Вивчення дисципліни передбачає оволодіння методичною компетентністю як сукупністю знань, навичок, умінь і здатностей ефективно організовувати й реалізовувати викладання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти з урахуванням сучасних теоретичних і практичних підходів до формування в учнів усіх складників іншомовної комунікативної компетентності. Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти та фахових компетентностей: ЗК 2 Здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу й синтезу інформації та використання інноваційних технологій, сучасних методів й інструментальних засобів в освітньому процесі. ЗК 3 Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності. ЗК 5 Здатність рефлексувати й обʼєктивно оцінювати професійну діяльність, визначати актуальні потреби, автономно навчатися й оволодівати сучасними знаннями, забезпечуючи безперервний професійний розвиток. ЗК 7 Здатність підтримувати особисте психічне й фізичне здоров’я, контролювати власні емоційні стани, використовувати різні види й форми рухової активності та вести здоровий спосіб життя, створювати комфортне й безпечне освітнє середовище. ЗК 10 Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК 2 Здатність аналізувати, прогнозувати, коригувати й оцінювати навчальну діяльність учнів з огляду на їхні індивідуальні й вікові особливості та потреби шляхом застосування сучасних методів і технологій. СК 3 Здатність добирати, використовувати наявні та, за потреби, створювати власні, зокрема цифрові, засоби навчання й контролю. СК 4 Здатність до субʼєкт-субʼєктної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу на засадах партнерства, формувати колектив учнів. СК 5 Здатність забезпечувати умови для ефективного функціонування інклюзивного освітнього середовища. СК 6 Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі з метою його оптимізації та вдосконалення, презентувати власні доробки в галузі освіти й педагогіки, методики навчання іноземних мов та зарубіжної літератури. Програмними результатами вивчення дисципліни «Методика навчання іноземних мов та культур» є: ПР 1 Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури. ПР 2 Розуміти та враховувати особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності психічного розвитку, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання в процесі педагогічної діяльності. ПР 7 Уміти проявляти ініціативу, генерувати нові ідеї для розв’язання складних спеціалізованих завдань і проблем у професійній діяльності та нести відповідальність за прийняті рішення в непередбачуваних ситуаціях. ПР 9 Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції. ПР 11 Бути здатним проєктувати педагогічний процес, програми розвитку суб’єктів освітнього процесу, зокрема в умовах інклюзивної освіти, планувати хід заняття з іноземної мови та зарубіжної літератури. ПР 12 Організовувати навчальні заняття різних типів, застосовувати різні види й форми навчально-пізнавальної діяльності учнів, відбирати, правильно й логічно презентувати навчальний матеріал; використовувати технології, методи і засоби, зокрема для реалізації інтегрованого навчання. ПР 14 Уміти здійснювати професійну та особистісну рефлексію; прогнозувати, контролювати й аналізувати результати навчання здобувачів освіти; використовувати методи та прийоми розвитку в учнів здатності до само- й взаємоконтролю. ПР 15 Уміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології та створювати цифрові освітні ресурси для вирішення спеціалізованих завдань і практичних проблем. ПР 16 Знати сучасні дидактичні й методичні засади навчання іноземних мов і зарубіжної літератури та вміти застосовувати їх в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. ПР 17 Бути здатним систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію та брати участь в діяльності професійних об’єднань педагогів. Оволодіння методичної компетентністю спирається на знання, навички й уміння, здобуті під час вивчення інших дотичних навчальних дисциплін, зокрема: «Педагогіка» та «Педагогічна майстерність». Вивчення цієї дисципліни відбувається паралельно з проходженням педагогічної практики. |
Тема 1. Foreign Language Teaching Methodology as a Science: Aims, Objectives, Methods and Key Terms.
Тема 2. Theoretical Approaches to Teaching Foreign Languages.
Тема 3. Teaching a Foreign Language as a System.
Тема 4. Linguistic and Psychological Features of Speech Activity and Communication.
Тема 5. System of Exercises to Form Students’ Foreign Language Competence.
Тема 6. Methods of Students’ Phonological Competence Formation.
Тема 7. Methods of Students’ Lexical Competence Formation.
Тема 8. Methods of Students’ Grammatical Competence Formation.
Тема 9. Methods of Students’ Reading and Writing Techniques Formation. Тема 10. Methods of the Formation of Students’ Speech Competence in Reading.
Тема 11. Methods of the Formation of Students’ Speech Competence in Listening-Comprehension.
Тема 12. Methods of the Formation of Students’ Speech Competence in Writing.
Тема 13. Methods of the Formation of Students’ Speech Competence in Monologue Speaking.
Тема 14. Methods of the Formation of Students’ Speech Competence in Dialogue Speaking.
Тема 15. Methods of the Formation of Students’ Competence in Mediation.
Тема 16. Methods of the Formation of Students’ Sociocultural and Learning Strategic Competences.
Тема 17. Arrangement of Teaching a Foreign Language at Secondary Schools Based on SEL Paradigm.
Тема 18. Assessment in Teaching a Foreign Language at Secondary