Нагадаємо, у Центрі сучасного мистецтва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» майже два місяці експонувалася виставка-перформанс під назвою «ПозаЧасовість». У рамках авторського мистецького проєкту художника й кобзаря, доцента кафедри образотворчого мистецтва Полтавської політехніки Назара Божинського у експозиції були представлені художні роботи митця за останні 25 років. Куратором проєкту стала завідувачка кафедри образотворчого мистецтва, кандидат мистецтвознавства, член Міжнародної асоціації критиків та мистецтвознавців (AICA), член Міжнародної Академії кераміки (ICA) Тетяна Зіненко.
На урочисту церемонію закриття виставки «ПозаЧасовість» завітали почесні гості – ректор Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», доктор економічних наук, професор Володимир Онищенко, науково-педагогічні працівники, студенти університету та учасники практичного тренінгу за програмою «Освіта і піклування», які цього дня активно працювали на різних інноваційних науково-освітніх локаціях Полтавської політехніки. Відвідувачі не приховували щирого захоплення від перебування в потужному осередку сучасного мистецтва, що вже упродовж багатьох років успішно функціонує на базі провідного класичного університету нашої країни, де відмінно поєднується вірність освітнім традиціям, динамічний інноваційний розвиток та широкий спектр популярних конкурентоспроможних на сучасному ринку праці спеціальностей.
«Надзвичайно приємно, що в Центрі сучасного мистецтва багатопрофільного класичного Національного університету імені Юрія Кондратюка, де здійснюється якісна практична підготовка за багатьма спеціальностями, є місце для прекрасного. Упродовж тривалого часу в університеті діяла виставка надзвичайно талановитої людини, неординарного митця – Назара Божинського. Я мав глибоке естетичне задоволення запрошувати на перегляд мистецьких робіт почесних гостей – народних депутатів України, керівників різних державних інституцій, поважних науковців. Гості були приємно здивовані побаченим, вмінням автора багатогранно поєднувати мистецтво, кераміку, музику та інші сфери мистецтва.
І навіть сьогодні, в умовах повномасштабного вторгнення, можу сказати впевнено – мета діяльності Центру сучасного мистецтва досягнута. Тут експонувався чудовий благодійний проєкт Макса Вітика «Історія планети Земля», діяла персональна виставка «Мистецтво, що рятує» чудової художниці Валерії Носик, яка опановує одразу два фахи – професійного художника та реабілітолога. Попри війну, маємо змогу насолодитися мистецтвом, морально перезавантажитися, помріяти про давно очікуваний мир, занурившись у неповторний світ мистецтва.
Щиро дякую, шановний Назаре Івановичу, за те, що поділилися частинкою власної творчості, переконаний – маєте ще чимало цікавих ідей, які неодмінно підтримаємо. Щиро вдячні за передані нашій талановитій молоді знання, якими щедро ділитеся під час освітнього процесу, адже студенти Полтавської політехніки – це майбутнє нашої країни, спроможне відбудувати та відновити повоєнну Україну. Завдячуючи таким харизматичним, талановитим викладачам, студенти мають можливість отримувати суперсучасні, класні знання і всебічно розвиватися. Зичу успіхів, благополуччя та процвітання на мирній українській землі!», – наголосив ректор Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», професор Володимир Онищенко.
Представлений авторський проєкт «ПозаЧасовість» певним чином підсумовує 25 років творчого життя митця. У композиції представлені роботи ще від його юнацьких років і до сьогодення. Але у всьому цьому відчувається та позачасовість, яка не прив’язана ні до минулого, ні до майбутнього, й існує тільки тут та зараз. Під час фінісажу митець коротко розповів історію представлених полотен та презентував коротке «поетичне кіно», де показав дві іпостасі людини, що бере до рук бандуру. За словами автора виставки, це спроба показати дві грані одного творчого «я».
Упродовж майже двох місяців експонування виставку «ПозаЧасовість» відвідали учасники низки масштабних науково-освітніх та професійних івентів, конференцій, практичних тренінгів, представники робочої делегації Університету Григорія Сковороди у Переяславі, директори та декани різних структурних підрозділів, науково-педагогічні працівники, студентська молодь, які поділилися власними враженнями від споглядання виконаних у неповторній авторській техніці картин. А студенти кафедри образотворчого мистецтва Полтавської політехніки отримали можливість опанувати унікальні техніки виконання художніх робіт під час навчальних занять.
«Щиро дякуємо шановному Назару Івановичу за той ефект позачасовості, який кожен з нас буквально відчув на собі. Мистецтво – одна з тих прекрасних речей, що дозволяє нам час від часу зануритися у власний світ, осягнути багатогранність власного сприйняття навколишнього світу», – прокоментувала модераторка фінісажу виставки, завідувачка кафедри образотворчого мистецтва, кандидат мистецтвознавства, член Міжнародної асоціації критиків та мистецтвознавців (AICA), член Міжнародної Академії кераміки (ICA) Тетяна Зіненко. За словами мистецтвознавиці, сьогоднішній фінісаж – це продовження, а не завершення, що, зважаючи на непрості виклики сьогодення, надзвичайно важливо.
На думку художника й кобзаря, доцента кафедри образотворчого мистецтва Полтавської політехніки Назара Божинського, надзвичайно важливо аби кожна людина, яка завітала на виставку, отримала натхнення, тоді митець вважає поставлену перед собою художню ціль досягнутою.
Під час мистецького фінісажу відвідувачі обговорювали представлені роботи та ділилися враженнями.
Нагадаємо, раніше у Центрі сучасного мистецтва Полтавської політехніки відбувся перформанс Макса Вітика, діяла персональна виставка студентки Валерії Носик «Мистецтво, що рятує».
Нещодавно Полтавська політехніка підписала Меморандум про співпрацю з Львівською національною галереєю мистецтв імені Бориса Возницького, а новим куратором Центру сучасного мистецтва став фахівець з Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького Андрій Рибка.
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»