2025-04-18

Студентки політехніки навчаються у Вінер-Нойштадті (Австрія)

Три студентки Полтавської політехніки навчаються за програмою мобільності Erasmus+ у престижному Університеті прикладних наук Вінер-Нойштадт у Австрії і поділилися першими враженнями від життя й навчання закордоном.

Студентки політехніки навчаються у Вінер-Нойштадті (Австрія)

Весняний семестр 2024/2025 навчального року став особливим для трьох студенток Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», які отримали унікальну можливість навчатися за програмою кредитної академічної мобільності Erasmus+ у престижному Університеті прикладних наук Вінер-Нойштадт / University of Applied Sciences Wiener Neustadt (Австрія). Наталія Ващенко, Валентина Бабець та Ольга Кушнірова представляють різні спеціальності – менеджмент, фінанси та філологію – але об’єднані спільним прагненням до нових знань, міжнародного досвіду та професійного зростання.

З 17 лютого по 21 червня 2025 року дівчата не лише опановують нові освітні дисципліни англійською мовою та знайомляться з сучасними європейськими підходами до навчання, а й активно інтегруються в мультикультурне середовище, представляючи українське студентство на міжнародному рівні. У своїх розповідях Валентина, Наталія та Ольга поділилися першими враженнями від життя й навчання в Австрії, особливостями освітнього процесу та неповторною атмосферою, яку створює спільнота Erasmus+.

Валентина Бабець, студентка групи 301-ЕФ, спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування розповіла:

«Найперше, що здивувало, – це тривалість занять, яка може варіюватися від 1,5 до 8 годин. Звісно, між парами передбачені перерви тривалістю 10–40 хвилин, і їхній час узгоджується з урахуванням побажань викладача та студентів.

Особливо сподобалася орієнтованість навчального процесу на практичне застосування знань. Уже в перші дні навчання ми брали участь у воркшопі, під час якого моделювали справжнє виробництво. Перед нами стояло завдання ухвалювати управлінські рішення, щоб досягти максимальної прибутковості. Для цього ми складали фінансову звітність підприємства та прораховували можливі стратегії розвитку.

Велику увагу приділено роботі в групах – командні проєкти можуть становити до 50% підсумкової оцінки. Це, з одного боку, створює додаткове навантаження, але водночас сприяє активному спілкуванню, обміну досвідом та формуванню навичок командної взаємодії – надзвичайно важливих для студентів, які беруть участь у програмах обміну.

Незвичним виявився і формат комунікації: вся інформація про зміни в розкладі, заходи чи повідомлення викладачів надходить виключно на електронну пошту. Кожен студент має особисту університетську електронну адресу, яка відкриває доступ не лише до навчальної платформи Moodle, електронного журналу CIS (розклад, оцінки тощо), а й до пакету Office 365.

Студентське життя в Університеті прикладних наук Вінер-Нойштадт, перш за все, зосереджене на навчанні. Для всіх студентів регулярно організовують різноманітні воркшопи, зокрема Career Day та інші події, спрямовані на розвиток кар'єрних навичок і практичного досвіду.

Особливо яскравим є студентське життя для учасників програми Erasmus+. Ми швидко перетворюємося на маленьку інтернаціональну родину, яка проводить затишні вечори, готує страви національної кухні, організовує культурні презентації та діє активно поза межами аудиторій. У програмі – спільні подорожі, екскурсії та пізнавальні заходи, що іноді є частиною офіційної програми, а іноді – ініціативою самих учасників. Та найцінніше – це можливість щоденного спілкування, навчання і вдосконалення англійської мови в живому середовищі.

Вінер-Нойштадт – невелике, але дуже затишне студентське містечко, де панує атмосфера безпеки й комфорту. Тут усе поруч – легко дістатися до університету, магазину, вокзалу, а головне – більшість місцевих вільно володіє англійською мовою, що значно полегшує адаптацію. До Відня – всього 30–40 хвилин поїздом, тож відвідати столицю можна будь-якої миті.

Австрійська архітектура захоплює з перших хвилин перебування тут – вулиці, будівлі, музеї, палаци, все спонукає до досліджень і залишає незабутні враження. Особливо запам’ятався Музей грошей, де в інтерактивній формі представлена історія фінансів. Його експозиції можна не лише побачити, а й «відчути» – почути історії, доторкнутись до експонатів. Це надзвичайно цікаво і напряму пов’язане з моєю спеціальністю.

Життя тут відкриває широкі можливості для подорожей. Уже зараз мені пощастило відвідати подруг у Римі та Неаполі – це були незаплановані, але надзвичайно приємні візити, які подарували незабутні враження та емоції.

Кожна навчальна дисципліна має власну систему оцінювання, кількість лекційних і практичних занять, а також індивідуальний розклад. Під час занять передбачені перерви, тривалість яких погоджується між викладачем та студентами залежно від потреб групи.

Поділюсь коротким описом деяких курсів, які я наразі вивчаю:

German (A1). Заняття проводяться раз на тиждень і тривають 2,5 години. Матеріал вивчається за підручником, який студенти повинні придбати самостійно. Після вивчення нових тем одразу ж відбувається закріплення матеріалу – у форматі діалогів, інтерактивних вправ, вікторин тощо. Оцінювання базується на сумі балів, отриманих за тести протягом семестру.

Academic Skills II. Курс триває 3,5 години раз на тиждень. Основна увага приділяється якісному та кількісному аналізу. Після засвоєння кожного з методів студенти працюють у групах (по 5–7 осіб) над проєктами: перший – із застосуванням якісного аналізу (20% від фінальної оцінки), другий – із використанням кількісного аналізу (ще 20%). Основна частина оцінювання – написання дослідницької пропозиції (Research Proposal) для майбутньої дипломної роботи (60%).

Навчання поєднує лекційні блоки з інтерактивною роботою в командах, де студенти мають змогу одразу застосовувати теоретичні знання на практиці.

Business Information Systems. Основу курсу становить вивчення баз даних у середовищі Microsoft Access. Заняття проходять раз на тиждень і тривають 3,5 години. Викладач демонструє виконання завдань на екрані з детальними коментарями, після чого студенти самостійно відпрацьовують матеріал за наданими інструкціями під наглядом викладача. Система оцінювання включає три практичні екзамени (по 30 балів кожен), під час яких студенти виконують завдання у програмі, а також фінальний тест на 10 балів.

Consultancy Models and Skills I. Курс має формат інтенсивних пар по 8 годин раз на тиждень. Основна частина занять присвячена теоретичному матеріалу, який перевіряється за допомогою чотирьох тестів (сукупно – 40% фінальної оцінки). Тематика охоплює роль консультанта, інструменти консалтингу, аналіз і оцінку компаній, пошук рішень для бізнес-ситуацій. Підсумковим завданням є груповий проєкт (по 3 студенти в команді), у якому учасники виступають у ролі консультантів, що пропонують інвестору (викладачу) одну з компаній для потенційного інвестування (60% фінальної оцінки).

Banking, Credit and Money Markets. Заняття відбуваються з частотою раз на 1–2 тижні й тривають по 3,5 години. Додатково передбачені онлайн-консультації для окремих груп за попереднім записом. Курс подається у форматі інтерактивних лекцій, що передбачають активне залучення студентів. Оцінювання включає груповий проєкт (6–7 осіб у команді), що становить 20% фінальної оцінки. Тематика проєкту може бути присвячена аналізу реальних економічних ситуацій, наприклад, борговій кризі в Єврозоні у 2006–2011 роках.

Financial Planning, Budgeting and Control. Курс складається з двох частин: практичної (воркшоп) та лекційної. Воркшоп моделює виробничий процес із подальшим складанням звітності та ухваленням управлінських рішень; оцінювання за цей етап складає 40% фінального балу (тести під час воркшопу). Лекційна частина передбачає вирішення практичних задач, які опрацьовуються під час занять; фінальна оцінка за лекції формується на основі трьох блоків тестів-задач і становить 60%».

Ольга Кушнірова, студентка групи 101-ФФ спеіцальності 035 Філологія поділилася своїми враженнями:

«Цього семестру я навчаюся в університеті Fachhochschule Wiener Neustadt, де опановую як філологічні дисципліни, так і міждисциплінарні курси: Academic Skills II, Austrian German and Austrian German Landscape ILV, German, English for Academic Purposes II ILV, Freifach Intercultural Business Skills ILV, Human and Social Behavior (WP) ILV, а також Spanish.

Заняття ведуть справжні професіонали своєї справи – фахівці, для яких викладання – не просто робота, а щире захоплення. Наприклад, наша викладачка з психології – відома композиторка, яка є voting member of the Recording Academy. Саме тому пари часто проходять у вечірній час (з 17:30 до 21:30), хоча іноді трапляються й інтенсивні дні, коли перебуваєш на кампусі з 9 ранку до 9 вечора. Утім, після такого насиченого дня зазвичай настає повністю вільний день для відновлення сил.

Найбільше часу та зусиль я приділяю курсу English for Academic Purposes II, адже він вимагає глибокого занурення в граматику та лексику англійської мови. Ми не лише вивчаємо нові конструкції, а й навчаємося аналізувати та виправляти помилки в текстах одне одного. Одним із ключових завдань є Business Talk – презентація на основі відео з TED Talk, яка має тривати 5 хвилин і зачіпати соціально-етичну проблему сучасного бізнесу. Після перегляду проводимо 25-хвилинну дискусію в аудиторії. Фінальним завданням є написання чотирьох структурованих есе на основі наукових статей, обраних викладачем.

Цікавим доповненням до програми Erasmus+ стали курси про специфіку Австрії та австрійського варіанту німецької мови. Незважаючи на те, що я вже мала певну мовну підготовку, викладачка подавала матеріал настільки захопливо, що знання стали справжнім практичним інструментом. Наприклад, тепер я знаю, що в Австрії картоплю називають Erdapfel, а абрикоси – Marillen, і що тут заведено розбавляти сік водою.

Особисто мені дуже імпонує сам кампус. Він великий, і заблукати тут – цілком реально (це трапляється навіть із викладачами!). Якось наша професорка запізнилася на 20 хвилин і зізналася, що вперше в цій аудиторії й зовсім не знала, як її знайти. Але для таких випадків на кожному розі є зручні карти, а також Service Point, де завжди допоможуть зорієнтуватися.

Особливо мені до душі їхня бібліотека – затишна, тиха й надзвичайно зручна. Тут є великий вибір книжок різними мовами. Навчальні підручники видають під заставу 30 євро, а художню літературу можна взяти безкоштовно – достатньо просто прикласти студентський квиток, і книжка одразу реєструється на акаунт. У бібліотеці багато зручних місць для навчання з комп’ютерами, і тут приємно проводити час. До речі, університет відкритий цілодобово – при бажанні можна залишитися навіть на ніч.

Університет також організовує спільні поїздки для студентів. Ми вже були на екскурсії у Відні та на шоколадній фабриці Zotter, де наїлися досхочу  шоколаду. Незабаром планується поїздка на велосипедах до озера на пікнік.

Але, як заведено серед Еразмус-студентів, ми й самі подорожуємо активно. Мені вже вдалося побувати в Парижі, Відні, Порту, Братиславі та кількох менших австрійських містах. Завдяки зручному залізничному сполученню варто лише сісти на перший-ліпший потяг – і можна вирушити у свою маленьку пригоду».

Ващенко Наталія, студентка групи 501-ЕМо спеціальності 073 Менеджмент зазначила:

«Вже майже три місяці я навчаюся за програмою обміну Erasmus+ у мальовничому австрійському місті Вінер-Нойштадт. Це унікальний досвід, який подарував мені нові знання, знайомства, культурний обмін і незабутні враження.

Австрія – це країна, де класика та сучасність гармонійно поєднуються. Вона відома своєю культурою, чистотою, доброзичливими людьми та високим рівнем освіти.

Вінер-Нойштадт – невелике, але дуже затишне та атмосферне місто, що розташоване приблизно за годину їзди від Відня. Тут поєднуються історичні будівлі, сучасна інфраструктура та неймовірний спокій — ідеальне середовище для навчання та життя. Місто має усе необхідне: магазини, кав’ярні, парки, залізничну станцію, що забезпечує зручне сполучення з іншими містами Австрії.

Я мешкаю в сучасному гуртожитку, де в мене є власна кімната. Умови дуже комфортні, все чисто й облаштовано для навчання та відпочинку. Моя сусідка — дівчина з Чехії. Ми добре ладнаємо, і це додає особливого колориту моєму перебуванню тут, адже спілкування з людьми з інших країн – це теж важлива частина досвіду Erasmus.

Університет прикладних наук у Вінер-Нойштадті справив на мене надзвичайно позитивне враження. Це сучасний, добре обладнаний навчальний заклад з високим рівнем організації та інноваційним підходом до освіти.

Мені дуже подобається підбір дисциплін, зокрема альтернативні інвестиції та стратегічний менеджмент – ці предмети є найбільш цікавими для мене.

Викладачі не просто передають інформацію — вони активно залучають студентів до дискусій, проектної роботи, аналізу кейсів, моделювання реальних бізнес-ситуацій. Часто застосовуються інтерактивні методи, навчальні ігри, робота в командах та реальні приклади з бізнесу, що робить навчання максимально прикладним і сучасним.

Університет організував для нас кілька чудових поїздок, які дозволили краще пізнати Австрію.

Однією з перших була екскурсія до Відня. Столиця Австрії вразила мене своєю архітектурою, величчю, витонченістю. Ми відвідали історичний центр, побачили собор Святого Стефана, імператорський палац Гофбург, вулички Старого міста та, звичайно, відчули атмосферу цього культурного серця Європи.

Ще однією яскравою подією стала поїздка на шоколадну фабрику Zotter. Це не просто фабрика, а справжнє шоколадне шоу! Ми побачили повний процес виготовлення шоколаду – від какао-бобів до готових плиток, і змогли скуштувати десятки різних видів шоколаду. Zotter славиться своїм екологічним підходом, креативними смаками та підтримкою справедливої торгівлі.

Erasmus у Вінер-Нойштадті – це унікальний досвід, який відкриває не лише нові горизонти у навчанні, але й дарує можливість розширити світогляд, познайомитися з новими культурами та людьми. Я щаслива, що маю можливість бути тут ще два місяці, і з нетерпінням чекаю, що принесе мені ця незабутня подорож!»

 «Участь Ольги, Наталії та Валентини в програмі академічної мобільності є свідченням того, як ефективно реалізовуються можливості міжнародного освітнього співробітництва у Полтавській політехніці. Завдяки участі у програмі Erasmus+, студентки не лише мають можливітсь поглибити фахові знання і мовну компетентність, а й розвивати міжкультурну комунікацію, критичне мислення та навички адаптації в новому академічному середовищі. Вони стали амбасадорками європейських освітніх цінностей і прикладом для своїх однолітків, мотивуючи інших бути відкритими до нових освітніх викликів та активно користуватися можливостями, які надає міжнародна мобільність», – говорить координаторка міжнародної діяльності Полтавської політехніки Анна Павельєва.

Нагадаємо, зараз триває конкурс на участь у програмах мобільності у Литві та Румунії (для студентів), в Араді та Брашові – для викладчів.

Нещодавно студенти Полтавської політехніки поділились своїми враженнями від навчання за програмами Erasmus+ в університетах Австрії (Відень та Айзенштадт), ЕстоніїДаніїІспанії та Словаччининауковиця університету долучилася до участі у міжнародному проєктімайбутня архітекторка взяла участь у ІІ частині молодіжного обміну за програмою Erasmus+ у Польщі, а майбутня перекладачка взяла участь у тренінгу за програмою Erasmus+ на тему трансформації конфліктів.

Відзначимо, викладачі Полтавської політехніки можуть брати участь у програмах академічної мобільності та стажуваннях, а студенти – навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ впродовж семестру або цілого навчального року у провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Іспанії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Португалії, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.

За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм стажування, викладання та академічної мобільності за кордоном звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб. 213-Ц, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (ауд. 310-Ц, email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +3-8-(095)-91-08-192).

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»