Упродовж осіннього семестру 2023-2024 навчального року дві студентки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – Єлизавета Калашник та Анна Булавенко, навчаються за програмою кредитної академічної мобільності Erasmus+ в партнерському університеті – Університеті прикладних наук Аванс (Avans University of Applied Sciences).
Університеті прикладних наук Аванс є одним з найбільших університетів прикладних наук в Нідерландах. Заклад функціонує з 2004 року, саме тоді відбулося злиття двох навчальних закладів – Hogeschool Brabant і Hogeschool's-Hertogenbosch. Avans University акредитований NVAO – організацією з акредитації вищих навчальних закладів Нідерландів та Фландрії. В університеті навчається близько 30000 студентів, чисельність співробітників – понад 2900.
Перевага нідерландської вищої школи полягає в тісному взаємозв'язку теорії й практики, інтерактивності, орієнтуванні на індивідуальні потреби учнів. Університет активно впроваджує проєктну систему навчання: студенти самостійно ведуть проєкти в невеликих групах, застосовуючи отримані знання на практиці.
Студентки Полтавської політехніки поділилися своїми враженнями від навчання в Нідерландах.
Студентка 3 курсу спеціальності 073 «Менеджмент» Єлизавета Калашник:
«Зараз я навчаюсь за програмою Erasmus+ в Avans University of Applied Sciences в місті Хертогенбос в Нідерландах, за освітньою програмою European Project Semester ('s-Hertogenbosch).
Перший же тиждень почався насиченою програмою та яскравими враженнями. Спочатку всі іноземні студенти мали можливість познайомитися один з одним в рамках introduction day – університет влаштував організаційну зустріч, де можна було поставити питання, які цікавлять, наприклад як потрібно зареєструватись в міській ратуші, як відрити банківський рахунок тощо, потім була екскурсія містом, під час якої нам вручили подарунки та пригостили напоями та закусками. Пізніше була зустріч з координаторами та викладачами програми, на якій я зорах навчаюсь, під час якої ми більше дізналися один про одного та поспілкувалися в неформальній обстановці. Наступного дня разом з одногрупниками ми поїхали в Роттердам, де нас чекала прогулянка на човні по найбільшому порту в Європі, нас також пригостили вечерею та більше показали місто.
Оскільки я навчаюсь за програмою European project semester, то майже увесь освітній процес побудований на практиці. Суть програми полягає в тому, що на початку кожен мав обрати собі проєкт, над яким він бажає працювати протягом семестру, а також об’єднатись у мінігрупи. Далі кожного тижня команди працюють в реальній компанії над реалізацією обраного проєкту, наприклад, моя група розробляє інтерактивну гру, яка має пояснити підліткам як працює screw conveying technology. В кінці семестру ми маємо представити готову ідею та прототип цієї гри. Проте, окрім цього, ми також вивчаємо окремі дисципліни, які спрямовані на покращення наших комунікативних навичок, креативне мислення, роботу в команді та розв'язання проблем, які можуть виникати під час реалізації проєктів. Викладачі намагаються пояснити матеріал застосовуючи інтерактивні ігри, що включають команду роботу, отже, «голої» теорії на заняттях майже немає. Так само всі завдання також мають практичний контекст, як ось, наприклад, по предмету Problem analysis ми мали розробити ідеї для розвитку ресторану, щоб збільшити кількість відвідувачів та зменшити витрати на обслуговування однієї особи. Крім того, в рамках занять ми відвідуємо різні виставки, на основі яких також маємо виконувати певні завдання. Отже, звичайних екзаменів тут немає, кінцева оцінка складається із цих робіт.
Університет прикладних наук Аванс є дуже сучасним, з незвичайним дизайном. Усі аудиторії є новітніми, з великими моніторами та сучасним обладнанням. У холі є багато місць де можна посидіти, відпочити та поспілкуватися на перервах, проте є також є простір, що називається Xplora, зі зручними диванами та столами, щоб мати можливість навчатися в позанавчальний час. На першому поверсі знаходиться рецепція та student support, де завжди допоможуть, якщо виникнуть питання. Крім того, університет має кафетерій, багато автоматів зі снеками та напоями, а також Starbucks, тому тут завжди можна знайти чим підкріпитися, нікуди не виходячи.
Університет, між іншим, постійно організовує різноманітні заходи для студентів. Наприклад, початок семестру почався з «Intro Festival», де було багато фудтраків, а також був влаштований великий концерт для тисячі студентів. Пізніше проводився фудфест, де безкоштовно можна було спробувати різні страви. Окрім того, часто проходять різні акції для студентів, наприклад як стенд, де безкоштовно можна взяти фрукти та багато чого іншого.
Традицією також став щомісячний похід в бар з усіма учасниками та викладачами програми, та більше того, кожна організаційна зустріч закінчується напоями та національними закусками. На початку це мене дуже здивувало, але пізніше я зрозуміла важливість подібних заходів. Викладачі і студенти мають можливість поспілкуватися в неформальній обстановці, що потім робить процес навчання більш комфортним, і завдяки чому зникає соціальна дистанція.
З самого початку я хвилювалася через те, що буду навчатися та жити сама в зовсім іншій країні, але мені вдалося швидко роззнайомитися з іншими студентами. Ми часто подорожуємо країною, граємо в різні ігри, ходимо в бари та просто проводимо час разом. Я знайшла багато друзів з різних куточків не тільки Європи, але і всього світу.
Я живу в студентському гуртожитку, де маю студію з власною кухнею та ванною кімнатою. Загалом гуртожиток сучасний та має гарну територію навкруги, що включає місце для барбекю та гаражі для велосипедів. Кожна кімната обладнана усім необхідним для комфортного проживання, починаючи з пральної машини та пилососу закінчуючи кавовою машиною та електрочайником. Усі меблі гарно підібрані та добре поєднуються між собою, що робить проживання ще більш приємнішим.
Загалом Нідерланди вразили мене перш за все людьми. Прогулюючись по вулиці тобі посміхнуться та привітаються, і це не буде здаватися дивним. Також майже кожен нідерландець добре знає англійську мову, тому проблем з комунікацією взагалі немає. Проте, їх, так би мовити, одержимість велосипедами іноді дуже дивує. Не дивлячись на постійні дощі, нідерландці продовжують їздити на них, тому люди із парасолькою в руках на велосипеді – часта картина в Нідерландах. До того ж, архітектура заслуговує окремої уваги – кожен куточок приносить естетичне задоволення завдяки гармонійному поєднанню кольорів. Можу відзначити також, що на вулицях часто можна зустрітий незвичайні та цікаві дизайни, що додає більшого антуражу.
У дитинстві я мріяла побувати в Амстердамі, і тоді навіть і не думала, що буду мати можливість їздити туди хоч кожного дня. Я постійно розширюю свій кругозір, пізнаю нові місця, знайомлюся з новими людьми та насолоджуюся життям. Студентський обмін – це захоплюючий і корисний досвід, що допоміг мені розвинути в собі впевненість, поглибити знання та набути практичний досвід. Я безмежно вдячна Полтавській політехніці, що подарувала мені таку нагоду. Моя порада для інших студентів – не втрачайте можливість стати частиною студентського обміну, оскільки це може стати найкращим періодом у вашому житті! Кожен день стає новим відкриттям, що дозволяє створити незабутні спогади на все життя!».
Студентка 2 курсу спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» Анна Булавенко:
«Я навчаюся за програмою Erasmus+ в Avans University of Applied Sciences в місті Тілбург в Нідерландах, за освітньою програмою Disruptive Events. За період перебування в цій країні я навчилася самостійно розв'язувати проблеми, стала терплячою та стресостійкою, адже в цій країні, система так влаштована, що всі питання розглядаються дуже довго. Наприклад, розв'язання питань з документами зайняло близько двох місяців.
Підтримка від Університету прикладних наук Аванс величезна, мені допомогли розв'язувати питання з житлом, також мій куратор Джулія допомогла мені перевестися на інший майнор та за день організувала поїздку до Франції.
Круто, що є можливість на практиці використати знання, адже саме в подорожах ми допомагаємо біженцям з Африки. Я працюю над проєктом, пов’язаним з українськими біженцями. Ми з групою зібрали інформацію про проблеми та життя українців в Нідерландах. Результати дослідження будуть надіслані в місцеві муніципалітети.
Хотілося б зазначити кардинально інший підхід до навчання, в Нідерландах студенти вчаться для себе. А викладачі в свою чергу надають можливості для якісного вивчення предмета. От, наприклад: в нас проходив екзамен по критичному мисленню, він був у формі симуляції, для студентів були створені умови максимально наближені до землетрусу і була поставлена задача за певний час знайти максимальну кількість інформації для порятунку людей. Викладачі спостерігали за нашої роботою через відео камеру. Основною ціллю було побачити, як ми навчилися працювати в групі, опановувати себе та ефективно використовувати інформаційний простір.
Також дуже великим плюсом є те, що всі студенти в університеті з різних країн. Тому в нас справді міжнародне ком’юніті. Це дає можливість розвинути навички спілкування, дізнатися більше про різні культури та менталітет.
Я вважаю, що це корисний досвід для кожного студента, не можу сказати, що цей шлях легкий, але він того вартий. Я дуже щаслива, що отримала таку можливість навчатися саме в цій країні.
Хочу окремо подякувати кафедрі прикладної екології та природокористування за підтримку, протягом всього перебування в Нідерландах. За знання, які я можу використовувати закордоном та за віру в мене. Особливо вдячна Ілляш Оксані Едуардівні за допомогу та поради.
Мені дійсно подобається ця країна, але навіть життя в мирі, без тривог та з великою кількістю можливостей не замінить Україну».
Раніше науково-педагогічні працівники та студенти Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» успішно реалізували міжнародний освітній онлайн-проєкт спільно з колегами з партнерського вузу – Університету Аванс.
Нагадуємо, студентка Полтавської політехніки взяла участь у міжнародній програмі Study Tours to Poland, майбутні викладачки розпочали навчання за програмою Erasmus+ в Ганноверському університеті імені Готфріда Вільгельма Лейбніца, представниця Полтавської політехніки вивчала стратегії соціальної інклюзії під час молодіжного обміну у Вірменії, студентки ННІ фінансів, економіки, управління та права навчаються за програмою кредитної академічної мобільності Erasmus+ у Фінляндії, а студентки-філологи розповіли про фахову практику в міжнародному відділі румунського університету-партнера.
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»