15 квітня 2024 року відбувся другий онлайн-семінар «Інституційна спроможність для управління змінами» в рамках проєкту DAAD – Bologna Hub Peer Support II – BHPS II (2022-2024). До участі у семінарі запросили представників 30 закладів вищої освіти, які стали учасниками проєкту «Bologna Hub Peer Support II» і пройшли одну чи дві консультаційних місії. Полтавська політехніка стала одним з чотирьох університетів - учасників, що представили результати успішної реалізації даного проєкту.
Нагадаємо, проєкт «Bologna Hub Peer Support II (2022-2024)» реалізується Федеральним міністерством освіти та наукових досліджень Німеччини, Німецькою службою академічних обмінів (DAAD), Європейським союзом студентів (ESU), Асоціацією університетів Європи (EUA), Міністерством освіти та релігійних справ Грецької Республіки, Конференцією ректорів іспанських університетів, Міністерством освіти і молоді Албанії, Німецькою акредитаційною радою (Akkreditierungsrat). Проєкт фінансується програмою Erasmus+ та Федеральним міністерством освіти та наукових досліджень Німеччини.
Минулого року Полтавська політехніка стала одним із 36 провідних університетів світу, відібраних серед сотень кандидатів на участь у проєкті «Bologna Hub Peer Support II», в якому, за підтримки експертів з ЄС, впроваджуватимуться ключові інструменти та положення Болонського процесу.
Перші тренінги в рамках проєкту відбулись 10 -11 липня 2023 року і в них взяли участь 47 завідувачів кафедр та гарантів освітніх програм Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка». Після успішної реалізації першого етапу проєкту, Полтавська політехніка стала одним із двох університетів ЄС, відібраних для участі у інтерв’ю, присвяченому досвіду участі у цьому проєкті, а у березні 2024 року представниця політехніки разом з експертами від DAAD взяла участь у записі підкасту про успішну участь політехніки у цьому проєкті. ІІ етап консультаційної місії експертів ЄС в рамках проєкту «Bologna Hub Peer Support ІІ» від DAAD відбувся 25 березня 2024 року та 3 квітня 2024 року.
До участі у онлайн-семінарі 15 квітня 2024 року запросили представників чотирьох університетів-учасників проєкту, 3 з них – українські вищі навчальні заклади. Результати участі Полтавської політехніки у двох консультаційних місіях представила координаторка міжнародної діяльності університету – кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу, координаторка зовнішніх комунікацій у Eurodoc, членкиня Експертної ради молодих учених Міністерства освіти і науки України Анна Павельєва.
Метою цього семінару було підведення підсумків консультаційних зустрічей, аналіз досягнутих результатів і поставлених на найближчі роки цілей. Учасники дискутували з приводу того, де знайти натхнення для вдосконалення освітнього процесу, засоби і методи реалізації намічених цілей, наскільки складно втілити в життя плани, яку позицію має займати керівництво університетів в цих процесах, як можна заохочувати студентів і викладачів, де взяти фінансові і людські ресурси, час та наполегливість для втілення якихось змін в системі освіти, адже трансформація існуючих структур і впровадження нових підходів вимагає належного розгляду і розробки стратегії.
У рамках семінару учасники поділились своїм досвідом та знаннями, отриманими під час консультаційних місій, обговорили виклики та потреби у підтримці для подальшої інституційної трансформації, дискутували про тематичні дослідження щодо спроможності управляти змінами, які призводять до впровадження сталих підходів у вищих навчальних закладах;
Модераторка заходу – Гоар Оганесян (Gohar Hovhannisyan, EUA) – виступила з вітальним словом і ознайомила учасників заходу із його метою, цілями та планом роботи.
На початку семінару про управління змінами та інституційну трансформацію на прикладі з Програми інституційної оцінки (Institutional Evaluation Programme – IEP) розповіла Симона Лаче (Simona Lache), проректорка з питань інтернаціоналізації та оцінки якості в Трансільванському університеті в Брашові; членкиня координаційного комітету Програми інституційної оцінки. Науковиця поділилась досвідом Трансільванського університету в Брашові і наголосила на тому, що слід приділяти багато уваги самооцінюванню, спиратись на багатовекторний європейський підхід та на peer-review approach (підхід експертного оцінювання), який дозволяє критично проаналізувати стан речей. Спікерка також порадила топ-менеджерам університетів підтримувати в своїх навчальних закладах розвиток стратегічного лідерства та спроможності управляти змінами.
У другій частині онлайн-семінару учасників поділили на Zoom-«кімнати» (break-out rooms), де протягом 40 хвилин представники закладів вищої освіти, які брали участь у консультаційних місіях проєкту Bologna Hub Peer Support II – BHPS II (2022-2024) ділились досвідом участі своїх університетів в проєкті, очікуваннями від проєкту, враженнями, досвідом втілення в життя отриманих знань та навичок.
Всього працювало 4 групи:
- Фасилітатор: Ірина Дарчія (Irine Darchia); спікерка: кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва, Національний університет «Полтавська політехніка мені Юрія Кондратюка» ( університет -учасник проєкту);
- Фасилітатор: Рубен Янссенс (Ruben Janssens); спікер: кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент Сергій Смирновський; Львівський державний університет фізичної культури ( університет -учасник проєкту);
- 3 Фасилітатор: Міхаель Гебель (Michael Gaebel); спікер: доктор Heliona Miço, EPOKA University (університет -учасник проєкту);
- Фасилітатор: Шерон Флінн (Sharon Flynn); спікерка: проректорка з науково-педагогічної роботи– докторка педагогічних наук, професорка Катерина Скиба, Хмельницький національний університет (університет -учасник проєкту).
У кожній групі, після того, як спікери зробили презентації, учасники повинні були дати фідбек спікеру та відповісти на наступні питання, що з презентації, представленої Симоною Лаче, резонує з їхнім досвідом; які основні виклики вони визначили для інституційної трансформації; як ці дві консультаційних місії допомогли вирішити ці проблеми; що вони винесли для себе з досвіду інших установ та з презентації в секційній групі.
Основною метою обговорень було визначити, які уроки університети -учасники винесли з консультаційних місій, які виклики вони вбачають у впровадженні наступних змін і які критичні кроки, пов'язані з управлінням змінами, слід зробити для досягнення цих цілей.
Нещодавно університет разом з партнерами вийшов до фіналу національного відбору для участі у конкурсі Європейської комісії у рамках програми «Цифрова Європа» зі спільним проєктом створення інноваційного цифрового хабу в Україні – Central Ukrainian EDIH; в університеті розпочинається викладання навчального модулю Жан Моне «Європейський досвід інформаційної безпеки та систем захисту інформації в сучасних умовах масштабних кібератак» для студентів Навчально-наукового інституту інформаційних технологій та робототехніки та ННІ фінансів, економіки, управління та права; представниці політехніки взяли участь у презентації програм міжрегіонального співробітництва ЄС Interreg Europe та URBACT; дві науковиці університету зараз беруть участь у програмі академічної мобільності Erasmus+ на базі австрійського Університету безперервної освіти; а координаторка міжнародної діяльності університету Анна Павельєва успішно завершила дводенний тренінговий курс «Training Course for Newcomers to Horizon Europe», присвячений написанню проєктів програми «Горизонт Європа».
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»