У період з 05 квітня по 14 квітня 2024 року науково-педагогічні працівники Полтавської політехніки – завідувачка кафедри вищої та прикладної математики, кандидатка фізико-математичних наук, доцентка Наталія Ічанська та кандидатка економічних наук, доцентка кафедри фінансів, банківського бізнесу та оподаткування Юлія Худолій успішно пройшли стажування за програмою Erasmus+ BIP для участі у тренінгу для персоналу «Engaging Students with Interactive Materials in Mathematics», який відбувся на базі Талліннського університету прикладних наук.
Учасниками програми стали представники університетських спільнот з 9 країн світу - Талліннського університету прикладних наук (Естонія), Політехніки Порто (Португалія), FH Campus 02 Університету прикладних наук (Австрія), Ганноверського Університету прикладних наук та мистецтв (Німеччина), Університету Фрідріха-Александра в Ерланген-Нюрнберзі (Німеччина), Лієпайського університету (Латвія), Вільнюського технічного університету імені Гедимінаса (Литва), Вищої школи Бремена (Німеччина), Університету імені Іштвана Сечені (Угорщина), Ризького технічного університету (Латвія), Технічного університету Клуж-Напока (Румунія), Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (Україна), Харківського політехнічного університету «КРОК» (Україна).
Програма стажування була досить насиченою та розрахованою на фахівців з математичних та статистичних дисциплін. Метою заходу стала ідея про запровадження визначення, оцінювання та створення відкритих освітніх ресурсів (OER) та їхнього використання у математичній освіті. Програма Erasmus+ є важливим інструментом для особистісного та професійного розвитку університетських спільнот – студентів, викладацького та невикладацького персоналу. Завдяки програмі Erasmus+ математики з різних країн світу мали можливість обговорити спільні проблеми та поділитися власним практичним досвідом та якісними навичками у викладанні математики та статистики.
Програма стажування складалася з двох частин - онлайн та очної. 3 квітня учасники зібралися на онлайн – платформі Zoom для знайомства та означення основних ідей заходу та шляхів їхньої реалізації. У онлайн-частині учасниками було подано визначення відкритих освітніх ресурсів та обговорено мету їхнього існування та важливість застосування. Також учасники із різних країн поділилися особистим досвідом використання відкритих освітніх ресурсів.
Заходи наживо проходили з 5 квітня по 14 квітня 2024 року. Під час очної форми учасники прослухали цікаві доповіді за наступними темами:
- Система забезпечення якості електронного навчання в Естонії та розробка навчальних матеріалів (лектор – Вероніка Рогалевич, навчальний дизайнер, Талліннський технічний університет);
- Педагогічні особливості онлайн-навчання: організація комплексного навчального процесу на основі OER, впровадження платформи e-Schoolbag (лектор – Юрі Курвіц, Талліннський технічний університет);
- Знайомство та робота з Smart - бібліотеками (лектор – Євгенія Андрійченко, FH CAMPUS 02, Австрія);
- Покращення інтерактивного навчання з використанням можливостей H5P (лектор – Вероніка Рогалевич, навчальний дизайнер, Талліннський технічний університет);
- Навчальна аналітика та її зв’язок з OER або про виклики створення та використання OER-матеріалів (лектор – Влад Боценц, доктор інженерії, Технічний університет Клуж-Напока, Румунія);
- ScreenPal+PP презентації до відео+додавання інтерактивних відео H5P (лектори – Ана Паула Лопес, Філомена Суарес, Політехніка Порто);
- Інтеграція MatLab з Teacher Desmos у викладанні математики;
- Teacher Desmos - прозорість у викладанні математики;
- ChatGPT для OER;
- Створення OER-матеріалів за допомогою Canva (лектори – Ана Паула Лопес, Філомена Суарес, Політехніка Порто);
- Geogebra: особливості застосування.
Учасники тренінгу стали учасниками Воркшопу з обміну математичними ООР-додатками: Moodle Book, MatLab, Genially, Jupiter, STACK.
Реалізацію програми забезпечували Оксана Лабанова, керівник наукового центру Університету прикладних наук ТТК, Анна Уукківі, доцентка, кандидатка наук з міжкультурної комунікації в онлайн-навчанні, Олена Сафіуліна, лекторка, кандидатка фізико-математичних наук.
Кожного дня всі учасники тренінгу запрошувалися на цікаві екскурсії. Перша екскурсія була по Талліннському університеті прикладних наук. Учасники ознайомилися з структурою університету та його науково-технічною й лабораторною базою. За словами учасників, сучасні й комфортні локації університету вражають.
Також учасників програми було запрошено до Estonian Academy of Security Sciences. Сучасний кампус академії включає в себе низку цікавих локацій. Звичайно, все починається із бібліотеки, яка тут сучасна, красива, цифровізована. Перший поверх бібліотеки має класичний дизайн і на перший погляд може здатися, що це звичайна бібліотека. Проте другий поверх містить багато офісної техніки, на перший погляд здається, що це сучасний комп’ютерний клас. А третій поверх бібліотеки містить великий та зручний конференц - зал.
Науковиць Полтавської політехніки також вразив рівень цифровізації аудиторій. Центр спостережень за порушниками дорожнього руху, кімната прослуховування, кімната для проведення прес-конференцій просто вражають кількістю сучасних гаджетів та інструментів. «Нам вдалося навіть подати до ефіру кримінальні новини міста. Студенти академії мають сучасний спортивний комплекс: баскетбольний, волейбольний зали, фітнес-зал, зал боротьби, зал стрільби - все задля того, щоб тримати відмінну спортивну форму», - розповідають учасниці.
Дуже цікава екскурсія була по місту Таллінн. Маршрут був побудований від Талліннського університету прикладних наук до старого міста, де усі могли послухати безліч історій та легенд про створення та розвиток Таллінну.
Найбільше вразила екскурсія до Талліннського технічного університету TalTech. Учасникам було коротко презентовано всі факультети ТалТеху, вони мали можливість ознайомитися із низкою сучасних наукових лабораторій, які успішно функціонують при університеті.
Найбільш запам’яталася екскурсія до EDUCATIONAL TECHNOLOGY CENTRE. Усі присутні ознайомилися із матеріально-технічним забезпеченням EDUCATIONAL TECHNOLOGY CENTRE, зокрема учасників ознайомили з організацією освітнього процесу щодо викладання математичних дисциплін студентам економічних спеціальностей дистанційної форми навчання, всі разом учасники мали змогу попрацювати в професорській ТалТеху. Дизайн, кількість сучасних гаджетів, професійної апаратури для запису якісного навчального відео вражає.
Під час стажування за програмою BIP Еrasmus+ всі представники університетів-учасників презентували власний досвід у використанні OER та поділилися особистими навичками й методиками.
«Даний захід був цікавим у науковому та методичному планах. Спілкування з професіоналами міжнародної математичної спільноти надихає. Висловлюємо слова щирої вдячності Полтавській політехніці за надану можливість стажування у провідному зарубіжному університеті та можливість долучитися до світового освітнього простору через найактуальнішу Програму Європейського Союзу у сфері освіти Erasmus+», - прокоментували науковиці Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Наталія Ічанська та Юлія Худолій.
Нещодавно майбутні викладачки вдосконалили мовні навички на базі Ганноверського університету імені Готфріда Вільгельма Лейбніца, викладачка Полтавської політехніки пройшла відбір на участь у програмі підвищення кваліфікації від USAID, представниці політехніки взяли участь у презентації програм міжрегіонального співробітництва ЄС Interreg Europe та URBACT, а науковиця університету стала спікеркою Міжнародної конференції TESOL24, присвяченої питанням викладання іноземних мов.
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»