважити, що у подібних дебатах важливі аргументи, а не власна думка учасників.
У другій половині тренінгу учасники грали в гру під назвою «Is migration doing more harm than good?». У запеклих дискусіях виграла команда, яка наводила аргументи «ЗА» міграцію, оскільки учасники навели більше переконливих доказів та аргументів, відповіли на питання та всебічно розкрили свою точку зору. Під кінець сесії учасники підготували Kahoot на тему міграції в Європі.
Передостанній сьомий день організовували команди з Італії та Греції, упродовж дня розбирали тему фотографії, кольору у ній, учасників розділили по парах та запропонували розповісти про себе, а далі зробити портрет співрозмовника, що буде максимально точно передавати його характер. Учасникам дуже сподобалася така активність, вони отримали задоволення від спілкування та естетики зроблених фото, які розмістили у jamboard.
У другій половині греки розповідали про YouthPass, які компетенції ми здобули і задавали питання щодо них. Наприкінці сесії учасники малювали картинки, чого вони навчилися за проєкт та прощалися одне з одним. Фінальний день учасники проводили разом зі своїми національними командами, обговорювали dissemination activities, поділилися своїми здобутками з іншими та тепло попрощалися.
Студентки Вікторія Шефер та Юлія Гордієвська сподіваються, що таких тренінгів в їхньому житті буде ще багато, адже тепер не уявляють життя без проєктів Erasmus+, ранку без кави і ноутбуку, бурних дискусій та нових вражень.
«Адресую слова щирої вдячності організаторам тренінгу «Development and Initiative» за надану можливість вісім днів поглиблювати власні знання та покращувати навички у іншомовному середовищі та особисто координаторці проєкту – начальниці відділу міжнародних проєктів «Дніпровської Політехніки» Катерині Пряжниковій за підтримку та допомогу. Слова окремої подяки висловлюємо нашій викладачці – кандидатці філологічних наук, доцентці кафедри германської філології та перекладу Анні Павельєвій за ґрунтовну підготовку до участі у програмі. Під час засідань студентського наукового гуртка «Філологія» Анна Костянтинівна показала широкий спектр можливостей програм Erasmus+ та мотивувала спробувати», – говорять учасниці молодіжного обміну Вікторія Шефер та Юлія Гордієвська.
За словами кандидатки філологічних наук, доцентки кафедри германської філології та перекладу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Анни Павельєвої, це вже п’ятий спільний проєкт гуманітарного факультету університету з громадською організацією «Development and Initiative».
«Викладачі та студенти гуманітарного факультету Полтавської політехніки мають вже чималий досвід участі у престижних міжнародних проєктах та молодіжних обмінах за програмою Erasmus+. Особисто я наразі беру участь у онлайн-тренінгу Erasmus+ «From youth to adult», що проходить упродовж 28 листопада – 13 грудня у Іспанії. На моє тверде переконання, для сучасної студентської молоді неформальна освіта – це додаткова можливість «прокачати» власні soft skills. Дякуємо начальниці відділу міжнародних проєктів «Дніпровської політехніки» Катерині Пряжниковій та усій команді громадської організації «Development and Initiative» за можливість брати участь у проєктах міжнародної академічної мобільності Erasmus+, набувати унікальних професійних навичок, удосконалювати рівень володіння іноземними мовами, підвищувати власну кваліфікацію в контексті глобальних трендів розвитку науки та бути залученими до кращих світових практик!» – прокоментувала науковиця.
Раніше викладачка Полтавської політехніки стала учасницею проєкту міжнародної академічної мобільності для молодіжних працівників Erasmus+ «Speak Up, we are Listening», студентка-філолог стала учасницею проєкту молодіжного обміну Erasmus+, присвяченого соціальним стереотипам, а студент гуманітарного факультету став учасником молодіжного обміну за проєктом Erasmus+, присвячений цифровим навичкам.
Медіа-центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»