2023-11-22

Науковці та студенти політехніки відвідають гостьову лекцію німецького науковця, присвячену хіп-хопу корінних народів Канади

Триває серія гостьових лекцій «Contemporary Contexts and Debates: 21st Century Literatures and Cultures in English» від літературознавців із Німеччини, Швейцарії, США та Канади для студентів спеціальностей 035 Філологія, 014 Середня освіта та 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа Полтавської політехніки та усіх бажаючих. 24 листопада студенти та науковці відвідають онлайн - лекцію німецького науковця, присвячену хіп-хопу корінних народів Канади.

Науковці та студенти політехніки відвідають гостьову лекцію німецького науковця, присвячену хіп-хопу корінних народів Канади

З 20 вересня 2023 року на базі факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» розпочався цикл гостьових лекцій «Contemporary Contexts and Debates: 21st Century Literatures and Cultures in English».

У п’ятницю, 24 листопада, о 19.00-20.30 на платформі Zoom відбудеться восьма лекція «First, you should know that I have risen through the fire»: An Introduction to Indigenous Hip Hop in Canada» («По-перше, ви повинні знати, що я пройшов крізь вогонь»: трохи про хіп-хоп корінних народів Канади»), яку прочитає доктор Штефан Бенц (Dr. Stefan Benz) з Боннського університету (University of Bonn). Запрошуються  студенти та науково – педагогічні працівники Полтавської політехніки.

Посилання  на конференцію: https://us04web.zoom.us/j/9848752603?pwd=TkZLeU1MY2d5eUpqeTJ5WUJTRHlVUT09

Короткий анонс лекції: на противагу мейнстрімним наративам, митці корінних народів формували культуру хіп-хопу від самого його зародження. Як творча платформа для посилення маргіналізованих голосів, хіп-хоп дозволив співцям корінних народів висловити політичні, соціальні та культурні проблеми своїх громад. Вони використовували його для протесту та опору колоніальному гніту поселенців, а також для ведення переговорів про політичний та культурний суверенітет корінних народів. В рамках цієї лекції науковець ознайомить слухачів із творчістю трьох сучасних реперів з Перших Націй: Drezus (Plains Cree), T-Rhyme (Dene / Cree) та JB The First Lady (Nuxalk / Onondaga), чия музика озвучує досвід корінних народів у канадському місті та за його межами.

Лекція мала відбутись 15 листопада  2023 року на четвертій парі в ауд.318 Ц (за графіком), проте була перенесена у зв’язку із довготривалою масштабною повітряною тривогою.

Довідково про лектора: Штефан Бенц (Dr. Stefan Benz)  - дослідник і викладач Програми північноамериканських студій Боннського університету в Німеччині. Він захистив дисертацію «Постгуманістична уява бітників - переговори про себе та світ за межами людського в поезії Майкла Макклюра, Діани ді Пріми та Філіпа Вейлена» у березні 2022 року в Мангеймському університеті. У ній науковець дослідив резонанси між критичним постгуманізмом та поезією бітників Майкла МакКлюра, Діани ді Пріми та Філіпа Вейлена. Його друга книга має попередню назву «500 років минуло, а барабани все ще б'ють»: ритмічна суверенність корінних народів у північноамериканській літературі та культурі» присвячена тому, як репрезентації ритму та ритмічних практик узгоджують ідентичності корінних народів у межах та поза межами існуючих структур колоніалізму поселенців. Штефан Бенц є співредактором спеціального випуску журналу Amerikastudien / Американські студії, присвяченого кризовій поезії капіталізму, і публікував статті в таких журналах, як ANTENNAE - The Journal of Nature in Visual Culture та Ecozon на теми, що включають новоматеріалістичні експерименти біт-поезії та гідроцентричну уяву вибраних реп-пісень темношкірих та корінних виконавців, серед яких Yasiin Bey, Common, Taboo та Supaman. Разом з Ханною Шох та Марселем Гартвігом він є головним співорганізатором воркшопу та серії поетичних читань «Поезія капіталістичної кризи» (проходять раз на семестр з 2020 року).

Нагадуємо, першу лекцію – «More than Rust: Narrating Post-Industrial America» («Більше, ніж «іржа»: наративи постіндустріальної Америки»), прочитала доктор Джулія Саттлер (Julia Sattler) з Дортмундського технічного університету (20 вересня 2023 року).

Другу лекцію – «US Myths and Politics on the 21st-Century Stage: Hamilton: An American Musical” («Міфи та політика США на сцені 21-го століття: Гамільтон: Американський мюзикл») – прочитала Ханна Шох (Hannah Schoch), дослідниця з Цюріхського Університету (27 вересня 2023 року).

Третю лекцію – «Is It Alright if I Don’t Sing Tonight? Romance, Romanticism, and Climate Grief in Contemporary Popular Music” («Нічого, якщо я сьогодні не буду співати? Романтика, романтизм і кліматичне горе» в сучасній популярній музиці») прочитав Андрін Альбрехт (Andrin Albrecht), дослідник з Єнського університету імені Фрідріха Шиллера (4 жовтня 2023 року).

Четверту лекцію – «Haunting US: 21st Century American Gothic” («Привиди США: американська готика 21 століття») прочитала Ханна Шох (Hannah Schoch), науковиця з Цюріхського Університету.

П’яту лекцію – «David Lynch Does not Take Acid, Acid Takes David Lynch: Fan Culture as Meme Culture” («Девід Лінч не вживає кислоту, кислота вживає Девіда Лінча: фан-культура як культура мемів»), прочитав викладач англійської мови та американістики в Університеті Зігена (University of Siegen) доктор Марсель Гартвіг (Marcel Hartwig).

Шосту лекцію – «The Devil's in the Details: the Everyday in Contemporary American Poetry” («Диявол у деталях: повсякденність у сучасній американській поезії»), прочитав Айзек Пікелл (Isaac Pickell), поет, кандидат філософських наук, викладач у Детройті, випускник магістерської програми з креативного письма Університету Маямі.

Сьому лекцію – «A HISTORY OF THE HOW» – Protest and/in 21st-Century Documentary Poetry” («ІСТОРІЯ ПРО ТЕ, ЯК – протести в документальній поезії 21-го століття»), прочитала доктор Махшид Маяр (Mahshid Mayar) з Мангеймського університету (University of Mannheim).

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»