Навчальний курс 103БОК05 Іноземна мова (англійська, німецька, французька)

Вступ до курсу.

I. Особистісна сфера. Повсякденне життя і його проблеми. Сім’я. Родинні стосунки. Характер людини. Помешкання. Режим дня. Здоровий спосіб життя. Дружба, любов. Стосунки з однолітками, у колективі. Світ захоплень. Дозвілля, відпочинок. Особистісні пріоритети. Плани на майбутнє, вибір професії.

II. Освітня сфера. Освіта, навчання, виховання. Студентське життя. Система освіти в Україні та в країні, мову якої вивчають. Робота і професія. Іноземні мови в житті людини.

IІI. Публічна сфера. Погода. Природа. Навколишнє середовище. Життя в країні, мову якої вивчають. Подорожі, екскурсії. Культура й мистецтво в Україні та в країні, мову якої вивчають. Спорт в Україні та в країні, мову якої вивчають. Література в Україні та в країні, мову якої вивчають. Засоби масової інформації. Молодь і сучасний світ. Людина і довкілля. Одяг. Покупки. Харчування. Науково-технічний прогрес, видатні діячі науки. Україна у світовій спільноті. Свята, пам’ятні дати, події в Україні та в країні, мову якої вивчають. Традиції та звичаї в Україні та в країні, мову якої вивчають. Видатні діячі історії та культури України та країни, мову якої вивчають. Визначні об’єкти історичної та культурної спадщини України та країни, мову якої вивчають. Музеї, виставки. Живопис, музика. Кіно, телебачення, театр. Обов’язки та права людини. Міжнародні організації, міжнародний рух.

Перший рік, осінь 2 кредити (60 годин) диференційований залік

Перший рік, весна – 2 кредити (60 годин) диференційований залік

Четвертий рік, осінь - 2 кредити (120 годин) диференційований залік

Четвертий рік, весна - 2 кредити (120 годин) екзамен.

Перелік дисциплін, які є передумовою вивчення курсу:

  • Українська мова (шкільний курс)
  • Іноземна мова (шкільний курс)

Перелік дисциплін, для яких курс є передумовою:

  • 103БВБ2.1 Іноземна мова за професійним спрямуванням: англійська мова
  • 103БВБ2.2 Іноземна мова за професійним спрямуванням: німецька мова
  • 103БВБ2.3 Іноземна мова за професійним спрямуванням: французька мова

Курс покликаний забезпечити оволодіння студентами мовною компетенцією з в галузі іноземної мови, яку вони можуть застосовувати у всіх подальших курсах


Модуль 1. Особиста сфера

Тема 1. Людина.

Підтеми: характер, помешкання, режим дня. Здоровий спосіб життя.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Практичне заняття 1.

Практичне заняття 2.

Практичне заняття 3.

Тема 2. Сім’я, родинні стосунки.

Підтеми: моя родина, сімейні цінності, сімейні традиції.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 4.

Практичне заняття 5.

Практичне заняття 6.

Тема 3. Стосунки у колективі. Стосунки з однолітками: дружба, кохання.

Підтеми: стосунки у колективі, стосунки з однолітками та людьми інших вікових груп, дружба, кохання.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 7.

Практичне заняття 8.

Практичне заняття 9.

Тема 4. Дозвілля та відпочинок. Світ захоплень.

Підтеми: дозвілля, відпочинок, гоббі.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 10.

Практичне заняття 11.

Практичне заняття 12.

Тема 5. Особисті пріоритети.

Підтеми: Особисті пріоритети. Плани на майбутнє. Вибір професії.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Написання модульної контрольної роботи.

Практичне заняття 13.

Практичне заняття 14.

Практичне заняття 15.

Модуль 2. Освітня сфера

Тема 6. Освіта, навчання, виховання.

Підтеми: освіта, навчання, виховання.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Практичне заняття 16.

Практичне заняття 17.

Практичне заняття 18.

Тема 7. Освітні системи в Україні та закордоном.

Підтеми: національна освітня система України, освітні системи в країнах, мову якої вивчають.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів

Практичне заняття 19.

Практичне заняття 20.

Практичне заняття 21.

Тема 8. Студентське життя.

Підтеми: навчання та дозвілля.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 22.

Практичне заняття 23.

Практичне заняття 24.

Тема 9. Робота і професія.

Підтеми: як обирають професію? Світ професійних досягнень та баланс з особистим життям.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 25.

Практичне заняття 26.

Практичне заняття 27.

Тема 10. Іноземна мова в житті людини.

Підтеми: лінгвістичне розмаїття сучасного світу, вивчення іноземних мов: необхідність, труднощі та перспективи.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Написання модульної контрольної роботи.

Практичне заняття 28.

Практичне заняття 29.

Практичне заняття 30.

Модуль 3. Публічна сфера

Тема 11. Людина і довкілля. Природа. Погода.

Підтеми: людина і довкілля; природа; погода.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Практичне заняття 31.

Практичне заняття 32.

Практичне заняття 33.

Тема 12. Молодь і сучасний світ.

Підтеми: молодь у сучасному світі; історія, відмінності й зв'язок поколінь.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 34.

Практичне заняття 35.

Практичне заняття 36.

Тема 13. Покупки. Харчування. Одяг, мода.

Підтеми: покупки; харчування; одяг, мода.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 37.

Практичне заняття 38.

Практичне заняття 39.

Тема 14. Подорожі, екскурсії, туризм.

Підтеми: екскурсії, подорожі, туризм.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 40.

Практичне заняття 41.

Практичне заняття 42.

Тема 15. Засоби масової інформації.

Підтеми: Інформаційний світ. Новини. Фейки і реальність.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 43.

Практичне заняття 44.

Практичне заняття 45.

Тема 16. Життя в країнах, мову яких вивчають. Україна у світовій спільноті.

Підтеми: Традиції та звичаї. Свята, пам’ятні дати, події. Герої та видатні особистості.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Практичне заняття 46.

Практичне заняття 47.

Практичне заняття 48.

Тема 17. Культура та мистецтва.

Підтеми: література, живопис, музика, кіно, телебачення. Бібліотеки, музеї та виставки.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів

Практичне заняття 49.

Практичне заняття 50.

Практичне заняття 51.

Тема 18. Спорт.

Підтеми: здоровий спосіб життя й заняття спортом; види спорту; олімпійський рух.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 52.

Практичне заняття 53.

Практичне заняття 54.

Тема 19. Наука.

Підтеми: наука; науково-технічний прогрес; видатні діячі науки та техніки.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.

Практичне заняття 55.

Практичне заняття 56.

Практичне заняття 57.

Тема 20. Права та обов’язки людини. Міжнародні організації, міжнародний рух.

Підтеми: права та обов’язки людини; міжнародні організації, міжнародний рух.

Фонетичний й лексико-граматичний тренінг у відповідності від обраної мови.

Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Написання модульної контрольної роботи.

Практичне заняття 58.

Практичне заняття 59.

Практичне заняття 60.

Іменник

Граматичні категорії (однина та множина, присвійний відмінок). Іменникові словосполучення.

Лексичні класи іменників (власні та загальні назви: конкретні, абстрактні іменники,

речовини, збірні поняття).

Артикль

Означений і неозначений.

Нульовий артикль.

Прикметник

Розряди прикметників.

Ступені порівняння прикметників.

Числівник

Кількісні, порядкові та дробові числівники.

Займенник

Розряди займенників.

Дієслово

Правильні та неправильні дієслова.

Спосіб дієслова.

Часо-видові форми.

Модальні дієслова.

Дієслівні форми (інфінітив, герундій, дієприкметник).

Конструкції з дієслівними формами (складний додаток, складний підмет, складний

присудок).

Прислівник

Розряди прислівників.

Ступені порівняння прислівників.

Прийменник

Типи прийменників.

Сполучники

Види сполучників.

Речення

Прості речення.

Складні речення.

Безособові речення.5

Умовні речення (0, І, ІІ, ІІІ типів). Пряма й непряма мова. Словотвір.

Іменник. Граматичні категорії іменника (рід, число, означений та неозначений артикль).

Іменники сильної, слабкої та жіночої відміни.

Утворення множини іменників.

Відмінювання іменників (4 відмінки). Питальні слова.

Прикметник. Граматичні категорії прикметника.

Відмінювання. Сильна, слабка та мішана відміна прикметників.

Ступені порівняння прикметників. Синтаксична функція змінної та незмінної форм суперлативу.

Субстантивовані прикметники.

Числівник.

Кількісні числівники.

Утворення порядкових числівників.

Дробові числівники.

Займенник.

Розряди займенників.

Відмінювання усіх розрядів займенників.

Дієслово.

Слабкі та сильні дієслова. Зміна кореневої голосної у теперішньому часі Präteritum у сильних дієсловах.

Три форми дієслова.

Субстантивовані дієслова.

Зворотні дієслова.

Допоміжні дієслова.

Модальні дієслова.

Можливість заміни у реченні модального дієслова müssen конструкцією haben/sein + zu + Infinitiv.

Інфінітив активного стану з часткою zu та без zu.

Інфінітивні конструкції: um ... zu + Infinitiv; statt... zu + Infinitiv, ohne ... zu + Infinitiv; haben/sein + zu + Infinitiv.

Дієслово lassen.

Дієприкметник I, II.

Складний минулий час Perfekt.

Утворення Partizip II, правила використання допоміжного дієслова haben/sein.

Простий минулий час Präteritum.

Давноминулий час Plusquamperfekt. Випадки використання.

Майбутній час Futur I, ІІ

Наказовий спосіб дієслів Imperativ.

Умовний спосіб.

Умовний спосіб Konjunktiv I (непряма мова).

Умовний спосіб Konjunktiv I (непряма мова з модальними дієсловами). Форми минулого часу Perfekt та Plusquamperfekt активного стану з модальними дієсловами.

Konjunktiv II. Заміщення умовного способу Konjunktiv II формою würde + Infinitiv. Konjunktiv II у нереальних умовних підрядних реченнях.

Пасивний стан. Пасив дії та пасив стану.

Інфінітив пасивного стану.

Пасивний стан з модальними дієсловами.

Безособовий пасив.

Прислівник.

Ступені порівняння.

Займенникові прислівники.

Прийменник.

Прийменники з Akkusativ. Прийменники з Dativ.7

Прийменники з Dativ/Akkusativ.

Прийменники з Genitiv.

Речення як синтаксична одиниця.

Поняття рамкової конструкції.

Прості та складні речення (паратаксис та гіпотаксис).

Складносурядні речення. Порядок слів.

Складносурядне речення з подвійними сполучниками entweder ... oder, nicht nur ... sondern auch, weder ... noch, sowohl ... als auch, bald ... bald.

Складнопідрядні речення. Порядок слів у гіпотаксисі.

Типи складнопідрядних речень

Іменник

Граматичні категорії іменника (рід, число). Артикль

Означені артиклі.

Неозначені артиклі.

Частковий артикль.

Прикметник

Граматичні категорії прикметника (рід, число). Присвійні прикметники.

Вказівні прикметники.

Ступені порівняння прикметників.

Числівник

Кількісні числівники.

Порядкові числівники.

Займенник

Особові займенники.

Наголошені займенники.

Питальні займенники.

Неозначені займенники.

Неозначений займенник on.

Займенники в ролі прямого й непрямого додатків. Займенники en та у.

Відносні займенники.

Дієслово

Ствердна форма. Заперечна форма. Питальна форма Часові форми дійсного способу дії (Indicatif).

Часові форми умовного способу дії (Conditionnel). Subjonctif.

Наказовий спосіб дії (Impératif).

Герундій.

Дієприкметник.

Пасивний стан.

Узгодження часових форм у складних реченнях.

Прислівник

Прислівники частоти.

Кількісні прислівники.

Прислівники способу дії.

Прислівники часу.

Утворення прислівників із суфіксом -ment. Ступені порівняння прислівників. Прийменник

Прийменники місця. Прийменники часу. Сполучник

Сполучники сурядності.

Сполучники підрядності.

Базова

  1. Волина С.А., Воронина Г.Б., Карпова Л.М. Zeit für Deutsch 1. – М.: Ин. язык, 2003. — 752 с.
  2. Гінка Б.І. Скарбничка з германістики: Посібник-порадник для германістів. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007. – 352 с.
  3. Завьялова В., Ильина Л. Практический курс немецкого языка. – М.: Лист Нью, 2003. – 880 с.
  4. Постнікова О.М. Німецька мова: Розмовні теми. – Київ: А.С.К., 2001. – 400 с.
  5. Прискорений курс англійської мови. Підручник/Л.Ю. Куліш/4-е видання. К.: «Чумацький шлях», 2001.
  6. Шпак В.К.; ред. Англійська для економістів і бізнесменів: підручник.-К.
  7. Dufour M., Mainguet J., Mottironi E., Opatski S., Perrard M., Tabareau G. Edito. Méthode de français. Niveau B1. Paris : Les Editions Didier, 2018. 225 p.
  8. Dreyer – Schmitt. Совершенствуем знание немецкого языка. Грамматика с упражнениями и ключами. Русская редакция Петренко О.В. – К.: Методика, 336 с.
  9. Grammatik der deutschen Gegenwartssprache: Band 4. – Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich: Dudenverlag, 1998. – 912 S.
  10. Reimann, Monika. Grundstufen-Grammatik für Deutsch als Fremdsprache: Erklärungen und Übungen. – Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. – 239 S.
  11. Evans, Virginia. Round-Up 3.English Grammar Book. Oxford, 2017.
  12. Heu E., Mainguet J., Mottironi E., Opatski S., Perrard M. Edito. Cahier d'activités. Niveau B1. Paris : Les Editions Didier, 2018. 144 p.
  13. Heu-Boulhat E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode de français. Niveau B2. Paris : Les Editions Didier, 2015. 225 p.
  14. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Cahier d'activités. Niveau B2. Paris : Les Editions Didier, 2015. 116 p.
  15. Soars L., J. New Headway. Pre-Intermediate. Student’s Book. Oxford, 2017.
  16. Soars L., J. New Headway. Pre-Intermediate. Workbook. Oxford, 2017.
  17. Soars L., J. New Headway. New Intermediate Student’s Book. Oxford, 2017.
  18. Soars L., J. New Headway. New Intermediate. Workbook. Oxford, 2017.
  19. Soars L., J. New Headway. Intermediate. Student’s Book. Oxford, 2017.
  20. Soars L., J. New Headway. Intermediate. Workbook. Oxford, 2017.
  21. Soars L., J. New Headway. Upper-Intermediate. Student’s Book. Oxford, 2017.
  22. Soars L., J. New Headway. Upper-Intermediate. Workbook. Oxford, 2017.

Допоміжна

  1. Алиева С. К. Грамматика немецкого языка в таблицах, схемах, рисунках. – Москва «Лист Нью», 2003. – 96 с.
  2. Англо-український словник, українсько-англійський словник. / Близько 500 000 од. пер. / Бусел В.; Перун, 2010. 1568 с.
  3. Англо-український словник — English-Ukrainian Dictionary. Близько 120000 слів: у 2-х томах / Уклад. М. І. Балла. Київ: Освіта, 1996. 1464 с.
  4. Англо-український словник: більше 100 000 слів (350 000 варіантів перекладу) /за ред. проф. Гороть Є. І. Вінниця: Нова Книга, 2006. 1700 с.
  5. Англо-український фразеологічний словник: близько 30 000 фразеологічних виразів / Уклад. К. Т. Баранцев. Київ: Знання, 2005 . 1056 с.
  6. Бадан А.А., Царьова С.О. Англійська мова для спеціальностей: економіка та інформаційні технології: Навчально-методичний посібник. – Вінниця: Нова книга, 2004.
  7. Бибин О. Базовый курс немецкого языка для студентов факультетов иностранных языков. Часть 1. – СПб.: «Издательство Союз», Издательство РГПУ им. А.И.Герцена, 2000. – 384 с.
  8. Бориско Н.Ф., Бессмертная Н.В., Красовская Н.А. Deutsch intensiv: Интенсивный курс немецкого языка. – К.: „А.С.К.”, 2001. – 400 с.
  9. Бонк Н.А.; Котий Г.А.; Лукъянова Н.А. Учебник английского языка. В 2 ч. Часть 1.-М.:ГИС. 2001, 639 с.
  10. Бонк Н.А.; Котий Г.А.; Лукъянова Н.А. Учебник английского языка. В 2 ч.Часть 2. М.:ГИС.2001, 511 с.
  11. Бориско Н.Ф. Бизнес-курс немецкого языка.-Словарь-справочник.-Киев: Логос 1998, 352с.
  12. Борковский А.Б. Словарь по прогаммированию=Dictionaryofprogramming: англ., рус., нем., франц.- М.,Ж: Рус.яз
  13. Девекин. Грамматика по немецкому языку. М. 1997, 246с.
  14. Ділові проекти (Business Projects). Підручник з ділової англійської мови для студентів вищих закладів освіти та факультетів економічного профілю. Книга для студента та Робочий зошит / О.Б.Тарнопольський, С.П.Кожушко та ін. – Київ: ІНКОС.
  15. Крючков Г.Г. Прискорений курс французької мови. К.: Вища школа. 1994, 320с.
  16. Немецко-русский словарь. 20 тис./ под ред. И.В. Рахманова. 1981. 560с.
  17. Новий українсько-англійський словник / Є.І. Гороть, С.В. Гончарук, Л.К. Малімон, О.О. Рогач. — Луцьк : Вежа-Друк, 2016. — 700 с.
  18. Русско-немецкий словарь: 22 тис./ под ред. А.А. Лепинга.М.: Русский язык. 1986, 528с.
  19. Русско-французский словарь. 23 тис. слов/под ред. Потоцкой В.В. М.: Советская энциклопедия. 1988, 678с.
  20. Самуэльян. English for Banking. М. 1997, 256с.
  21. Українсько-англійський словник: близько 200 000 слів /за ред. проф. Гороть Є. І. Вінниця: Нова Книга, 2009. 1040 с.
  22. Французско-русский словарь. 25 тис. слов/под ред. В.В. Потоцкой. М.: Советская энциклопедия, 1988, 652с.
  23. Шпак В.К.; ред. Англійська для економістів і бізнесменів: підручник. К. 2000, 224 с.
  24. Dreyer – Schmitt. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik- Neubearbeitung. – Ismaning: Max Hueber Verlag, 2004. – 360 S.
  25. Evans V. Round Up 3. – London: Longman, 2016.
  26. Evans V. Round Up 5. – London: Longman, 2016.
  27. Grégoire M., Thiévenaz O. Grammaire progressive du français. Intermédiaire. Paris, 2017. 281 p.
  28. Murphy R. English Grammar in Use / RaymondMurphy. Cambridge: Cambridge UP, 2018.

Інформаційні ресурси

  1. Програма єдиного вступного іспиту з іноземних мов (затверджено: Наказ МОН України від 28 березня 2019 року № 411).
  2. Робоча програма навчальної дисципліни «Англійська мова. Компетенції: Grammar, Reading» для студентів денної та заочної форм навчання. Полтава, 2019року. (Електронна версія в електронній бібліотеці ПолтНТУ).
  3. Комарова О.І. Кафедра іноземної філології та перекладу (2016). Робоча програма навчальної дисципліни «Професійне спілкування англійською мовою» для студентів напряму підготовки 6.050101 Комп’ютерні науки
  4. Демченко Н.О., Стрілець В.В. Кафедра іноземних мов. Посібник з граматики для студентів 1-го та 2-го курсу груп з поглибленим вивченням англійської мови всіх факультетів та спеціальностей денної форми навчання. – Полтава: ПолтНТУ, 2003. -33 с.
  5. Офіційний сайт Французького Інституту в Україні https://institutfrancais-ukraine.com
  6. Getting on in English (Intermediate). Спілкуємося англійською мовою (середній рівень): Навчальний посібник / За редакцією І. Байбакової, О. Гасько, М. Федоришина. – Львів: Видавництво “Растр - 7”, 2006. – 235 с.

Координатор - Мангура Світлана Іванівна (англійська мова) Асистент координатора - Колос Юлія (англійська мова)

Координатор - Галаур Світлана Петрівна (французька мова)

Координатор - Якубенко Ірина В’ячеславівна (німецька мова)

Syllabus