2024-11-04

Представниці Полтавської політехніки взяли участь у підсумковій конференції в Афінах в рамках проєкту Erasmus+ «Bologna Hub Peer Support II»

Доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва та фахічиня сектору з міжнародного співробітництва відділу міжнародних зв’язків Світлана Коваль відвідали конференцію в рамках проєкту Erasmus+ “Bologna Hub Peer Support II”.

Представниці Полтавської політехніки взяли участь у підсумковій конференції в Афінах в рамках проєкту Erasmus+ «Bologna Hub Peer Support II»

Нагадаємо, проєкт реалізовувався Федеральним міністерством освіти та наукових досліджень Німеччини, Німецькою службою академічних обмінів DAAD, Європейським союзом студентів (ESU), Асоціацією університетів Європи (EUA), Міністерством освіти та релігійних справ Грецької Республіки, Конференцією ректорів іспанських університетів, Міністерством освіти і молоді Албанії, Німецькою акредитаційною радою (Akkreditierungsrat). Проєкт фінансується програмою Erasmus+ та Федеральним міністерством освіти та наукових досліджень Німеччини.

Минулого року Полтавська політехніка стала одним із 36 провідних університетів світу, відібраних серед сотень кандидатів на участь у проєкті Erasmus+ “Bologna Hub Peer Support II” (2022-2024), присвяченому впровадженню ключових інструментів Болонського процесу, і успішно реалізувала 2 консультаційних місії: влітку 2023 року та навесні 2024 року, в рамках яких науково-педагогічні працівники політехніки та співробітники різних структурних підрозділів вивчали нові підходи до розробки навчальних планів та освітніх програм, викладання та проведення наукових досліджень, інтернаціоналізації. Обговорювались також людські ресурси, студентоцентричний підхід до викладання, академічне середовище в умовах сучасних викликів, матеріальні ресурси, забезпечення якості освіти як інструмент інституційного розвитку, концепції якості освіти та інституційні політики у їхньому взаємозв’язку із місією та стратегічним планом університету, студентським життям, працевлаштуванням та дослідженнями, соціальною відповідальністю університету та дотриманням стандартів ESG та EQAR. Після успішної реалізації проєкту, Полтавська політехніка стала одним із 2-х університетів ЄС, відібраних для участі у інтерв’ю, присвяченому досвіду участі у цьому проєкті, а у березні 2024 року Анна Павельєва разом з експертами від DAAD взяла участь у записі підкасту про успішну участь політехніки у цьому проєкті.

Метою конференції в столиці Греції – Афінах – було представити результати проекту та сприяти майбутній співпраці через можливості нетворкінгу. У заході взяли участь експерти, представники закладів вищої освіти з проєкту Erasmus+ “Bologna Hub Peer Support II” (BHPS II) та зацікавлені фахівці з ЄПВО.

З вітальним словом до учасників конференції звернулись Ніколаос Г. Папаіоанну, Генеральний секретар з питань вищої освіти, Міністерства освіти, релігійних справ та спорту Греції, Янніс Кацанавакіс, старший адміністративний співробітник Департаменту  зв'язку з Європейською політикою вищої освіти, Міністерством освіти, релігійних справ та спорту Греції, та Девід Акрамі Флорес, керівник відділу Erasmus+ Key Action 3: Policy Support, DAAD. Почесний професор Університету Ессекса, Велика Британія, Ентоні Вікерс виступив з доповіддю, присвяченій важливості Болонського процесу в ЄПВО, а Катрін Херрес, старший офіцер Erasmus+ Key Action 3: Підтримка політики, DAAD, доповіла про основні етапи реалізації, вплив та результати проєкту Bologna Hub Peer Support II.

З-поміж питань, які обговорювались в рамках конференції під час пленарних засідань та майстер-класів, були проєкти взаємної підтримки Болонського хабу: майбутні напрямки та вдосконалення політики, майбутні тенденції в політиці вищої освіти, навчальна програма Future Proof: навички та ефективність 21 століття, Європейські університетські альянси: удосконалення спільних програм та безшовна мобільність, максимізація синергії в ініціативах ЄПВО, забезпечення якості: удосконалення стандартів та процесів у вищій освіті, управління змінами в вищій освіті, мобільність студентів та Європейські університетські альянси, інтернаціоналізація: зміцнення транснаціонального співробітництва у сфері вищої освіти.

Під час майстер-класу «Забезпечення якості: удосконалення стандартів і процесів у вищій освіті» учасники обговорювали пропозиції щодо політики покращення якості вищої освіти, включаючи перегляд стандартів і керівних принципів забезпечення якості (ESG) та рекомендації Ради ЄС щодо європейської системи забезпечення та визнання якості. Вони аналізували, як сучасні тенденції та виклики, такі як розвиток міжнаціонального співробітництва та впровадження “micro-credentials” (документів, що підтверджують результати короткострокового навчання) впливають на освітню політику.

Майстер-клас Інтернаціоналізація: зміцнення транснаціонального співробітництва у сфері вищої освіти був присвячений стратегіям розширення міжнародного партнерства. Учасники вивчали ефективні методи сприяння мобільності студентів і викладачів, інтеграцію міжнародних перспектив у навчальні програми. Особливу увагу приділили досвіду Полтавської політехніки, про який розповіла кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва. Вона поділилася практичними кейсами, викликами, досягненнями та перспективами міжнародної співпраці українських закладів освіти під час війни.

На майстер-класі «Управління змінами у вищій освіті» учасники обговорювали ключові принципи управління змінами в освітніх установах, зокрема ідеї другого онлайн-семінару BHPS II. Окрема увага приділялася питанням лідерства, комунікаційним стратегіям, методам оцінки впливу та забезпеченню сталості освітніх ініціатив.

Майстер-клас «Перспективний дизайн навчальних програм: навички та ефективність 21-го століття» був зосереджений на інноваційних підходах до створення навчальних програм, які відповідають викликам сучасного ринку праці. Учасники досліджували інтеграцію цифрової грамотності, критичного мислення, навичок вирішення проблем та використання штучного інтелекту в освіті.

Під час воркшопу «Альянси європейських університетів: посилення спільних програм та безперешкодної мобільності» розглядалися можливості гармонізації навчальних програм, спрощення процедур перезарахування кредитів, підтримки мобільності в рамках університетських альянсів. Учасники обмінювалися досвідом та обговорювали стратегії вдосконалення співпраці.

Майстер-клас «Будуємо мости: максимізація синергії в ініціативах ЄПВО» був присвячений підходам до посилення синергії між різними ініціативами ЄПВО, що включало аналіз проєкту SPHERE та ініціативи 3-IN-ATPLUS. Учасники також обговорювали питання спільного використання ресурсів та розробки інтегрованих стратегій, спрямованих на досягнення спільних цілей через стратегічне партнерство.

Ця конференція стала ключовим майданчиком для обміну досвідом та обговорення стратегій вдосконалення політики вищої освіти у рамках Європейського простору вищої освіти (ЄПВО). Завдяки активному діалогу між представниками різних країн, закладів освіти та експертами, учасники отримали можливість глибше усвідомити сучасні виклики та майбутні напрями розвитку вищої освіти. Особлива увага приділялась питанням якості, інтернаціоналізації, управління змінами та інновацій у створенні навчальних програм, що підвищують готовність студентів до вимог ринку праці 21-го століття. Конференція сприяла зміцненню співпраці та обміну найкращими практиками, закладаючи міцний фундамент для подальших партнерських ініціатив і сталого розвитку вищої освіти в умовах сучасних глобальних змін.

Відзначимо, викладачі Полтавської політехніки можуть брати участь у програмах академічної мобільності та стажуваннях, а студенти – навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ впродовж семестру або цілого навчального року у провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Іспанії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Португалії, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.

За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм стажування, викладання та академічної мобільності закордоном, звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб.320-Ф, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (ауд.310-ц, email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +38(095)-91-08-192.

Раніше Анна Павельєва взяла участь у щорічній конференції Eurodoc Conference 2024 у столиці Словенії, у двох воркшопах з відкритої науки, організованих в рамках трирічного проєкту Erasmus+ CBHE «Open4UA» в Бельгії та Нідерландах, була нагороджена Почесною грамотою Полтавської ОВА, відвідала Вашингтон у рамках участі у програмі «Відкритий Світ», ознайомилася з американською вищою освітою, відвідавши одну з місцевих громад та відвідала один з провідних університетів Флориди та вивчала досвід провідних американських університетів, представила досвід участі Полтавської політехніки в проєкті Bologna Hub Peer Support II– BHPS II (2022-2024).

Світлана Коваль раніше взяла участь у міжнародному тренінговому курсі «ELF – Experimental Learning Festival», який проходив в румунському місті Брашові,   у триденному тренінгу щодо розвитку громадянського суспільства та європейської інтеграції України «Win of democracy» та у молодіжному обміні за програмою Erasmus+ «Share your story: Youth, Inclusion and Storytelling», який проходив у вірменському місті Цахкадзор.

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»