2023-01-12

«Осіння школа молодого науковця 3.0»: викладачки університету успішно завершили навчання у рамках проєкту від Британської Ради

Науковиці Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Анна Павельєва та Ірина Левченко успішно пройшли навчання в рамках Осінньої школи молодого науковця 3.0, організованої Радою молодих учених при Міністерстві освіти і науки України в рамках реалізації проєкту British Council «Активні громадяни».

«Осіння школа молодого науковця 3.0»: викладачки університету успішно завершили навчання у рамках проєкту від Британської Ради

Науковиці Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва та доктор філософії, доцентка кафедри міжнародних економічних відносин та туризму Ірина Левченко пройшли навчання в рамках «Осінньої школи молодого науковця 3.0», організованої Радою молодих учених при Міністерстві освіти і науки України в рамках реалізації проєкту British Council «Активні громадяни» та спільно з громадською організацією «Міжнародна фундація розвитку». Викладачки університету успішно опанували курс, виконали поставлені завдання та отримали сертифікати учасниць.

«Осіння школа молодого науковця 3.0» проводилась за підтримки проєкту «Зміцнення міжсекторальної співпраці для соціальної згуртованості», що співфінансується Європейським Союзом та Британською Радою в Україні.

Навчання молодих учених з усіх куточків України проходило у дистанційному форматі, на платформі Zoom упродовж 1-6 листопада 2022 року, а метою Школи стало сприяння становленню молодого науковця як соціально-свідомої особистості та активного учасника української громади.

У рамках навчання запрошені експерти розповіли молодим науковцям про визнання молодого вченого в Україні у форматі «Я: ідентичність і культура», про особистість молодого вченого в українському суспільстві та можливості і виклики для молодих науковців, обговорили розуміння понять, умов та цінностей міжкультурного діалогу для молодого вченого. Особливу увагу приділили вмінню ділитися поглядами й переконаннями як запоруці діалогу. Науковці також прослухали практичну лекцію «Побудова діалогу у професійній діяльності молодого вченого: лайфхаки продуктивної комунікації» та обмінялися отриманими враженнями.

Учасники «Осінньої школи молодого науковця 3.0» вивчали особливості комунікації та методи ведення діалогу, проаналізували особливості та вміння слухати, обговорили поняття генерації поваги до різних точок зору в умовах побудов громадянського суспільства. Окремо розглянули тематику курсу «Особливості та відмінності комунікації вченого: плюси, мінуси».

Багато уваги приділялось дискусіям навколо питання становлення молодого вченого у громаді, таким важливим темам, як «Громада. Вчений – активний учасник громади» та «Громада та глобальна громадськість». Під час вивчення окресленої теми учасники Школи прослухали лекцію «Становлення молодого вченого у громаді».

Окремо розглядалась надзвичайно актуальна тема – «Ефективне управління проєктами», де учасники вивчали поняття соціальної дії, основних методів планування і менеджменту проєкту, знання проєктного циклу, можливостей застосування потужностей соціальної дії у професійній діяльності вченого.

Багато дискусій викликала тема «Планування соціальної дії та втілення її у громаді», в рамках якої учасники прослухали лекцію «Соціальна дія в житті вченого: необхідність та виклики» та разом розмірковували над тим як ефективно розробити власний проєкт соціальної дії.

Разом з фасилітаторами Олесею Ващук та Андрієм Ізовітою у «світовому кафе» учасники обговорили подальші можливі шляхи розвитку громад: прогнозування кращих варіантів, обговорення місця вченого у громаді.

Робота в рамках «Осінньої школи молодого науковця 3.0» містила не лише лекційний матеріал, а й дискусії, дебати, роботу в групах, виконання практичних завдань. Для закріплення теоретичного матеріалу молоді вчені виконували вправи «Сила питання», «Позитивне сприйняття відмінностей», «Значення міміки та жестів», «Розуміння позиції, інтересів і потреб у громаді», «Індикатори успіху», «Робота над конфліктом», «Конверт ідей» тощо. Запрошені експерти разом з фасилітаторами ділились практичним досвідом та власними прикладами, що дозволить учасникам застосувати отримані знання у своїй науковій та професійній діяльності.

«Під час проєкту отримали колосальний досвід, вдосконалили наявні практичні навички, поспілкувалися з колегами з інших регіонів нашої країни. Панувала незабутня атмосфера творчої співпраці, діалогу, обміну думками та ідеями. Такі зустрічі надзвичайно мотивують, надихають, окриляють!

 Неодмінно поділимося отриманими кейсами зі своїми колегами, адже нові знання – ключ до спільного успіху, маленьких та великих освітніх перемог! З нетерпінням чекатимемо нових цікавих проєктів від Ради молодих Вчених при Міністерстві освіти і науки України», - прокоментувала учасниця проєкту, голова Ради молодих вчених факультету психології та педагогіки Полтавської політехніки, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва

Варто відзначити той факт, що викладачки університету вже неодноразово беруть активну участь у роботі Шкіл молодого науковця від Ради молодих вчених при МОН України. За їхніми словами, такі масштабні науково – освітні події дозволяють поглибити певні знання, покращити власні soft skills, поспілкуватись з колегами з інших закладів вищої освіти України, зміцнити міжвузівську та міжрегіональну співпрацю між науковцями.

Нагадаємо, у 2022 році молоді науковці політехніки взяли активну участь у «Зимовій онлайн-школі волонтерства для молодих учених», «Весняній школі молодого науковця 2.0»), а науковиця Ірина Левченко пройшла навчання у Літній школі молодого науковця 3.0.

Раніше науковиця-філолог успішно пройшла курс, присвячений волонтерським програмам Європейського корпусу солідарності та стала учасницею онлайн-школи «Я обираю українську. 10 кроків до перемоги».

 

Медіа-центр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»