Студентки четвертого курсу спеціальності 035 Філологія Національного університету імені Юрія Кондратюка Олександра Даценко та Валерія Сивак взяли участь у проєкті для молодіжних працівників за програмою Erasmus+ «Integrating EU Youth Goals into Youth Work», який проходив у період з 19 по 30 травня 2024 року у турецькому місті Кахраманмараш. Проєкт відбувся за підтримки громадської організації «Development and Initiative» та координаторки проєкту Катерини Пряжникової.
Кожен учасник, відібраний для участі в проєкті, долучався до роботи в групах, театральних постановках та мозкових штурмах і став амбасадором цілей ЄС у проєкті.
Основними цілями проєкту «Integrating EU Youth Goals into Youth Work» було поглиблення знань про молодіжні цілі ЄС, порівняння напрямків діяльності національних ГО в плані їхнього узгодження з молодіжними цілями ЄС, вивчення кращих практик інтеграції молодіжних цілей ЄС у повсякденну діяльність своїх організацій тощо. Учасники обговорювали способи інтеграції цих цілей у різні аспекти молодіжної роботи, а також розробляли нові підходи для підвищення ефективності своїх організацій.
Студентка групи 401 - ГФ факультету філології, психології та педагогіки Полтавської політехніки Валерія Сивак поділилася своїми враженнями від участі у проєкті:
«Це був чудовий досвід участі у тренінгах та організації тренінгів і розбудови нетворкінгу між організаціями для більш плідної та продуктивної співпраці, яка допоможе усім партнерам краще зрозуміти культуру та менталітет один одного, знайти та залучити нових партнерів у свої проєкти та ідеї. Учасники з України та різних країн Європи мали змогу презентувати свої організації та представити країни на культурних вечорах, обмінятись досвідом, дізнатися один про одного потрібну і важливу інформацію та оцінити реальні можливості співпраці, що є дуже важливим аспектом такого роду тренінгів.
Також були задіяні різні види воркшопів та івентів для ознайомлення учасників із Греції, України, Польщі, Марокко, Йорданії, Косово, Туреччини, Грузії, Словаччини, Іспанії з цілями тренінгу. Учасники мали змогу брати участь у інтерактивних сесіях, обговореннях та групових проектах, що сприяло створенню атмосфери довіри та співпраці.
У результаті кожна організація знайшла партнера та визначила спільні цілі, які їх поєднували. Ці цілі та бажання обговорювалися в рамках дискусії щодо їхнього втілення у Європейському Союзі, шляхи і аспекти їхньої реалізації, а також форми співпраці між партнерами. Ми обговорювали реальні кроки, які можна зробити для досягнення цих цілей і ділилися найкращими практиками для їхнього впровадження у своїх організаціях. Цей проєкт став визначним етапом у нашому професійному та особистому розвитку, надавши безцінні знання та навички, які ми застосуємо у майбутніх ініціативах».
Щодо іншого аспекту цього неймовірного проєкту своїми враженнями ділиться студентка групи 402-ГФ Олександра Даценко:
«Ми жили в дуже мальовничому місці, в горах, в готелі з термальними водами. Це надавало нам унікальну можливість не лише активно працювати протягом дня, але й релаксувати ввечері, відновлюючи сили в спокійній та заспокійливій атмосфері. Після довгих і продуктивних днів ми мали змогу трохи відпочити і набратися енергії для нових викликів.
Організатори проєкту забезпечили нам насичену культурну програму. Ми відвідали місцеві університети, де мали змогу зустрітися з турецькими колегами, обговорити спільні проєкти та дізнатися більше про їхню систему освіти. Це дозволило нам глибше зрозуміти менталітет та цілі молодіжних працівників у Туреччині.
Крім того ми відвідали численні екскурсії по місту та околицям, що дозволило нам насолодитися красою і різноманітністю місцевих пейзажів. Особливо запам'яталися мальовничі місця Кахраманмарашу, де ми мали можливість спілкуватися з місцевими жителями, що дало нам змогу краще зрозуміти культуру та традиції Туреччини.
Щовечора проводився так званий «культурний вечір», присвячений певній країні. Під час цих заходів учасники могли ознайомитися з культурою і традиціями інших країн, а також скуштувати національні страви кожної з них. Це було вражаюче! Можливість обмінюватися культурними особливостями та дізнаватися більше один про одного стала однією з найцінніших частин цього проєкту.
Цей проєкт подарував нам неоціненний досвід, який залишиться у нашій пам’яті назавжди. Ми здобули нові знання та навички, встановили важливі зв’язки та налагодили дружні стосунки з колегами з різних куточків Європи. Це допоможе нам не лише у професійному зростанні, але й у побудові та розвитку нового європейського суспільства, заснованого на взаєморозумінні та співпраці».
Раніше cтудентки політехніки у Польщі вивчали молодіжні підходи у розробці екологічних проєктів на регіональному та національному рівнях, студентки-перекладачки взяли участь в молодіжному обміні Erasmus+ в Італії і вивчали як через дитячі ігри можна навчитися командній роботи, креативності, саморефлексії та соціальній інтеграції; студентка-філолог Діана Аббасова стала учасницею проєкту мобільності молодіжних працівників Erasmus+ в Туреччині, другокурсниця спецільності 035 «Філологія» Аліна Алєксєєва тала учасницею молодіжного обміну Erasmus+ в Іспанії, присвяченому впливу соціальних мереж на молодь, студентка Полтавської політехніки стала учасницею грантової програми «Study Tours to Poland», cтудентка-філолог стала учасницею присвяченого інклюзії молодіжного обміну в Румунії, студентки політехніки взяли участь у молодіжному обміні, присвяченому дискримінації та гендерній нерівності, вивчали збереження природних ресурсів та економічного зростання молодих людей за допомогою здорового способу життя, студентка-перекладачка стала учасницею молодіжного проєкту проти дискримінації, ксенофобії та булінгу, студентки політехніки взяли участь у проєкті Ерасмус+, присвяченому розвитку екологічної свідомості європейців, та провели благодійний аукціон, студенти-філологи опановували практичні навички у сфері екології та захисту навколишнього середовища розглядали проблему алкогольної залежності та методи боротьби із нею, підвищували рівень обізнаності щодо культурної різноманітності, вивчали проблему переселенців/мігрантів та внутрішньо переміщених осіб.
Відзначимо, студенти Полтавської політехніки мають можливість навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ впродовж семестру або цілого навчального року у провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.
За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм академічної мобільності звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб.320-Ф, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (ауд.310-ц, email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +3-8-(095)-91-08-192).
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»