Бізнес-академія технологій і бізнесу Зеландії (ZEALAND Academy of Technologies and Business) – провідний навчальний заклад Данії, що спеціалізується на практично орієнтованій освіті у сферах технологій, бізнесу, IT, дизайну, маркетингу та управління. Академія відома своїм прагненням забезпечити студентам глибокі знання та практичні навички, необхідні для успішної кар'єри у сучасному глобалізованому світі і пропонує широкий спектр програм, що дозволяють студентам оволодіти актуальними професійними компетенціями, адаптованими до потреб ринку праці.
Особливу увагу ZEALAND Academy приділяє програмам кредитної академічної мобільності Erasmus+, які є ключовим аспектом міжнародної співпраці закладу з іншими університетами та академіями. Завдяки цим програмам студенти можуть навчатися за кордоном в рамках узгоджених академічних модулів, отримуючи кредити, які визнаються у їхніх рідних навчальних закладах. Це сприяє формуванню глобального бачення, підвищенню міжкультурної компетенції та розвитку професійних зв'язків.
Програми кредитної мобільності Полтавської політехніки надають студентам унікальну можливість поглибити свої знання, розширити світогляд та стати конкурентоздатними на міжнародному ринку праці. Крім того, вони сприяють обміну досвідом між студентами та викладачами, стимулюють академічне зростання та підвищують якість освіти через інтеграцію найкращих європейських практик. Для академії ZEALAND такі програми є важливим інструментом зміцнення міжнародних партнерств і розвитку міжкультурної комунікації в сучасному освітньому середовищі.
В осінньому семестрі 2024/2025 н.р. (19.08.2024 – 24.01.2025) четверо студентів навчально-наукового інституту архітектури, будівництва та землеустрою Національного університету “Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка” навчаються за програмою кредитної академічної мобільності Erasmus+ в партнерському університеті Данії – Бізнес-академії технологій і бізнесу Зеландії студентка групи 301-БМ спеціальості 192 «Будівництво та цивільна інженерія» Анастасія Турченко та студенти групи 401-А спеціальності 191 «Архітектура та містобудування» Софія Грошева, Аліна Павлюк та Ельмін Сафаров.
Провчившись половину семестру в данському вищому навчальному закладі, студенти поділились враженнями від програми кредитної академічної мобільності:
Студентка групи 301-БМ спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія Анастасія Турченко :
«Завдяки Полтавській політехніці я маю можливість брати участь у програмі кредитної академічної мобільності Erasmus+. Цього семестру я навчаюсь за програмою «Architectural Technology and Construction Management» у Zealand Academy of Technologies and Business, що розташована в мальовничому датському місті Нествед.
Університет має все необхідне для комфортного та ефективного навчання: сучасно оснащені 3D-лабораторії, зручні аудиторії, кімнати для індивідуального і командного навчання, конференц-зали, студентський хаб з різноманітним обладнанням та багато іншого. Для кращої адаптації нас інтегрували до класу з датськими студентами, де ми працюємо в підгрупах. Заняття проводяться англійською мовою для всіх, хоча інколи можна почути й данську. Це лише сприяє кращому розумінню матеріалу, оскільки місцеві студенти завжди готові нам допомогти за потреби.
Особливим відкриттям для мене стала дружня та невимушена атмосфера у спілкуванні з викладачами. Велику увагу тут приділяють командній роботі: проекти виконуються спільно – в групах студентів, де кожен відповідає за свою частину. Пари також поділені на дві частини із перервою на 10 хвилин, що сприяє приємній і продуктивній атмосфері. Також хочу відзначити, що наші датські координатори та викладачі організовують різноманітні івенти та цікаві екскурсії, які роблять наше навчання ще більш захопливим».
Студент групи 401-А спеціальності 191 Архітектура та містобудування Ельмін Сафаров:
«Університет ZEALAND Academy of Technologies and Business вражає не лише своїми інноваційними методами викладання, а й підходом та широкими можливостями, які надає як студентам, так і викладачам. Ми маємо доступ до сучасних технологій, таких як 3D-лазери, 3D-принтери та електронні мікросхеми. Наші заняття організовані у групах, що дає змогу співпрацювати з данськими студентами над різними проектами, документацією та управлінськими завданнями. Викладачі завжди готові допомогти та відповісти на будь-які запитання, а данські студенти дуже підтримують і сприяють нашому розвитку.
Окрім цього, ми мали можливість відвідати Копенгаген. Подорож на поїзді з нашого міста, Нестведа, до столиці Данії займає від 50 хвилин до півтори години, що дозволяє легко та зручно подорожувати.
На власному досвіді переконався, що програма Erasmus+ відкриває безліч перспектив: вона не лише надає якісну освіту, а й дозволяє розвиватися, здобувати нові знання та знайомитися з цікавими людьми з різних сфер. Якщо у вас коли-небудь випаде шанс взяти в ній участь, не вагайтеся – ця можливість стане важливим кроком до вашого майбутнього успіху».
Cтудентка групи 401-А спеціальності 191 Архітектура та містобудування Софія Грошева:
«Я вже брала участь в коротких програмах міжнародної мобільності, та досвід навчання в іншій країні протягом семестру все ж таки відрізняється. Мені дуже подобається Данія, думаю, в іншу країну я б не поїхала. Ми навчаємось та проживаємо в невеликому затишному містечку, але маємо можливість їздити у Копенгаген та інші цікаві міста потягом, що доволі недорого та швидко. Живемо ми в прекрасних облаштованих будинках, від яких до університету можна дістатись пішки або на велосипеді, які пропонують орендувати. Нас відразу ознайомили з усією необхідною інфраструктурою, магазини та місця дозвілля також в пішій доступності.
Складнощі, звісно, є: пристосуватися до оточення, звичаїв, до нової мови, а також постійного спілкування англійською, до нових предметів та викладачів, освітнього процесу. Для мене як для архітекторки не всі предмети тут є знайомими та зрозумілими, та допомогти тут намагаються як викладачі, так і одногрупники-данці. Спільнота, в якій ми перебуваємо більшість часу, дуже підтримуюча та дружня, нам допомагають із навчанням, побутом, будь-якими особистими проблемами та сприяють тому, аби час, проведений тут, в Данії, був якомога приємніший та спокійніший.
Мені подобається формат освіти у ЄС тим, що вся інформація подається поступово та досить детально, тому навіть найскладніші завдання виконуються крок за кроком і доволі зрозуміло. А також навчання зосереджено на міждисциплінарному та груповому процесі роботи: працюючи над проєктами спільно з місцевими студентами, ми отримуємо інформацію відразу з декількох галузей знань, яка в той же час застосовується на наших завданнях. Ми одночасно вивчаємо конструкції, які нам потрібно використати, їхні властивості, та працюємо з розрахунками; вивчаємо програмне забезпечення безпосередньо розбираючись з функціями, які нам необхідні на тому чи іншому етапі; а також працюємо з документацією відповідно до всіх європейських діючих норм та стандартів. Це дійсно відрізняється від звичного навчального процесу в Україні, але це настільки продуктивно та цікаво, що звикнути до цього вдалося дуже швидко.
Я би рекомендувала дану програму здебільшого студентам-будівельникам у майбутньому, але архітекторам теж є чому повчитися, щоб бачити сферу будівництва з різних сторін. Але це доволі корисний досвід не тільки з точки зору знань безпосередньо академічних, а також і щоб познайомитись з іншим видом і форматом освіти, з можливістю застосовувати всі ці знання у подальшій практиці».
Студентка групи 401-А спеціальності 191 Архітектура та містобудування Аліна Павлюк:
«Цього семестру я навчаюся у ZEALAND Academy of Technologies and Business, яка знаходится у Даніії, місто Нествед, за спеціальністю Architectural Technology and Construction Management.
Університет дуже сучасний, має на своїй базі 3d лабораторію, зручні для навчання класи та студентський хаб. Навчання проводиться англійською мовою з деякими вставками на данській – оскільки ми були інтегровані у повністю данську групу студентів, які цього року погодилися навчатися англійською. Це дуже цікаво, тому що для данських студентів англійська мова також іноземна, тому ми всі стикнулися с челленджем навчання не на рідній мові. Пари тривають по 45 хвилин, потім перерва 10 хв, також є більша перерва на обід. Навчання в університеті з викладачами – 3 рази на тиждень, інші два дні ми займаємося без викладачів у своїх підгрупах. Викладачі дуже добре до нас ставляться, допомагають з усіма питаннями та постійно цікавляться, чи все у нас добре і чи ми задоволені.
Окрім навчання ми активно подорожуємо. Нествед знаходиться близько до Копенгагену та великого шведського міста Мальме. Ми відвідали багато музеїв, палаців, розважальних парків та поринули у красу європейських міст.
В нашому місті студентами по обміну були лише ми четверо, проте данські куратори познайомили нас зі студентами Еразмусу з Індонезії, Чехії, Італії, Франції та Нідерландів, які жили у сусідньому місті Розкілле. Разом з ними ми відвідали декілька визначних місць Данії. Також ми мали цікаву навчальну екскурсію на завод з виготовлення префабрикатів з дерева – це був гарний та повчальний досвід.
Еразмус – це чудова можливість навчитися чогось кардинально нового, завести нові знайомства, покращити свій рівень англійської та побачити багато Європейських міст».
Нещодавно студенти Полтавської політехніки поділились враженнями від навчання за програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ в Естонії, Словаччині, австрійських містах Відень, Вінер-Нойштадт, Айзенштадт, дві студентки політехніки стали учасницями молодіжного обміну Erasmus+ від Klitschko Foundation, присвяченого розвитку лідерських навичок, студентки Полтавської політехніки у Карпатах пройшли поглиблений курс з вивчення німецької мови, доцентка кафедри загального мовознавства та іноземних мов університету Галина Таловиря стала учасницею програми мобільності для викладачів Erasmus+ в Мадридському університеті Комплутенсе (Іспанія), де прочитала студентам-філологам курс лекцій, а представниці Полтавської політехніки взяли участь у підсумковій конференції в Афінах в рамках проєкту Erasmus+ «Bologna Hub Peer Support II».
Відзначимо, викладачі Полтавської політехніки можуть брати участь у програмах академічної мобільності та стажуваннях, а студенти – навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ впродовж семестру або цілого навчального року у провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Іспанії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Португалії, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.
За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм стажування, викладання та академічної мобільності закордоном, звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб.320-Ф, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (ауд.310-ц, email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +38(095)-91-08-192).
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»