Нагадаємо, науковиця Полтавської політехніки – кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу, координаторка міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», координаторка зовнішніх комунікацій у Eurodoc, членкиня Експертної ради молодих учених Міністерства освіти і науки України Анна Павельєва взяла участь у програмі «Відкритий Світ», де разом з іншими представниками із провідних закладів вищої освіти представляла Україну в Сполучених Штатах Америки, будувала нові партнерства та опановувала корисні знання і навички.
З 27 січня по 3 лютого 2024 року делегація українських учасників програми «Відкритий світ» (напрям «Вища освіта/Вплив війни») у складі кандидатки філологічних наук, доцентки кафедри германської філології та перекладу, координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», координаторки зовнішніх комунікацій у Eurodoc, членкині Експертної ради молодих учених Міністерства освіти і науки України Анни Павельєвої, директора Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» Романа Томашевського, проректорки з науково-педагогічної роботи (гуманітарні питання) Київського національного університету імені Тараса Шевченка Інни Степанець, проректорки з наукової роботи та інноваційного розвитку Національного авіаційного університету, депутатки Київради Ксенії Семенової, проректора з навчальної роботи Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» Анатолія Мельниченка та фасилітаторки програми «Відкритий світ» Оксани Шабас з метою ознайомлення з системою вищої освіти США відвідала три провідних університети штату Флорида.
Так, 1 лютого 2024 року українські делегати побували у приватному університеті Everglades University, який пропонує бакалаврські та магістерські програми денної та дистанційної форм навчання. Переважна більшість їхніх студентів – колишні військові, ветерани війни, або люди, що отримують другу вищу освіту чи змінюють кваліфікацію, тож навчальні заняття проходять в середу ввечері та весь день в суботу – для того, щоб студенти, які працюють, могли поєднувати роботу та навчання. На сьогоднішній день в університеті навчається близько 300 студентів.
Кожна навчальна дисципліна вивчається упродовж одного місяця, причому студенти відвідують по одному предмету за раз. Такий підхід має на меті дати можливість здобувачам освіти зосередитись виключно на вивченні одного предмету за один раз, на відміну від традиційних університетських моделей, де численні модулі вивчаються разом. Університет має селективну політику вступу, тобто студенти відбираються на основі вступних іспитів та академічної успішності.
Українська делегація відвідала кампус університету у місті Сарасота, площею 20 акрів, що знаходиться поруч з Університетом Кейзера. Загальна площа кампусу становить приблизно 43 000 квадратних футів, на яких розташовані офіси, аудиторії, бібліотека, дві комп'ютерні лабораторії, так звана «лабораторія успішності студентів» і дві студентські кімнати відпочинку. Два університети мають спільну бібліотеку та навчальну зону, а також кілька аудиторій. Кампус площею 20 акрів межує з озером Оспрей, заповідником і місцем проживання рідкісних птахів. У 2017 році в кампусі Сарасоти встановили низку енергозберігаючих пристроїв, серед яких два сонячних дерева, до яких можуть під'єднувати і підзаряджати електромобілі, «розумні» зарядні станції для автомобілів, сонячні панелі, розташовані на даху, та вітряк, що допомагає зменшити залежність кампусу від традиційних джерел енергії.. У 2014 році в кампусі Сарасоти відкрили лабораторію сонячної енергії. Університет Еверглейдс є членом Партнерства зеленого бізнесу округу Сарасота та лауреатом премії «Зелена стріла». Рівень працевлаштування випускників университету сягає надзвичайно високого показника в 98%.
Університет Еверглейдс пропонує бакалаврські програми з менеджменту альтернативної та відновлюваної енергетики, екологічної політики та менеджменту, будівельного менеджменту, земельного та енергетичного менеджменту, геодезичного менеджменту для будівництва та дорожнього господарства, міжнародного бізнесу, нетрадиційної медицини, авіації/космічної галузі, готельно-ресторанного менеджменту, бізнес-адміністрування, управління кризовими ситуаціями та катастрофами та ін. З-поміж найпопулярніших магістерських програма варто згадати освітні програми управління охороною здоров'я, бізнес-адміністрування, авіаційних наук та підприємництва.
Серед роботодавців великим попитом користуються випускники університету – члени льотних екіпажів, авіадиспетчери, фахівці з технічного обслуговування літаків, управлінський персонал аеропортів та авіакомпаній.
У рамках відвідування університету делегація ознайомилась з аерокосмічними та авіаційними та методиками інтеграції новітніх технологій та галузевих тенденцій у свої навчальні програми, готуючи студентів до динамічного аерокосмічного сектору. Українці поспілкувались з викладачами та студентами, що дало змогу краще ознайомитися з інноваційними методами викладання та практичним досвідом навчання. Про структуру університету і особливості навчальних програм українським колегам розповіли віце-президентка кампусу Сарасоти Університету Еверглейдс Керолайн Кінг (Caroline King), директорка по зв’язкам зі студентками Сідней Поллок (Sydney Pollock) та інші.
2 лютого 2024 року українська делегація відвідала місцеву середню школу Бебкок (Babcock High School), яка може похвалитися екологічно орієнтованою освітньою програмою greenSTEAM, які інтегрує науки, технології, інженерію, мистецтво та математику в рамках створеного цілісного навчального середовища, де поспілкувались з викладачами та учнями і відвідали навчальні класи та лабораторію 3D-друку.
«Під час відвідування школи вразив продуманий дизайн усіх класних кімнат – вони великі, просторі, з ширмами, які дозволять ділити клас на 2 чи 4 секції, зі скляними стінами, з яких видно коридор і нішу з диваном навпроти кожного класу (де учні, які втомилися під час уроку, можуть посидіти і відпочити чи виконати якесь завдання самостійно, а вчитель в класі через скляну стіну бачить, що робить учень), усі класи мають інтерактивні дошки, ноутбуки, безліч різноманітного канцелярського приладдя, а меблі в класних кімнатах трансформуються не тільки під зріст учня, а й залежно від цілей заняття (наприклад, столи можна об’єднувати в різні геометричні фігури для групових завдань). Під час уроків вчителі постійно використовують форми групової роботи, рефлексію, метод вирішення проблем – учні обговорюють причини певної ситуації, можливі наслідки та можливі способи вирішення проблеми, а потім обговорюють власні почуття і думки стосовно вивченого матеріалу. Вчителі заохочують учнів до творчості та креативності, до самостійності, навчають не боятися припускатись помилок, оскільки не припускаються помилок лише ті, хто нічого не робить. Учням майже не задають домашніх завдань, для того, щоб після уроків вони відпочили від навчання і набрались сил перед новим навчальним днем. У школі є 3-Д лабораторія та величезна майстерня, в якій учні навчаються працювати з різними матеріалами, але вони не просто виконують певні абстрактні завдання, а працюють над корисними моделями – наприклад, виготовляють вішаки, столи, стенди для різдвяних листівок чи 3-Д протези для людей з ампутаціями. Таким чином вони не лише навчаються виконувати якусь роботу, але й бачать, що вона приносить користь і використовується на практиці, що, безсумнівно, надихає та мотивує. Якщо системи вищої освіти США та України більш-менш схожі, то середня освіта двох країн значно відрізняється», – говорить учасниця програми «Відкритий світ» Анна Павельєва.
Нещодавно науковиця політехніки відвідала Вашингтон у рамках участі у програмі «Відкритий Світ» та ознайомилася з американською вищою освітою, відвідавши одну з місцевих громад, студентка-філолог вдосконалила цифрові навички, ставши учасницею програми академічного обміну Erasmus+ в Італії, студентки навчально-наукового інституту фінансів, економіки, управління та права поділились позитивними враженнями від навчання в австрійському університеті-партнері, студентки університету пройшли мовні інтенсиви у Літній школі польської мови та культури від NAWA, науковці політехніки відзначили ErasmusDays2023, а студентки політехніки провели воркшоп про «зелений» стиль життя.
Відзначимо, студенти Полтавської політехніки мають можливість навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності впродовж семестру або цілого навчального року в провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.
За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм академічної мобільності звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб.320-Ф, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародного співробітництва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (ауд.310-ц, email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +3-8-(095)-91-08-192).
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»