2023-04-03

Науковиця та студентка політехніки пройшли стажування для викладання польської мови з компонентом емоційної регуляції

Кандидатка філологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри загального мовознавства та іноземних мов Полтавської політехніки Алла Болотнікова та студентка спеціальності 014 «Середня освіта» факультету філології, психології та педагогіки Євгенія Онищенко успішно пройшли стажування для викладачів польської мови з компонентом емоційної регуляції.

Науковиця та студентка політехніки пройшли стажування для викладання польської мови з компонентом емоційної регуляції

Незважаючи на повномасштабне вторгнення та запровадження воєнного стану на території нашої країни, викладачі та студенти-полоністи Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» продовжують наполегливо працювати над удосконаленням власних професійних компетенцій. Яскравим маркером взаємодії творчих тандемів «викладач та студент» стали успішні проходження стажувань, програм академічних молодіжних обмінів на базі провідних європейських університетів, опанування додаткових професійних навичок під час навчання на  неформальних освітніх платформах. Шляхом неформальної освіти учасниці опанували додаткові професійні компетенції, зокрема застосування практики усвідомленості — mindfulness на заняттях з польської мови.

У березні представниці факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – кандидатка філологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри загального мовознавства та іноземних мов Алла Болотнікова та студентка другого курсу спеціальності 014 «Середня освіта» факультету філології, психології та педагогіки університету Євгенія Онищенко успішно пройшли стажування для викладачів польської мови з компонентом емоційної регуляції.

Даний проєкт реалізовується Фундацією «Освіта для Демократії» у рамках програми «Підтримуємо Україну» та ґрунтується на інтересах та бажанні студентської молоді до здобуття додаткових практичних знань, її прагнень займатися самоосвітою. Фінансування даного освітнього проєкту здійснюється Польсько-Американською Фундацією Вольності.

Під час занять учасники опанували десять освітніх модулів, присвячених методиці викладання польської мови, зокрема, обговорили особливості навчання слов’ян, навчання граматиці  на початкових етапах вивчення мови, опанування польської вимови. Значна увага приділялася питанню  вивчення мови шляхом перегляду фільмів за підручником «Polska mozaika filmowa» (Izabela Górnicka-Zdziech).  А  своєрідною «родзинкою» стажування став обмін корисними кейсами щодо використання практики усвідомленості mindfulness на заняттях  з польської мови.

За словами кандидатки філологічних наук, доцентки, завідувачки кафедри загального мовознавства Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Алли Болотнікової, останнім часом зростає позитивна мотивація студентської молоді до опанування практичних знань, необхідних для подальшого особистісного та професійного зростання.

«Через зміну фокусу із постійного «зазубрювання» на інтерес до навчання, змінюється і фокус самої освіти, яка стає орієнтованою не на результат, а на процес засвоєння нових знань. Разом із опануванням освітньої програми важливим стає розвиток здатності студентів до освіти та самоосвіти. Обговорювати та дискутувати, відстоювати власну позицію, а не сприймати усе на віру – ось дієвий набір практичних інструментів, що виступають потужним знаряддям освітнього процесу майбутнього», – прокоментувала науковиця.

По успішному завершенню стажування учасниці отримали відповідні сертифікати, набір сучасних підручників з вивчення польської мови та поділилися отриманими позитивними враженнями.

«Ця мовна практика стала для мене відкриттям, шансом  використати отримані знання в реальних умовах, дізнатися чимало нового, повчитися у справжніх професіоналів своєї справи. На мою думку, можливість застосування таких корисних практичних кейсів у процесі роботи з дітьми, змушеними пережити жахіття війни, є надзвичайно дієвою. Усвідомлення власних емоцій та почуттів – це ключ до покращення якості життя, до розуміння своїх потреб, а відтак це позначається і на ефективності опанування іноземної мови.

Лекторам  вдалося на практиці навчити нас, що увага працює тільки тут і зараз, тобто те, що було, вже втратило актуальність, а те, що буде через певний час, ще не набуло власної значущості. Якщо звернути увагу дітей на почуття в теперішньому часі, виявиться, що вони здатні помічати красиві пейзажі, радіти приємному спілкуванню, цікавитися чимось новим», – розповіла студентка групи 201-ГО факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Євгенія Онищенко.

Опановані найсучасніші методики mindfulness у подальшому будуть успішно використовуватися на заняттях з практики усного та письмового мовлення, практичної граматики, методики викладання польської мови. А для майбутньої викладачки, що вже за кілька років працюватиме з учнівською та студентською молоддю, колосальний практичний досвід стане черговою сходинкою до набуття додаткових професійних компетенцій.

Нагадаємо, раніше полтавські музейники презентували студентам факсиміле рідкісного Євангелія, виданого арабською мовою на гроші гетьмана Івана Мазепи, викладачка-документознавиця поділилася як виявляти та нейтралізувати маніпуляції у діловому спілкуванні.  

Нещодавно студенти політехніки відвідали колоритну ЕтноСадибу в Опішні, а юні дослідники Полтавщини презентували дослідження у сфері перекладознавства та міжкультурної комунікації.

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»