Як провідний багатопрофільний класичний заклад вищої освіти Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» долучився до участі в програмі «Україна цифрова: забезпечення академічної успішності в часи кризи», підтримуваному Німецькою службою академічних обмінів DААD. Дана програма активно впроваджуватиметься з метою створення та використання віртуальних курсів для студентів провідних українських університетів-партнерів. До переліку провідних закладів вищої освіти-учасників проєкту увійшли: Національний транспортний університет, Національний лісотехнічний університет України, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Державний університет «Житомирська політехніка», Одеський державний екологічний університет, Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського, Національний університет водного господарства та природокористування.
Полтавська політехніка бере участь в проєкті «Українсько – німецька навчальна мережа для цифрової трансформації. Екологічна освіта» (Етап консолідації та розширення 2024) під керівництвом координаторів – професора, доктора Яна-Петера Мунда, доктора Евелін Валлор, доктора Юлії Нікітченко.
8 лютого 2024 року відбулася перша онлайн зустріч робочої групи третього етапу проєкту «Українсько-німецька мережа викладачів для цифрової трансформації екологічної освіти (фаза консолідації та розширення до 2024 року)». На зустрічі були обговорені основні сім заходів проєкту:
- Координація проекту та комунікація
- Дослідження динаміки цифрової дидактики та дистанційного навчання
- Вдосконалення та адаптація існуючих е-курсів (підготовчий етап)
- Проектування та розробка нових е-курсів (підготовчий етап)
- Пілотування та тестування е-курсів (фаза впровадження)
- Семінари та воркшопи
- Трансфер та поширення знань
«Важливо відзначити, що проєкт зосереджується на кількох ключових моментах – посиленні цифрового прогресу, доступності та інклюзивності вищої освіти шляхом розширення портфоліо електронних курсів серед усіх університетів-партнерів, зміцнення мережі цифрового навчання для сприяння розвитку цифрових компетенцій та підтримка професійного зростання викладачів, сприяння поширенню та передачі знань і навичок, пов’язаних із цифровою дидактикою та інструментами», – зазначила проректорка з наукової та міжнародної роботи, доктор технічних наук, професор Олена Степова.
Полтавська політехніка є новим партнером програми, але має рівні права з усіма учасниками проєкту. Основними завданнями університету визначено: підтримка управління проєктом: допомога у плануванні та виконанні проєктних заходів; координація учасників від університету: організація участі викладачів та студентів Полтавської політехніки у проектних заходах та у проектній діяльності; розробка та розвиток електронних курсів: участь у розробці нових електронних курсів; впровадження е-курсів: підтримка та заохочення активної участі студентів та викладачів в е-курсах; реалізація проєкту: ефективне виконання проєктної діяльності.
Проєкт має тривалу науково-освітню співпрацю: у січні 2023 року німецькі та українські науковці окреслили чітку межі для координації робочих процесів, пов’ язаних із проєктом. Члени української команди проєкту та представники європейських університетів-партнерів беруть активну участь в навчанні, освітніх сесіях та семінарах, що охоплюють цифрові освітні концепції, практичні інструменти та педагогічні навички покращення освітніх програм.
У процесі реалізації команда проєкту організувала воркшоп «Інструменти виробництва аудіо та відео для дистанційного навчання і викладання» для 5 викладачів з українських університетів за підтримки колег з HNEE. Два додаткових семінари в листопаді та грудні 2023 року стосувалися інноваційного цифрового навчання, форматів, включаючи розповідання історій, гейміфікацію та застосовування інструментів штучного інтелекту, а також проєктування та розробку освітніх програм за найвищими європейськими стандартами.
Структура реалізації проекту окреслює наступні ключові кроки та процеси:
- планування проектної комунікації та заходів із залученням та розподілом відповідальності між собою всі університети-партнери;
- проведення опитування щодо цифрової дидактики та динаміки навчання серед освітян з партнерських закладів вищої освіти;
- результати цього опитування стануть основою для вдосконалення та розвитку курсів, планування тренінгів і підвищення цифрових компетенцій;
- удосконалення існуючих онлайн-курсів і розробка нових, що передбачає оцінку академічних потреб і професійні вимоги студентів, виявлення прогалин у знаннях і вміннях, структурування курсів контенту та створення навчальних матеріалів з акцентом на актуальні та доступні електронні інструменти, проєктування комплексних програм курсу та цифрові навчальні матеріали.
Пілотування та тестування розроблених електронних курсів відбувається за допомогою двох підходів: усі електронні курси викладаються студентам у ЗВО-партнерах за визначеним переліком курсів, призначені викладачі відповідають за розробку, пілотування та надання цих електронних курсів; одночасно всі електронні курси доступні для студентів усіх університетів як курси за вибором, які заохочують розширення академічних і професійних компетенцій поза їхніми спеціальними програмами навчання.
Нагадаємо, Німецька служба академічних обмінів DAAD пропонує дослідницькі гранти для магістрантів та науковців українських університетів та запустила вебсайт для допомоги Україні, данський університет ZEALAND запрошує взяти участь у програмі академічної мобільності Erasmus+ в осінньому семестрі 2024/2025 навчального року, науковиця політехніки відвідала Вашингтон у рамках участі у програмі «Відкритий Світ».
Раніше у політехніці відбувся тренінг для працівників закладів дошкільної освіти з питань впровадження системи «Освіта і піклування», а полтавські школярі вдосконалили мовні навички під час інтерактивних майстер-класів на базі політехніки, Полтавська політехніка приєдналась до Меморандуму про співпрацю з канадською політехнікою SAIT.
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»