2025-11-10

Полтавська політехніка та Університет прикладних наук Бургенланду реалізують міжнародний COIL-проєкт «Міжкультурна співпраця: Україна та Австрія»

Полтавська політехніка продовжує стратегію інтернаціоналізації, реалізуючи міжнародний COIL-проєкт “Intercultural Collaboration: Ukraine and Austria”. У рамках плідної співпраці з австрійським Університетом прикладних наук Бургенланду у жовтні 2025 року стартували перші спільні онлайн-заняття. Студенти двох університетів вже почали отримувати глобальний досвід, поглиблюючи знання у міжкультурній комунікації та освоюючи інноваційні методи онлайн-навчання.

Полтавська політехніка та Університет прикладних наук Бургенланду реалізують міжнародний COIL-проєкт «Міжкультурна співпраця: Україна та Австрія»

Міжнародний освітній простір Полтавської політехніки продовжує активно розширюватися завдяки успішній реалізації COIL-проєкту «Міжкультурна співпраця: Україна та Австрія», який проводиться у партнерстві з австрійським Університетом прикладних наук Бургенланду (Hochschule Burgenland). Після офіційного старту ініціативи студенти обох університетів активно долучилися до перших спільних онлайн-занять. Цей етап став важливим кроком у практичному застосуванні інноваційних методик міжкультурної комунікації та надав учасникам унікальну можливість поглибити знання про сусідні лінгвокультурні соціуми, одночасно розвиваючи ключові навички XXI століття.

У жовтні 2025 року проведено перші онлайн заняття для студентів у рамках цього COIL-проєкту. Модераторами проєкту є доцент кафедри германської філології та перекладу Полтавської політехніки Юлія Ніколаєнко та магістр філології, викладач англійської мови Університету прикладних наук Бургенланду (Hochschule Burgenland) Мартін Яндл.

До занять долучилася студенти обох університетів, які активно спілкувалися і досліджували різноманітні культурні аспекти України та Австрії засобами COIL (collaborative online international learning), що передбачає онлайн навчання за методикою співробітництва.

Під час роботи над першою темою «Знайомство з Україною та Австрією» студенти:

  • розвивали навички спілкування англійською мовою та уміння співпрацювати у мультикультурному середовищі під час групових дискусій, де вони обирали та порівнювали різноманітні аспекти життя в Україні та Австрії (національна кухня, свята, популярна музика, міста, мови, які вивчаються як іноземні, природа);
  • дізналися про особливості системи вищої освіти в обох країнах та поділилися своїми враженнями від студентського життя в Полтавській політехніці та Університеті прикладних наук Бургенланду;
  • за допомогою методу case study проаналізували реальні ситуації міжкультурного спілкування (“Intercultural communication challenges”) та з’ясували, чи доцільно використовувати гумор у комунікації з партнерами з нерідного лінгвокультурного соціуму, як провести першу зустріч у мультикульутрному колективі, як реагувати на поведінку партнера, яка не відповідає нормам рідного культурного середовища, чи достатньо лише гарного володіння мовою, що є рідною для партнера по спілкуванню, для досягнення взаєморозуміння та ефективної співпраці.

Завдяки такому міжнародному онлайн навчанню у співробітництві студенти не лише отримали нові країнознавчі знання, але й занурились у міжкультурне спілкування англійською мовою, що є одним із найефективніших способів формування іншомовної комунікативної компетентності. У той же час такий позитивний досвід міжкультурної комунікації сприяє подоланню комунікативних бар’єрів, зростанню зацікавленості у налагодженні міжнародної співпраці, формуванню толерантності та поваги до культурного різноманіття сучасного світу, а також є вагомим чинником розвитку готовності студентської молоді до участі у міжкультурному діалозі.

Таким чином, перші заняття в рамках COIL-проєкту «Міжкультурна співпраця: Україна та Австрія» продемонстрували його високу ефективність як платформи для формування іншомовної комунікативної компетентності, розвитку soft skills та виховання міжкультурної толерантності.

 Реалізація подібних міжнародних ініціатив є ключовим елементом стратегії інтернаціоналізації Полтавської політехніки, що забезпечує студентам унікальний досвід співпраці безпосередньо з іноземними колегами. Цей позитивний старт закладає міцний фундамент для подальшої плідної роботи протягом наступних місяців, сприяючи підготовці висококваліфікованих фахівців, готових до ефективної взаємодії у будь-якому мультикультурному середовищі глобалізованого світу.

Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» дякує партнерам з Університету прикладних наук Бургенланду за плідну співпрацю та сприяння у реалізації цього важливого проєкту!

Нагадаємо, нещодавно Юлія Ніколаєнко втретє взяла участь у програмі академічної мобільності Erasmus+ в австрійському Університеті прикладних наук Бургенланду (Hochschule Burgenland), раніше вона була учасницею програм академічної мобільності Erasmus+ та CEEPUS в Університеті прикладних наук Бургенланду.

Нагадаємо, викладачі Полтавської політехніки можуть брати участь у програмах академічної мобільності та стажуваннях, а студенти – навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ впродовж семестру або цілого навчального року у провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Іспанії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Португалії, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.

За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм стажування, викладання та академічної мобільності за кордоном звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб. 213-Ц, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +38-(095)-91-08-192).

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»