Проходження різних видів практики для студентів спеціальності 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа освітніх програм «Інформаційна аналітика та PR-діяльність», «Документознавство та інформаційна діяльність» факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – унікальна можливість поглибити отримані під час навчальних занять із фахових дисциплін знання та вдосконалити практичні навички з документознавчо-інформаційних технологій та медіаграмотності.
Майбутні фахівці у документознавчій та інформаційній сферах, медійники та піарники стали активними учасниками практичного тренінгу з медіаграмотності «Медіапростір: я чи мене?», де мали можливість на реальних практичних кейсах застосувати власні знання та уміння, долучитися до дискусії та проілюструвати власні судження прикладами контенту новинних сайтів та постів у соціальних мережах. Тренеркою виступила старший фахівець медіацентру Полтавської політехніки Юлія Дорошенко, яка спільно з молоддю обговорила принципи побудови новин та проаналізувала найпоширеніші типи заголовків, які використовуються у новинних стрічках та онлайн-медіа.
Учасники тренінгу для знайомства використали можливості презентаційної дошки Padlet, виконали тренінгову вправу «Асоціації», де разом добирали асоціативні ряди до ключового слова тренінгу – «медіа». Студенти дібрали понад 20 різноманітних асоціацій, які потім проаналізували як сукупність притаманних сучасним медіа ознак та навіть потренувалися у пошуку цікавих інформаційних приводів і створенні новин.
Тема фейків та маніпуляцій для студентської молоді – далеко не нова, тому учасники активно поділилися власними знаннями та розповіли як відрізняти справжні новини від фейкових, які дуже часто не мають терміну давності та «гуляють» соціальними мережами як такі, що мають актуальність.
Особливу увагу присутні приділили впливу медіа на життя, свідомість пересічних громадян,що значно зріс в умовах сучасних інформаційних воєн, обговорили роль реклами та пригадали власні приклади, коли рекламний продукт чи вже «розкручений» бренд породжували низку асоціацій, пов’язаних з зі створеними ними гаслами, відомими особистостями, що брали участь у їхньому просуванні на медійному ринку.
На завершення цікавого освітнього івенту учасники спробували знайти однозначну відповідь на кілька важливих питань: чи завжди маніпуляції чинять шкідливий вплив і чи легко кожен із нас піддається тим чи іншим маніпуляціям. Між студентською молоддю відбулася жвава дискусія, що стане позитивною мотивацією ініціювати серію зустрічей, присвячених низці питань, які є актуальними для розвитку медіаграмотності.
Раніше студенти спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» успішно захистили бакалаврські дипломні роботи, студентка політехніки виступила на міжнародній науково-практичній конференції з краєзнавчою розвідкою про перебування Тараса Шевченка на Полтавщині, а студентка-документознавиця презентувала можливості репозитарію політехніки на міжнародній науково-практичній конференції, присвяченій медіакомунікаціям.
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»