З 20 вересня 2023 року на базі факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» розпочався цикл гостьових лекцій «Contemporary Contexts and Debates: 21st Century Literatures and Cultures in English».
У п’ятницю, 24 листопада, о 19.00-20.30 на платформі Zoom відбудеться восьма лекція «First, you should know that I have risen through the fire»: An Introduction to Indigenous Hip Hop in Canada» («По-перше, ви повинні знати, що я пройшов крізь вогонь»: трохи про хіп-хоп корінних народів Канади»), яку прочитає доктор Штефан Бенц (Dr. Stefan Benz) з Боннського університету (University of Bonn). Запрошуються студенти та науково – педагогічні працівники Полтавської політехніки.
Посилання на конференцію: https://us04web.zoom.us/j/9848752603?pwd=TkZLeU1MY2d5eUpqeTJ5WUJTRHlVUT09
Короткий анонс лекції: на противагу мейнстрімним наративам, митці корінних народів формували культуру хіп-хопу від самого його зародження. Як творча платформа для посилення маргіналізованих голосів, хіп-хоп дозволив співцям корінних народів висловити політичні, соціальні та культурні проблеми своїх громад. Вони використовували його для протесту та опору колоніальному гніту поселенців, а також для ведення переговорів про політичний та культурний суверенітет корінних народів. В рамках цієї лекції науковець ознайомить слухачів із творчістю трьох сучасних реперів з Перших Націй: Drezus (Plains Cree), T-Rhyme (Dene / Cree) та JB The First Lady (Nuxalk / Onondaga), чия музика озвучує досвід корінних народів у канадському місті та за його межами.
Лекція мала відбутись 15 листопада 2023 року на четвертій парі в ауд.318 Ц (за графіком), проте була перенесена у зв’язку із довготривалою масштабною повітряною тривогою.
Довідково про лектора: Штефан Бенц (Dr. Stefan Benz) - дослідник і викладач Програми північноамериканських студій Боннського університету в Німеччині. Він захистив дисертацію «Постгуманістична уява бітників - переговори про себе та світ за межами людського в поезії Майкла Макклюра, Діани ді Пріми та Філіпа Вейлена» у березні 2022 року в Мангеймському університеті. У ній науковець дослідив резонанси між критичним постгуманізмом та поезією бітників Майкла МакКлюра, Діани ді Пріми та Філіпа Вейлена. Його друга книга має попередню назву «500 років минуло, а барабани все ще б'ють»: ритмічна суверенність корінних народів у північноамериканській літературі та культурі» присвячена тому, як репрезентації ритму та ритмічних практик узгоджують ідентичності корінних народів у межах та поза межами існуючих структур колоніалізму поселенців. Штефан Бенц є співредактором спеціального випуску журналу Amerikastudien / Американські студії, присвяченого кризовій поезії капіталізму, і публікував статті в таких журналах, як ANTENNAE - The Journal of Nature in Visual Culture та Ecozon на теми, що включають новоматеріалістичні експерименти біт-поезії та гідроцентричну уяву вибраних реп-пісень темношкірих та корінних виконавців, серед яких Yasiin Bey, Common, Taboo та Supaman. Разом з Ханною Шох та Марселем Гартвігом він є головним співорганізатором воркшопу та серії поетичних читань «Поезія капіталістичної кризи» (проходять раз на семестр з 2020 року).
Нагадуємо, першу лекцію – «More than Rust: Narrating Post-Industrial America» («Більше, ніж «іржа»: наративи постіндустріальної Америки»), прочитала доктор Джулія Саттлер (Julia Sattler) з Дортмундського технічного університету (20 вересня 2023 року).
Другу лекцію – «US Myths and Politics on the 21st-Century Stage: Hamilton: An American Musical” («Міфи та політика США на сцені 21-го століття: Гамільтон: Американський мюзикл») – прочитала Ханна Шох (Hannah Schoch), дослідниця з Цюріхського Університету (27 вересня 2023 року).
Третю лекцію – «Is It Alright if I Don’t Sing Tonight? Romance, Romanticism, and Climate Grief in Contemporary Popular Music” («Нічого, якщо я сьогодні не буду співати? Романтика, романтизм і кліматичне горе» в сучасній популярній музиці») прочитав Андрін Альбрехт (Andrin Albrecht), дослідник з Єнського університету імені Фрідріха Шиллера (4 жовтня 2023 року).
Четверту лекцію – «Haunting US: 21st Century American Gothic” («Привиди США: американська готика 21 століття») прочитала Ханна Шох (Hannah Schoch), науковиця з Цюріхського Університету.
П’яту лекцію – «David Lynch Does not Take Acid, Acid Takes David Lynch: Fan Culture as Meme Culture” («Девід Лінч не вживає кислоту, кислота вживає Девіда Лінча: фан-культура як культура мемів»), прочитав викладач англійської мови та американістики в Університеті Зігена (University of Siegen) доктор Марсель Гартвіг (Marcel Hartwig).
Шосту лекцію – «The Devil's in the Details: the Everyday in Contemporary American Poetry” («Диявол у деталях: повсякденність у сучасній американській поезії»), прочитав Айзек Пікелл (Isaac Pickell), поет, кандидат філософських наук, викладач у Детройті, випускник магістерської програми з креативного письма Університету Маямі.
Сьому лекцію – «A HISTORY OF THE HOW» – Protest and/in 21st-Century Documentary Poetry” («ІСТОРІЯ ПРО ТЕ, ЯК – протести в документальній поезії 21-го століття»), прочитала доктор Махшид Маяр (Mahshid Mayar) з Мангеймського університету (University of Mannheim).
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»