2022-01-17

Студенти-філологи пройшли курс з академічної доброчесності

63 студенти-учасники наукового гуртка «Філологія» разом з науковим керівником Анною Павельєвою успішно пройшли онлайн-курс «Академічна доброчесність для викладачів» на освітній платформі Prometheus та отримали іменні сертифікати з індивідуальними номерами.

Студенти-філологи пройшли курс з академічної доброчесності

Керівник гуртка, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва та 63 члени студентського наукового гуртка «Філологія», студенти 2-6 курсів спеціальності «035 Філологія», успішно завершили онлайн-курс «Академічна доброчесність для викладачів» на найбільшій освітній платформі України Prometheus та отримали іменні сертифікати з індивідуальними номерами. Автентичність сертифікатів можна перевірити за посиланням на них, адже всі видані сертифікати внесено до реєстру, з яким можна ознайомитись за посиланням.

Під час опанування цього курсу керівник та учасники студентського наукового гуртка «Філологія дізналися про теоретичні аспекти академічної доброчесності та про фактори, що безпосередньо впливають на культуру академічної доброчесності здобувачів вищої освіти та вчилися застосовувати теоретичні знання на практиці, студенти – у навчанні, викладачка – у викладанні та науковому керівництві.

«Цей курс дає можливість викладачам подивитись на свої дисципліни більш системно, а спеціально розроблені практичні завдання та інтерактивні інструменти допоможуть мінімізувати ризики порушень академічної доброчесності здобувачами на своїх курсах. Мені також імпонує запропонована лекторами курсу декларація про академічну доброчесність, яку можна скласти за представленим шаблоном та використовувати у науковій роботі зі студентами (зокрема, перед початком роботи над курсовими та магістерськими дослідженнями, статтями та науковими доповідями тощо). Цікаво було дізнатись про те, що українське законодавство вважається досить прогресивним в питаннях академічної доброчесності, адже мало де в світі цьому питанню присвячуються цілі статті законів чи навіть цілі закони. В той же час проблемним залишається питання комплексного впровадження академічної доброчесності в українських ЗВО, адже академічна доброчесність – це не тільки спільна колективна робота, але і особиста відповідальність кожного. Під час опанування цього курсу я дізналась для себе багато нового, отримані знання ми з колегами обов’язково використаємо у майбутньому для оновлення нашої освітньої програми та робочих програм навчальних дисциплін», – коментує керівник гуртка – кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва.

Мета цього онлайн-курсу «Академічна доброчесність для викладачів» – дати розуміння, як можна розвивати культуру академічної доброчесності, попри предмет та напрям викладання, надати освітянам необхідний інструментарій для впровадження підходів до планування освітнього процесу, які допоможуть розвивати та зміцнювати культуру академічної доброчесності. Курс надає можливість подивитися на дисципліни через призму академічної доброчесності та пропонує теоретичні основи й практичні інструменти, які допомагають посилити культуру академічної доброчесності.

Курс «Академічна доброчесність для викладачів» складається із 6 модулів, кожен із яких містить відео, практичні завдання та перелік ресурсів, які допоможуть дослідити тему глибше:

  • Модуль 1 – Концепція академічної доброчесності у вищій освіті.
    Вступ до питання академічної доброчесності. Документи, які регулюють доброчесність в Україні та що належить до порушення академічної доброчесності, а що не належить.
  • Модуль 2 – Методика викладання: сприяння академічній доброчесності. Як методика викладання може посилити культуру академічної доброчесності на ваших заняттях. Способи ефективного управління часом та своїм навантаженням та навантаженням студентів.
  • Модуль 3 – Дизайн освітніх програм та курсів з фокусом на академічну доброчесність. Як дизайн освітньої програми може створювати ненавмисні ризики порушення академічної доброчесності та пропонує шляхи, як ці ризики мінімізувати.
  • Модуль 4 – Основи академічного письма та доброчесності. Академічне письмо, як цьому навчати, які є міфи щодо перевірки письмових робіт та розгляд кейсів.
  • Модуль 5 – Дизайн системи оцінювання для підвищення академічної доброчесності. Створення прозорої системи оцінювання та розроблення чітких і прозорих критеріїв до завдання свого курсу.
  • Модуль 6 – Наукове керівництво та розвиток культури академічної доброчесності. Відповідальне наукове керівництво та інструменти планування наукового дослідження, що відповідає вимогам академічної доброчесності.

Курс «Академічна доброчесність для викладачів» опанували 63 студенти спеціальності «035 Філологія»:

2 курс – Аміна Алхатіб, Марія Касьян, Артем Куда, Андрій Любченко, Анастасія Омарова, Єлизавета Шаповал;

3 курс – Діана Аббасова, Тетяна Білоконь, Микола Бочкар, Марія Гурбич, Ольга Єремченко, Дарія Жаботинська, Анастасія Жирнова, Дарія Іваниця, Олександра Кабишова, Марія Каут, Наталія Кіпрач, Аліна Коломієць, Анастасія Командирова, Катерина Кравченко, Марія Лєшукова, Ольга Лупай, Юлія Маслакова, Юрій Мовчан, Анна Нестеренко, Катерина Почтакова, Вікторія Сонченко, Єлизавета Ткаченко, Яна Харченко, Дмитро Хоменко;

4 курс – Костянтин Богодистий, Софія Бугаєвська, Софія Дмитрюк, Ілона Єщенко, Кристина Єщенко, Cвітлана Кісь, Вероніка Коренченко, Артем Котляревський, Оксана Курусь, Анна Мацько, Анна Овсій, Анастасія Панова, Олександр Плут, Вікторія Попова, Аня Рева, Вікторія Шефер, Владислава Тютюнник, Здоренко Карина, Овчиннікова Валерія, Аліна Рядних, Олександр Настаченко, Анастасія Чубукова;

5 курс – Ангеліна Лазебник, Ірина Лобко, Юлія Радченко, Катерина Світлична, Марина Слюсаренко, Валерія Васько, Анна Дяченко, Олена Календарь, Валерія Матіюк;

6 курс – Діана Панченко, Олександр Скубрій.

Курс «Академічна доброчесність для викладачів» на платформі Prometheus відкритий для реєстрації – усі охочі можуть безкоштовно пройти його та отримати сертифікат про завершення курсу. Він розроблений у рамках проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти», що упроваджується Американськими Радами з міжнародної освіти за підтримки Посольства США в Україні, для викладачів ЗВО, наукових співробітників, здобувачів вищої освіти та усіх, хто цікавиться темою академічної доброчесності та якості освіти. В рамках цього курсу 12 досвідчених викладачів із провідних українських вузів, які викладають широкий спектр дисциплін, та представники студентства дали актуальні поради та поділились особистим досвідом викладання та впровадження академічної доброчесності, методиками викладання, оцінювання, співпраці зі студентством і колегами, дали рекомендації щодо дизайну освітніх програм з урахуванням аспектів академічної доброчесності. Окрему увагу присвятили тому, як навчити здобувачів проводити доброчесне дослідження, ролі наукових керівників у формуванні культури академічної доброчесності майбутніх науковців. Цей курс – результат кропіткої роботи українських експертів та експерток, а також консультантів з Міжнародного центру з академічної доброчесності.

Неформальна освіта – важлива складова діяльності постійнодіючого студентського наукового гуртка «Філологія». Проходження курсів та семінарів, перегляд вебінарів, участь у конференціях, симпозіумах, круглих столах тощо сприяє підвищенню ефективності наукових досліджень, збагаченню індивідуального досвіду учасників освітнього процесу та підвищенню кваліфікаційного рівня випускників університету. Окрема увага під час засідань гуртка приділяється основам наукових досліджень та питанням академічної доброчесності, адже вона лежить в основі корпоративної культури Полтавської політехніки. Раніше учасники студентського наукового гуртка «Філологія пройшли тритижневий мовленнєвий онлайн-курс «Practise your PTE Academic Speaking Skills» та курс «Form and uses of language» від The Open University, присвячений різним способам використання мови як інструменту задля різних цілей.

Викладачі та студенти кафедри германської філології та перекладу багато уваги приділяють питанням академічної доброчесності, зокрема, нещодавно взяли участь у тренінгу з питань охорони та захисту авторського права в контексті академічної доброчесності.

Нагадаємо, що у Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» діють такі локальні нормативні документи щодо академічної доброчесності:

Медіа-центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»