2023-09-18

Студентки-перекладачки взяли участь в молодіжному обміні Erasmus+ в Італії

Студентки факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Валерія Дубовик та Олександра Даценко стали учасницями дев'ятиденного молодіжного обміну Erasmus + «Hide and Seek», що проходив на висоті 1100 метрів над рівнем моря неподалік італійського селища Кальдірола. Учасники вивчали як через дитячі ігри можна навчитися командній роботи, креативності, саморефлексії та соціальній інтеграції.

Студентки-перекладачки  взяли участь в молодіжному обміні Erasmus+ в Італії

З 1 вересня по 9 вересня 2023 року студентки четвертого курсу спеціальності 035 «Філологія» факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Олександра Даценко та Валерія Дубовик взяли участь у молодіжному обміні Erasmus+ «Hide and Seek», що проходив неподалік італійського селища Кальділора на висоті 1100 метрів над рівнем моря.

Незважаючи на відсутність мобільного зв'язку у гірській і лісовій місцевості, учасники обміну не нудьгували – подорож пройшла під гаслом ігор та розваг. Основною тематикою проєкту були різноманітні ігри, підготовлені представниками кожної країни-учасниці – Іспанії, Італії, Вірменії, Угорщини та України. Завдяки цьому проєкту учасники мали можливість поділитися іграми зі свого дитинства.

«Мабуть, всі ми маємо бажання повернутися у той безтурботний час, коли могли гратися, веселитися і вигадувати різні ігри цілісінький день. Як тільки дізналася про цей проєкт, мені стало зрозуміло, що це моя можливість хоча б на 9 днів повернутися у ті часи», – розповідає учасниця міжнародного молодіжного обміну, студентка  Олександра Даценко.

Серед українських ігор були такі відомі, як «Козаки-розбійники», «Чий це черевик?» та «Піаніно». За словами Олександри, було дуже цікаво спостерігати як іноземці швидко зрозуміли суть ігор та з інтересом долучалися до них.

Під час обміну учасники не обмежилися лише іграми, вони також проаналізували ігри як засіб розвитку командних навичок, саморефлексії, підвищення креативності, адже ігри  часто вимагають співпраці та взаємодії між учасниками. Граючи в команді, люди навчаються слухати інших, приймати  спільні рішення, розподіляти обов'язки та допомагати один одному. Навчання через ігри спряє формуванню важливих навичок для успішної співпраці в майбутньому, на роботі чи в особистому житті.

Багато ігор вимагають аналізу власних дій та прийняття стратегічних рішень. Гравці повинні ретельно обмірковувати власні  можливості, оцінювати ситуації та шукати шляхи до досягнення мети. Цей процес стимулює саморефлексію, допомагаючи  покращувати аналітичні та критичні навички.

«Спочатку може здатися, що значення такого проєкту неочевидне, але це не так. За цей час я зрозуміла, наскільки важлива роль у формуванні особистості відводиться іграм. Я навчилася аналізувати кожну гру, виділяти її ефективність та трансформувати її для потреб людей з інвалідністю. Загалом, ігри не лише надають можливість весело провести час, але й стимулюють розвиток важливих життєвих навичок. Тому вони залишаються важливим інструментом в освіті та розвитку, незалежно від віку», – коментує майбутня перекладачка Валерія Дубовик.

Поза іграми, іноземні студенти також мали можливість представити свої країни на культурному вечорі, який став важливою частиною цього обміну. Кожна національна команда отримала 30 хвилин на те, щоб розповісти про свої традиції, звичаї, виконати національні пісні та танці, а також представити страви та інші аспекти своєї культури.

Український культурний вечір був справжньою мозаїкою емоцій, від захоплення та радості до сльоз та суму. Учасники бажали передати іноземцям красу, талант та багатство українського культурного спадку. Однак вони також не боялися показати реальну картину України, з її викликами і труднощами. Це враження було особливим, коли іноземці відгукувались словами «Слава Україні!» – пригадує Олександра Даценко.

Крім цього, ще однією традицією будь-якого молодіжного обміну за програмою Erasmus+ є вільний день, коли організатори аранжують різноманітні поїздки до сусідніх міст або інші активності для об'єднання учасників. У цей раз молодим людям випала можливість піднятися у гори Апенніни, відвідати екскурсію, спробувати страви в місцевому барі Кальдіроли та вирушити на підйом по канатній дорозі на вершину одного з гір.

«Цей день став незабутнім пригодою для всіх. Спершу підйом на канатній дорозі здавався ризикованим, але з кожним метром угору страх відступав. Краса Апеннін вразила всіх гостей, слова не в змозі точно висловити всю їхню  велич і красу, яка  подарувала  неймовірні емоції», – ділиться своїми враженнями Валерія Дубовик.

У завершальний день проєкту всі учасники отримали завдання ретельно описати ігри, які вони презентували в рамках своїх національних команд. Метою цього завдання було створення спеціальної книги, яка містила б усю інформацію про кожну гру, супроводжуючи її малюнками та фотографіями.

«Вважаю ідею створення власного збірника ігор дуже захопливою. Це не лише прекрасний спосіб зберегти ці цінні ігри, але і можливість увічнити ті чарівні миті та відмінних людей», – з посмішкою говорить Олександра Даценко.

Нагадаємо, раніше магістрантки політехніки Яна Харченко та Софія Дмитрюк отримали дві державних стипендії уряду Чехії та опановували чеську мову в Літніх школах слов’янських студій на базі Університету Палацького у Оломоуці  та Університету імені Масарика в Брно, учасники довгострокової програми академічної мобільності розповіли про особливості навчання у Гренландії, а п’ятеро студенток-філологів проходять практику в міжнародному відділі румунського університету-партнера.

Нещодавно студентка-філолог Діана Аббасова стала учасницею проєкту мобільності молодіжних працівників Erasmus+ в Туреччині, другокурсниця спецільності 035 «Філологія» Аліна Алєксєєва тала учасницею молодіжного обміну Erasmus+ в Іспанії, присвяченому впливу соціальних мереж на молодь,  студентка Полтавської політехніки стала учасницею грантової програми «Study Tours to Poland»,  cтудентка-філолог стала учасницею присвяченого інклюзії молодіжного обміну в Румуніїстудентки політехніки взяли участь у молодіжному обміні, присвяченому дискримінації та гендерній нерівності, вивчали збереження природних ресурсів та економічного зростання молодих людей за допомогою здорового способу життястудентка-перекладачка стала учасницею молодіжного проєкту проти дискримінації, ксенофобії та булінгустудентки політехніки взяли участь у проєкті Ерасмус+, присвяченому розвитку екологічної свідомості європейців, та провели благодійний аукціонстуденти-філологи опановували практичні навички у сфері екології та захисту навколишнього середовища розглядали проблему алкогольної залежності та методи боротьби із неюпідвищували рівень обізнаності щодо культурної різноманітностівивчали проблему переселенців/мігрантів та внутрішньо переміщених осіб.

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»