2021-06-22

Митці та науковці обговорили засоби візуалізації у сучасному мистецтві

17 червня у Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» відбулася I Міжнародна науково-практична конференція «Засоби візуалізації у сучасному мистецтві», на якій власні напрацювання у сфері декоративного, образотворчого мистецтва, кераміки презентували художники, фахівці державних мистецьких установ з України, США, Молдови, Азербайджану, Киргизької республіки та Польщі.

Митці та науковці обговорили засоби візуалізації  у сучасному мистецтві

На базі кафедри образотворчого мистецтва гуманітарного факультету Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» пройшла I Міжнародна науково-практична конференція «Засоби візуалізації у сучасному мистецтві», до участі у якій активно долучилося понад 80 митців, художників, керамістів, майстрів народного мистецтва, фахівців державних наукових установ з України, Сполучених Штатів Америки, Молдови, Азербайджану, Киргизької республіки та Польщі. Масштабну міжнародну наукову подію провели в онлайн-форматі на платформі Zoom. Проте зміна формату не завадила плідній науково-мистецькій дискусії та конструктивному діалогу між учасниками.

Конференцію урочисто відкрили кандидат педагогічних наук, декан гуманітарного факультету Полтавської політехніки Анна Агейчева, доктор історичних наук, професор, етнолог, Заслужений діяч науки і техніки України, генеральний директор Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному Олесь Пошивайло та американська художниця-керамістка, викладачка Hood College Наталія Кормелюк.

«Передусім хочу відзначити той факт, що кафедра образотворчого мистецтва з січня 2021 року стала невід’ємною частинкою величезної науково-педагогічної родини гуманітарного факультету, проте кількість наукових та мистецьких заходів, проведених нашими викладачами, глибоко надихають!

Щиро запрошую до Центру сучасного мистецтва університету, де постійно експонуються твори наших студентів та викладачів. У цих затишних стінах можна відпочити душею та збагатити власний культурний світогляд. Бажаю успішних виступів, нових корисних знань та позитивних емоцій!» – привітала присутніх декан гуманітарного факультету Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Анна Агейчева та передала вітання від ректора університету, професора Володимира Онищенка.

За словами генерального директора Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному Олеся Пошивайла, проведення такої масштабної науково-мистецької події у Полтавській політехніці вкотре підтверджує загальновідому істину про Полтаву – духовну столицю. «Незважаючи на пандемію, ваш університет взяв на себе величезну відповідальність та започаткував традицію проведення міжнародної конференції на мистецьку тематику, де провідні науковці та художники світу можуть поділитися власними здобутками, творчими надбаннями, обговорити існуючі проблеми сучасного мистецтва.

На моє тверде переконання, саме мистецтво здатне змінити світ на краще, додати певних яскравих барв та оновити внутрішній світ. А люди, що культивують любов до культури та мистецтва нашого народу, самостійно творять творчу історію нації, заслуговують на визнання та всіляку підтримку. Тому щиро радіємо, що на базі Полтавської політехніки постав унікальний центр художньої культури, який динамічно розвивається разом з університетом. Його цінність полягає в об’єднанні навколо себе митців, художників, науковців з різних куточків України та європейських країн, які щедро діляться власним неповторним світом.

З 1997 року наш Національний музей-заповідник українського гончарства співпрацює з кафедрою образотворчого мистецтва та особисто її завідувачкою Тетяною Зіненко та проводить щорічні симпозіуми з української кераміки, започаткувавши цілий мистецько-культурний рух на всеукраїнському рівні. Зараз на території заповідника розпочала свою роботу Літня академія гончарства, де працюють, навчаються гончарству молоді митці з України, Німеччини, Франції. ЇЇ роботу курує досвідчена художниця-керамістка зі Сполучених Штатів Америки – жива енциклопедія народних гончарних технік, давня партнерка вашого університету, Наталія Кормелюк. Мисткиня популяризує творчу спадщину попередників та представляє сучасну гончарну школу, її твори не мають національної приналежності та належать всім народам одночасно», – прокоментував очільник музею.

Напередодні конференції студенти кафедри образотворчого мистецтва відвідали Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, де познайомились з найкращими досягненнями сучасного мистецтва кераміки.

Особливих успіхів у розгляді питань візуалізації сучасного мистецтва побажала американська художниця Наталія Кормелюк, яка нещодавно відвідала Полтавську політехніку та прочитала лекцію з кераміки. Подаровані нею мистецькі видання збагачують навчально-методичну базу кафедри образотворчого мистецтва університету.

I Міжнародну науково-практичну конференцію «Засоби візуалізації у сучасному мистецтві» митці присвятили обговоренню проблем оптимізації наукових пошуків представників різних наукових напрямків у сфері інтегрального підходу до сучасного мистецтва, формування композиційного мислення в умовах викликів сучасної освіти, художньої візуалізації середовищних фантазій.

Українські та зарубіжні митці презентували результати власних наукових досліджень та обговорили перспективи розвитку сучасного мистецтва та проблему популяризації мистецької культури серед широкого загалу. До роботи конференції та дискусії навколо розглянутих питань долучилося понад 80 художників, керамістів, науковців та фахівців державних наукових установ, Національної академії мистецтв України. Роботу пленарного засідання конференції модерувала кандидат мистецтвознавства, завідувачка кафедри образотворчого мистецтва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Тетяна Зіненко. Робочими мовами конференції визначені українська, російська, англійська та польська.

Церемонія урочистого відкриття конференції продовжилася доповідями українських та зарубіжних науковців і митців. Зокрема, художниця, член СХ республіки Молдова, викладачка кафедри декоративно – прикладного мистецтва факультету образотворчого мистецтва і дизайну Кишинівського державного педагогічного університету імені Іона Крянге Світлана Шугжда представила доповідь «Влияние различных национальних школ декоративного искусства на развитие художественной керамики в республике Молдова». Народна художниця України, завідувачка кафедри образотворчого мистецтва муніципального закладу вищої освіти «Київська академія мистецтв» Наталія Ніколайчук розповіла про особливості формування композиційного мислення в умовах викликів сучасної освіти. Представлені доповіді мали науково-дослідницький та прикладний характер.

Секційні засідання I Міжнародної науково-практичної конференції «Засоби візуалізації у сучасному мистецтві» заплановані упродовж одного дня та містили 47 наукових доповідей.

Під час конференції учасники працювали у 3-х секціях:

Секція 1 «Виражальні засоби у сучасному мистецтві», модератори: Олена Кодьєва, доктор культурології, професор кафедри образотворчого мистецтва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»; Тетяна Зіненко – кандидат мистецтвознавства, завідувач кафедри образотворчого мистецтва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка».

Секція 2 «Образотворчі дисципліни в умовах сучасної мистецької освіти», модератори: Олена Кодьєва, доктор культурології, професор кафедри образотворчого мистецтва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»; Тетяна Зіненко – кандидат мистецтвознавства, завідувач кафедри образотворчого мистецтва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка».

Секція 3 «Симпозіуми кераміки як форма мистецького діалогу», модератор: Тетяна Зіненко – кандидат мистецтвознавства, завідувач кафедри образотворчого мистецтва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка».

Науковці та митці обговорили питання взаємодії мистецтв у повісті Тараса Шевченка «Художник», виразність як невід’ємний атрибут архітектурної творчості, використання можливостей графічної пластики, візуальні можливості у сучасному художньому текстилі, феномен «зображувального» у сучасному мистецтві, засоби візуалізації інформації під час викладання соціокультурних дисциплін, олійний живопис в умовах сучасного арт-ринку, інноваційні підходи до кераміки в творчості Світлани Пасічної. Наукові доповіді всебічно розкривали бачення дослідниками проблем специфіки сприймання засобів візуалізації дітьми дошкільного віку, дров’яного випалу кераміки як простору для творчих експерементів тощо.

За результатами I Міжнародної науково-практичної конференції «Засоби візуалізації у сучасному мистецтві» у вересні 2021 року буде сформовано збірник наукових матеріалів, з яким всі бажаючі матимуть змогу ознайомитися на офіційному сайті Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка».

Нещодавно було оголошено переможців конкурсу архітектурного рисунка «КАР 2021», серед яких 12 студентів Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» та Миргородського фахового коледжу імені Миколи.

Медіа–центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»