2024-03-21

«Філологія очима учнів»: юні науковці освітніх закладів Полтавщини презентували дослідження у сфері лінгвістики, міжкультурної комунікації та перекладознавства

21 березня на базі кафедри загального мовознавства та іноземних мов факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» відбулася ІV Учнівська конференція «Філологія очима молоді». Юні науковці освітніх закладів Полтавщини презентували дослідження у сфері лінгвістики, міжкультурної комунікації та перекладознавства, працюючи у п’яти предметних секціях.

«Філологія очима учнів»: юні науковці освітніх закладів Полтавщини презентували дослідження у сфері лінгвістики, міжкультурної комунікації та перекладознавства

21 березня на базі факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» науково-педагогічні працівники кафедри загального мовознавства та іноземних мов провели ІV Учнівську конференцію «Філологія очима молоді», присвячену обговоренню найактуальніших літературознавчих та мовознавчих проблем. Через складну ситуацію в країні, пов’язану з повномасштабним вторгненням, втретє поспіль масштабну наукову подію за участю юних дослідників провели у змішаному форматі із застосовуванням онлайн-платформи Zoom.

Наукову подію урочисто відкрила проректорка з наукової та міжнародної роботи Полтавської політехніки, доктор технічних наук, професор Олена Степова, яка передала слова вітання учасникам конференції від доктора економічних наук, професора, Заслуженого працівника освіти України, лауреата Державної премії України в галузі науки і техніки, ректора Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», професора Володимира Онищенка та побажала успішної та плідної дискусії. «Дана конференція є чудовою нагодою осмислити, проаналізувати, обґрунтувати стратегії розвитку філологічної науки та окреслити перспективи її подальшого розвитку, залучивши юних дослідників до наукової діяльності», - наголосила Олена Степова.

З короткою мотиваційною промовою до присутніх звернулася декан факультету філології, психології та педагогіки Полтавської політехніки, кандидатка педагогічних наук, доцентка Анна Агейчева, яка висловила щире сподівання на плідний обмін досвідом, досягненнями та знаннями у галузі філології та побажала учасникам жвавої дискусії, успіхів у майбутній науковій діяльності.

Варто відзначити, що у роботі наукової конференції взяло участь понад 120 учасників з майже 30 закладів середньої та професійної освіти міст Полтави, Кропивницького, Кременчука, а також Пирятина, Лубен, Зінькова, Гадяча та інших.

Робота п’яти предметних секцій була організована з урахуванням перспективних напрямків філологічної науки, які стали традиційними для конференції:

  • Германські, романські та інші мови;
  • Слов’янські мови та література;
  • Література зарубіжних країн;
  • Актуальні проблеми міжкультурної комунікації та перекладознавства;
  • Історико-філологічні та філософські студії.

Науковими керівниками виступили досвідчені науковці-філологи та вчителі іноземних мов загальноосвітніх шкіл, гімназій, ліцеїв Полтавського регіону. Роботу пленарного засідання модерувала кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри загального мовознавства та іноземних мов Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Алла Болотнікова.

Робочі мови конференції - українська, англійська, німецька, французька, польська.

За словами організаторів, пленарне засідання конференції приємно вразило різноманітним спектром представлених виступів. Юні дослідники презентували науковій спільноті різноманітні та цікаві доповіді, обмінялися актуальними та перспективними філологічними ідеями.

Зокрема, юна науковиця - учениця Наукового ліцею №3 Полтавської міської ради Ольга Кушнірова засвідчила той факт, що лінгвістика сьогодення розширює галузі дослідження, які пов’язані з мовою та презентувала наукову розвідку «DIE ROLLE DER PHONOSEMANTISCHEN PRINZIPIEN BEI DER WAHRNEHMUNG VON MUSIK IN DER DEUTSCHEN SPRACH».

 Енергійний ритм конференції та жваве обговорення створив виступ учениці ліцею №31 Полтавської міської ради Ольги Керецман «Власні назви в українській фразеології», адже фразеологізми, у складі яких виокремлюють власні назви, відзначаються різноманітністю структурних і семантичних зразків, мають різні експресивно-емоційні та оцінні значення, повідомляють про своєрідні звичаї народу, спосіб його мислення, міфологію, історію, завдяки чому є національно самобутніми.

У вітчизняному літературознавстві Сергія Жадана вже давно прийнято називати «останнім українським ліриком». Його літературному доробку присвячені численні розвідки, з-поміж яких необхідно виокремити й сучасні дослідження юних науковців, зокрема учениця ліцею №32 «Європейський» Полтавської міської ради Софія Будна захопила увагу всіх учасників цікавим виступом про поетичну творчість Сергія Жадана, презентувавши доповідь «Сергій Жадан: образи та мотиви поетичних збірок сучасного автора».

Учениця ліцею №17 «Інтелект» Полтавської міської ради Анастасія Козіна підготувала доповідь «Засоби соціокультурного та лінгвостилістичного балансу між оригіналом та перекладом твору ( на основі роману Л.М. Монтгомері «Енн з зелених дахів»). Доповідачка наголосила: «Переклад художньої літератури вважається найскладнішим, найбільш творчим і максимально відповідальним, оскільки необхідно зробити якісний переклад з урахуванням ідіостилістичних особливостей першотвору, лінгвокультурних та соціолінгвальних нюансів».

Виступ учениці Полтавського міського багатопрофільного ліцею № 1 ім. І.П. Котляревського Анни Добровольської з доповіддю «Художнє осмислення теми голокосту в романі Володимира Лиса «Вифлеєм» розкрив надважливі питання минулих років і сьогодення, суперечливі події історії ХХ століття, що розкриваються крізь призму окремих людських доль.

Учениця ліцею №32 «Європейський» Полтавської міської ради Мілена Мащенко презентувала дослідження «Особливості рекламного тексту у польському медіапросторі», переконавши всіх учасників, що потреба дослідження мовних особливостей реклами є очевидною, оскільки реклама впливає на рішення споживачів, певною мірою формує смаки й навіть частково визначає спосіб мислення.

Учениця Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №29 Полтавської міської ради Марія Макарова порушила дуже болючу тему в своїй доповіді «Геноцид кримськотатарського народу через призму долі оповідача в автобіоографічній повісті Шаміля Алядіна «Я- ваш цар і бог» . Письменник, який уцілів із-поміж сотень загиблих, має місію – не просто донести світлу пам’ять про тих, кого змушували забувати, але і зберегти для нащадків їхнє слово, зберегти традицію.

Доповідь учениці Полтавського міського багатопрофільного ліцею № 1 ім. І.П. Котляревського Сухачової Амаліі «Cross-cultural communication» викликала жваву дискусію, оскільки ділове спілкування у міжнародному аспекті є складним процесом, опосередкованим ціннісною несумісністю національних бізнес-культур, воно повинно відбуватися так, щоб унеможливити будь-який міжнародний конфлікт, спричинений зіткненням різних уявлень про належну поведінку. Доповідачка додала, що цьому сприяє знання і дотримання вимог і правил культури міжнародного спілкування або так званої крос-культурної комунікації.

Особливості германських, романських та інших мов дослідили Карина Глушко («Сутність полісемії на прикладі французької мови», Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради), Марта Жук («DER EINFLUSS VON UMWELTTHEMEN AUF DIE DEUTSCHE SPRACHE: NEUE WÖRTER, BEGRIFFE», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Марія Калініна («Особливості англомовного коміксу, лінгвістичний та екстралінгвістичний аспект», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Дарина Черниш («DIE DYNAMIK DES JUGENDWORTSCHATZES: EINE ANALYZE DER NOMINALWÖRTER DES «JUGENDWORT DES JAHRES» , Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Максим Царук («Мовні засоби та стратегії в рекламних роликах Nike: аналіз впливу на сприйняття та мотивацію підлітків», Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради), Дарина Кищик («The influence of Internet communication on the modern English language», Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради), Єлизавета Полтава («Використання скорочень в англомовному дискурсі під час онлайн – спілкування», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Інна Лаврик («Використання ідіом в англійській мові», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Марія Тарасевич («EUPHEMISMS AS A SOURCE OF SYNONYMY IN MODERN ENGLISH», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Софія Онищенко («BRITISH COMMUNICATION STYLE», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 ім.І.П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»), Ольга Кушнірова («DIE ROLLE DER PHONOSEMANTISCHEN PRINZIPIEN BEI DER WAHRNEHMUNG VON MUSIK IN DER DEUTSCHEN SPRACHE», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Вероніка Бойко («Засоби створення колективних портретів у романі «Дивергент» Вероніки Рот», ліцей №17 «Інтелект» Полтавської міської ради), Софія Филонич («Використання фразеологізмів у сучасній німецькій мові», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 імені І.П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»), Олександра Гонтарь («Особливості розвитку та становлення французької мови в період правління династії Капетингів у XI – XII столітті», ліцей № 33 Полтавської міської ради), Андрій Олімпіюк («Особливості шотландської мови», КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 38 Полтавської міської ради Полтавської області»), Кристина Ситник («Особливості ірландської мови», Ліцей №17 «Інтелект» Полтавської міської ради), Анастасія Алфьорова («Особливості вивчення англійської мови з використанням мультфільмів», Зіньківський опорний ліцей №1 Зіньківської міської ради Полтавської області),

Васіна Поліна («Сленг та англіцизми як відображення молодіжної культури», Кропивницький будівельний фаховий коледж), Вероніка Запорожець («Епонімічні одиниці у французькій мові», КЗ «Полтавський міський ім. І.П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області), Владислав Михайлов «Використання мовної гри у навчанні німецької мови: розвиток мовної креативності та ефективності»,

Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Олександра Божко («ВЖИВАННЯ АНГЛОМОВНОГО СЛЕНГУ СУЧАСНИМИ ПІДЛІТКАМИ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 38 Полтавської міської ради Полтавської області»), Володимир Коробко («ВИВЧЕННЯ ДІАЛЕКТІВ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ: ВПЛИВ НА РОЗВИТОК МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»),Марія Северин («ЛЕКСИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МОЛОДІЖНОГО МОВЛЕННЯ В НІМЕЧЧИНІ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Дмитро Крижановський («ЛІНГВІСТИЧНІ ВІДМІННОСТІ МІЖ РІЗНИМИ ДІАЛЕКТАМИ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Юліанна Дубровіна («МОВНІ ЗАСОБИ ВИРАЖЕННЯ НЕГАТИВНИХ ЕМОЦІЙ В АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ» Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 38 Полтавської міської ради Полтавської області»), Ксенія Тютюнник («АНГЛІЙСЬКІ ГЛЮТОНІЧНІ НАЙМЕНУВАННЯ НА ПРИЛАВКАХ УКРАЇНСЬКИХ МАГАЗИНІВ», Ліцей № 31 Полтавської міської ради), Гліб Єгоров («HERKUNFT UND BEDEUTUNG DER IM JAHRE 2023 POPULÄRSTEN MEMES», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Марта Жук («DER EINFLUSS VON UMWELTTHEMEN AUF DIE DEUTSCHE SPRACHE: NEUE WÖRTER, BEGRIFFE», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Катерина Жукова («ФОРМУЛИ ВІТАННЯ ТА ПРОЩАННЯ В ПОЛЬСЬКІЙ ЛІНГВОКУЛЬТУРІ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 38 Полтавської міської ради Полтавської області»).

Секцію «Слов’янські мови та література» обрали для своїх досліджень Катерина Давиденко («СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЩОДЕННИКОВА ПРОЗА ДЛЯ ПІДЛІТКІВ», КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 імені Бориса Серги Полтавської міської ради Полтавської області»), Поліна Кириленко («ФУНКЦІОНУВАННЯ ПОЛЬСЬКИХ ТА УКРАЇНСЬКИХ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ ІЗ КОМПОНЕНТОМ, ЩО НАЗИВАЄ ЇЖУ», Кременчуцький ліцей №5 імені Т.Г.Шевченка Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області), Ольга Керецман («ВЛАСНІ НАЗВИ В УКРАЇНСЬКІЙ ФРАЗЕОЛОГІЇ», Ліцей 31 Полтавської міської ради), Ніка Рябенко («ВІДОБРАЖЕННЯ МЕНТАЛЬНИХ РИС ІНШИХ НАРОДІВ В УКРАЇНСЬКИХ ПАРЕМІЯХ (НА МАТЕРІАЛІ ЗБІРКИ М. НОМИСА)», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 ім.І. П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»), Поліна Костенко («ЛІТЕРАТУРНЕ КРАЄЗНАВСТВО: ПІСЕННА ТВОРЧІСТЬ Г.ЛИТОВЕЦЬ», Зіньківський опорний ліцей № 1 Зіньківської міської ради Полтавської області), Марія Авсієвич («СИМВОЛИ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТІЙКОСТІ У СУЧАСНИХ ФОЛЬКЛОРНИХ ЗРАЗКАХ МАЛИХ ЖАНРІВ В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОЇ ВІЙНИ», Ліцей №32 «Європейський» Полтавської міської ради), Лада Болотнікова («СВОЄРІДНІСТЬ ЖАНРУ СОНЕТА В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ ХХ СТОЛІТТЯ (М.РИЛЬСЬКИЙ, М.ЗЕРОВ, Д.ПАВЛИЧКО), Ліцей №32 «Європейський» Полтавської міської ради), Назар Бондар («ФРАЗЕОЛОГІЗМИ ВОЄННОГО ДИСКУРСУ», Ліцей №14 «Здоров’я» Полтавської міської ради), Софія Будна («СЕРГІЙ ЖАДАН: ОБРАЗИ ТА МОТИВИ ПОЕТИЧНИХ ЗБІРОК СУЧАСНОГО АВТОРА», Ліцей №32 «Європейський» Полтавської міської ради), Анастасія Алфьорова («ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ З ВИКОРИСТАННЯМ МУЛЬТФІЛЬМІВ», Зіньківський опорний ліцей №1 Зіньківської міської ради Полтавської області), Софія Довбня («КОНЦЕПТОСФЕРА МОВОТВОРЧОСТИ МИКОЛИ ЗЕРОВА», Зіньківський опорний ліцей №1 Зіньківської міської ради Полтавської області), Назар Бондар («ОБРАЗ ВІЙНИ У ПОВІСТІ ГРИГОРА ТЮТЮННИКА «КЛИМКО», Ліцей №14 «Здоров’я» Полтавської міської ради), Дмитро Ігнатьєв «ВИКОРИСТАННЯ ФІЗИЧНИХ ЕФЕКТІВ У РЕКЛАМНОМУ ДИСКУРСІ: АНАЛІЗ ЗВУКОВИХ ТА ВІЗУАЛЬНИХ ПРИЙОМІВ» Комунальний заклад «Полтавський міський багатопрофільний ліцей №1 ім. Івана Петровича Котляревського»), Руслана Марченко («НА ВСЕ ВПЛИВАЄ МОВИ ЧИСТОТА..», Державний навчальний заклад «Гадяцьке вище професійне училище»), Марія Богута («ТВОРЧІСТЬ ФОЛЬКГУРТУ «СТРИБОЖІ ВНУЦІ» ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ФОЛЬКЛОРНОЇ СПАДЩИНИ ПОЛТАВЩИНИ», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей №1 імені І.П.Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»), Катерина Валявська («РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ СПОРТИВНИХ ПОДІЙ У МЕДІЙНОМУ ПРОСТОРІ: АНАЛІЗ СПОРТИВНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ ТА КОМЕНТАТОРСЬКОГО МОВЛЕННЯ», КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Полтавської міської ради Полтавської області»), Анна Добровольська («ХУДОЖНЄ ОСМИСЛЕННЯ ТЕМИ ГОЛОКОСТУ В РОМАНІ ВОЛОДИМИРА ЛИСА «ВИФЛЕЄМ», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 імені І. П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»).

Літературу зарубіжних країн дослідили Софія Лукаш-Білякова («MYTH OR REALITY IN THE NOVEL BY DAN BROWN «THE DA VINCI CODE», Кременчуцький ліцей № 5 імені Т.Г.Шевченка), Eva Khrulenko («LEXICAL FEATURES OF ELIZA DOOLITTLE'S SPEECH IN B. SHAW'S WORK «PYGMALION», Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради), Катерина Боярчук («АКТУАЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ ІНОЗЕМНИХ МОВ ТА ЇХ СЕМАНТИЧНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ДЛЯ УЧНІВ ТА УЧЕНИЦЬ ПРОФІЛЮ ІНОЗЕМНОЇ ФІЛОЛОГІЇ НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ ТВОРУ ДЖЕФФРІ ЧОСЕРА «КАНТЕРБЕРІЙСЬКІ ОПОВІДАННЯ», Комунальний заклад «Полтавський міський багатопрофільний ліцей №1імені І.П.Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»), Кіра Лукашова («ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ВТОРИННОЇ РЕАЛЬНОСТІ У РОМАНАХ ДЖ. К. РОУЛІНГ ПРО ГАРРІ ПОТТЕРА», Ліцей №17 «Інтелект» Полтавської міської ради), Вікторія Дев’ятова («ЖІНКА У ЛІТЕРАТУРІ ( ЗА ТВОРЧІСТЮ Б.ШОУ ТА Г.ІБСЕНА)», Зіньківський опорний ліцей №1 Зіньківської міської ради Полтавської області), Владислава Дмитрусь                 («ЧИТАННЯ ЯК САМОЗЦІЛЕННЯ (ЗА ТВОРАМИ УЛЬФА СТАРКА)” (Зіньківський опорний ліцей №1 Зіньківської міської ради Полтавської області), Ростислав Должко («ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ», Зіньківський опорний ліцей №1 Зіньківської міської ради Полтавської області), Тамара Харченко («МАНҐА ТА АНІМЕ ЯК ЗАСІБ ВІЗУАЛЬНОЇ ТА ЛІТЕРАТУРНОЇ ГРАМОТНОСТІ: ВПЛИВ ЧИТАННЯ КОМІКСІВ ТА ПЕРЕГЛЯДУ АНІМЕ НА РОЗВИТОК СПРИЙНЯТТЯ МЕДІА», Комунальний закладу «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Дар’я Євтушенко («СИНТАКСИЧНИЙ ТА ЛЕКСИКО-СТИЛІСТИЧНИЙ АНАЛІЗ РОМАНУ КЕТРІН ПАТЕРСОН «МІСТ ДО ТЕРАБІТІЇ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Вікторія Байрак («СОЦІАЛЬНА ПРОБЛЕМАТИКА РЕАЛІЗМУ У ПОВІСТІ «ПРИНЦ І ЗЛИДАР» МАРКА ТВЕНА», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Марія Бурда («МАГІЧНІ ІСТОТИ В РОМАНІ ДЖ.К. РОЛІНГ «ГАРРІ ПОТТЕР І ТАЄМНА КІМНАТА», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Софія Китриш («LA POÉTIQUE DES IMAGES SYMBOLIQUES DANS LE CONTE DE FÉES «LE PETIT PRINCE» D'ANTOINE DE SAINT-EXUPÉRY», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа 22 І-ІІІ ступенів Полтавської міської ради Полтавської області»), Вікторія Щербакова («WAYS OF LINGUISTIC REALISATION OF SATIRICAL INTENTION IN THE PLAYS OF THE IRISH PLAYWRIGHT GEORGE BERNARD SHAW», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа 22 І-ІІІ ступенів Полтавської міської ради Полтавської області»), Найя Харук («LINGUISTIC MEANS OF REPRESENTING EMOTIONALITY IN JEREMY STRONG’S NOVELS», Обласний коледж «Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія ім. А. С. Макаренка» Полтавської обласної ради, факультет англійської мови).

Актуальними проблемами міжкультурної комунікації та перекладознавства зацікавилися Уляна Айдаєва («LEGAL DISCOURSE IN THE LANGUAGE-TRANSLATION FIELD (BASED ON THE TRANSLATION OF COURT DECISIONS)», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Vladyslav Demyanko («IDIOMATIC EXPRESSIONS AS ONE OF THE PROBLEMATIC ISSUES IN MODERN TRANSLATION STUDIES», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Матвій Городчанін («ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МОЛОДІЖНОГО ПОВСЯКДЕННОГО АНГЛІЙСЬКОГО СЛЕНГУ», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Гліб Єгоров («HERKUNFT UND BEDEUTUNG DER IM JAHRE 2023 POPULÄRSTEN MEMES», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Cофія Дубровіна («ЛІНГВОКУЛЬТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ АНГЛІЙСЬКОГО ПЕРЕКЛАДУ АНІМАЦІЙНОГО ФІЛЬМУ «МАВКА. ЛІСОВА ПІСНЯ», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Дарина Кищик («DARSTELLUNG AUSSERGEWÖHNLICHER EREIGNISSE IM DEUTSCHEN MEDIENDISKURS», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Тетяна Приходько («EINFLUSS DES ENGLISCHEN AUF DIE DEUTSCHE SPRACHE», Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради), Анастасія Онищенко («TRANSLATION IN THE CONTEXT OF INTERCULTURAL COMMUNICATION», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 ім.І.П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»), Назар Денисенко («МОВНЕ ВИРАЖЕННЯ КУЛЬТУРИ СУЧАСНОГО ШКОЛЯРА: КОМУНІКАТИВНА ТОЛЕРАНТНІСТЬ», КЗ «Розсошенська гімназія Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області»), Дар’я Нестеренко («ВПЛИВ МОВНИХ БАР'ЄРІВ НА СПРИЙНЯТТЯ ТА РОЗУМІННЯ ІНШИХ КУЛЬТУР», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 19 Полтавської міської ради Полтавської області»), Анастасія Козіна («ЗАСОБИ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ТА ЛІНГВОСТИЛІСТИЧНОГО БАЛАНСУ МІЖ ОРИГІНАЛОМ ТА ПЕРЕКЛАДОМ ТВОРУ(НА ОСНОВІ РОМАНУ Л. М. МОНТГОМЕРІ «ЕНН З ЗЕЛЕНИХ ДАХІВ», Ліцей №17 «Інтелект» Полтавської міської ради), Тимофій Бондаренко («ЛОКАЛІЗАЦІЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ВІДЕОІГР», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Полтавської міської ради Полтавської області»), Дар'я Рижкова («ОСОБЛИВОСТІ АНГЛО-УКРАЇНСЬКОГО ПЕРЕКЛАДУ БАГАТОКОМПОНЕНТНИХ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕРМІНІВ», Ліцей №17 «Інтелект» Полтавської міської ради), Аліна Шарпило («ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ГРАМАТИЧНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ ПРИ ПЕРЕКЛАДІ АНГЛОМОВНИХ ТЕКСТІВ КОМП'ЮТЕРНОЇ ТЕМАТИКИ НА УКРАЇНСЬКУ МОВУ», Ліцей №17 «Інтелект» Полтавської міської ради), Єлизавета Опанасенко («АНГЛІЙСЬКА МОВА У ЦИФРОВУ ЕПОХУ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ НАВЧАННЯ ТА СПІЛКУВАННЯ В ОНЛАЙН СЕРЕДОВИЩІ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Тарас Руденко («ВПЛИВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ НА СУЧАСНИЙ СВІТ: РОЛЬ МОВИ У ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ТА МІЖНАЦІОНАЛЬНОМУ СПІЛКУВАННІ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Руслана Скачко («ОМОНІМИ В АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ ТА СКЛАДНОСТІ ЇХ ПЕРЕКЛАДУ», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 ім. І.П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»), Кіра Садковська («ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Денис Сіренко («ВПЛИВ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ НА РОЗВИТОК АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Володимир Коробко («МОВЛЕННЄВА КУЛЬТУРА В АНГЛОМОВНИХ КРАЇНАХ: ОСОБЛИВОСТІ ТА ВІДМІННОСТІ У СПОСОБАХ СПІЛКУВАННЯ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Ксенія В’язовська («ЛІНГВІСТИЧНІ АСПЕКТИ ПЕРЕКЛАДУ НІМЕЦЬКОЇ ПОЕЗІЇ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області» ), Ярослав Воробйов («ВПЛИВ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ НА КУЛЬТУРНІ ТА СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ СУЧАСНОГО ЖИТТЯ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Альбіна Владимирова («МОВНІ АСПЕКТИ МІЖНАЦІОНАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ В МУЛЬТИКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Максим Чернега «ПРОБЛЕМИ СТАНДАРТИЗАЦІЇ АБО ВИЗНАЧЕННЯ ЯКОСТІ ПЕРЕКЛАДУ», Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 ім. В.Г. Короленка Полтавської міської раді Полтавської області), Марія Гунченко («СЕМАНТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СКЛАДНИХ АНГЛІЙСЬКИХ ЛЕКСЕМ-КОЛОРОНІМІВ», Ліцей №17 «Інтелект» Полтавської міської ради), Дмитро Колєснік («НЕЦЕНЗУРНА ЛЕКСИКА ЯК РІЗНОВИД СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛЕКТУ», Державний навчальний заклад «Гадяцьке вище професійне аграрне училище»), Марія Жилун («ВІТАЇСТИЧНІ МОТИВИ ЛІРИКИ СЕРГІЯ ЖАДАНА», Комунальний заклад «Гімназія імені Олени Журливої» Кропивницької міської ради), Анастасія Кущій («КОМУНІКАТИВНО-ПРАГМАТИЧНА СПЕЦИФІКА НЕТИКЕТУ», Кременчуцький ліцей № 11 «Гарант» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області), Євгенія Зубко («ПЕРЕКЛАД ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ, АФОРИЗМІВ ТА СТІЙКИХ СПОЛУЧЕНЬ У ТВОРАХ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ», Ліцей №14 «Здоров'я» Полтавської міської ради), Ірина Нестеренко («КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ І ТАКТИКИ СПОРТИВНИХ КОМЕНТАРІВ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 19 Полтавської міської ради Полтавської області»), Євгеній Кулаковський («ПРОБЛЕМИ ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА В СУЧАСНОМУ СВІТІ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Полтавської міської ради Полтавської області»), Валерія Пицяк («МОЛОДІЖНИЙ СЛЕНГ У СУЧАСНІЙ АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ: ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ТА ПОШИРЕННЯ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Полтавської міської ради Полтавської області»), Єгор Кулаковський («ВПЛИВ ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА НА МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ ТА СПІВПРАЦЮ МІЖ КРАЇНАМИ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Полтавської міської ради Полтавської області»), Валерія Пицяк («МОВНО-ЕТИКЕТНІ ПРАВИЛА ВВІЧЛИВОСТІ В МОВЛЕННЄВОМУ ПРОСТОРІ СУЧАСНОЇ МОЛОДІ», КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Полтавської міської ради Полтавської області»), Поліна Гордієнко («АДАПТАЦІЯ ДО НОВИХ КУЛЬТУРНИХ СЕРЕДОВИЩ У РАМКАХ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ?», Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 ім.В.Г. Короленка Полтавської міської раді Полтавської області), Олександра Кузьменко («СУЧАСНІ КНИГИ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ», КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 5 Полтавської міської ради Полтавської області» ), Олександра Дорошенко “(«WHAT CAUSES DIFFICULTIES IN LEARNING SOME FOREIGN LANGUAGES?», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей №1 ім. І.П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області» ), Вікторія Негребецька («АНГЛОМОВНІ СЛОГАНИ В УКРАЇНСЬКИХ ЗАСОБАХ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Полтавської міської ради Полтавської області» ), Артем Штогрін («ЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ ЕЛЕКТРОГАЗОЗВАРНИКА», Державний навчальний заклад «Гадяцьке вище професійне аграрне училище»).

Секцію «Історико-філологічні та філософські студії» для своїх досліджень обрали Аліса ГребінникМіфологічні пояснення та наукові гіпотези походження людської мови», гімназія № 31 Полтавської міської ради Полтавської області), Олексій Дроб’язко («МОВНІ ІГРИ: ФІЛОСОФСЬКІ ТА ЛІНГВІСТИЧНІ АСПЕКТИ», Регіональний центр професійно-технічної освіти м. Зіньків), Сергій Козуб («ФІЛОСОФСЬКІ ЗАСНОВКИ СУЧАСНОЇ ЛІНГВІСТИКИ», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа I-III ступенів №27 Полтавської міської ради Полтавської області»), Катерина Кононенко («Еволюція мови: філологічні та лінгвістичні прозріння», Регіональний центр професійно-технічної освіти м. Зіньків), Марія Лавірко («Витонченість раціональних міркувань і пізнавальна функція іронії в оповіданні Едґара Аллана По «Золотий жук», Регіональний центр професійно-технічної освіти м. Зіньків), Злата Савчук («Сила алегорії в оповіданні Артура Конана Дойла «Пістрява стрічка», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа I-III ступенів № 26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Анна Старокожко («Філософські парадигми та культурні зміни: відображення мислення у мові», Ліцей №17 «Інтелект» Полтавської міської ради Полтавської області), Марія Старокожко («Розплутуючи клубок мови: подорож історією філології», Ліцей №17 «Інтелект» Полтавської міської ради), Чумак Катерина («Лінгвістичне розмаїття та культурний обмін: історична перспектива філології та філософії», Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа I-III ступенів № 26 Полтавської міської ради Полтавської області»), Ксенія Мироненко («УЧИТЕЛЬ У СИСТЕМІ СУЧАСНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ФАСИЛІТАТОР, ТЬЮТОР, НАСТАВНИК», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 імені І. П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»), Марія Фуголь («ФРАЗЕОЛОГІЧНА МОВНА ГРА В ПОСТФОЛЬКЛОРНОМУ ДИСКУРСІ ПЕРІОДУ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ», КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 імені І. П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області»), Марія Макарова («ГЕНОЦИД КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАРОДУ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ДОЛІ ОПОВІДАЧА В АВТОБІОГРАФІЧНІЙ ПОВІСТІ ШАМІЛЯ АЛЯДІНА «Я – ВАШ ЦАР І БОГ», Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29 Полтавської міської ради), Владислава Дмитрусь («ЧИТАННЯ ЯК САМОЗЦІЛЕННЯ( ЗА ТВОРАМИ У.СТАРКА», Зіньківський опорний ліцей 1 Зіньківської міської ради), Денис Завора («ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕРЕТИНІВ ІСТОРІЇ, ФІЛОЛОГІЇ ТА ФІЛОСОФІЇ: МУЛЬТИДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПОГЛЯД», Ліцей №32 «Європейський» Полтавської міської ради).

Загалом юні науковці звернулися до найрізноманітніших тем, пов'язаних із взаємодією літератури з іншими видами мистецтва. З-поміж розглянутих на секціях проблем та питань – віртуальне жанрознавство; цифрові інструменти у філологічних дослідженнях; вічні теми, сюжети, концепти у світовій літературі; традиційні та сучасні філологічні методи дослідження; компаративні та інтермедіальні дослідження; сучасні політичні проблеми в країні; проблеми перекладу; сучасну гуманітарну освіту; художні варіації. Усі учасники отримали електронні збірники власних тез.

Науково-педагогічні працівники кафедри загального мовознавства та іноземних мов факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» висловлюють слова щирої вдячності за неперевершені презентації власних напрацювань юним науковцям Полтавщини.

Нагадаємо, під час минулорічної конференції школярі Полтавщини презентували власні перекладознавчі, літературознавчі, лінгвістичні дослідження, аналізували меседжі про російсько-українську війну у промовах європейських політиків, специфічні риси іншомовних перекладів відомих літературних бестселерів та мотивацію до вивчення іноземних мов.

Нещодавно науковиця політехніки презентувала доповідь про мародерство культурних цінностей як стратегію країни-агресорки, а колектив Полтавської політехніки відзначено за роботу з обдарованою молоддю і співпрацю з Полтавською обласною МАН.

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»