2023-03-15

«Школа ментора»: науковиці політехніки вдосконалили навички роботи з грантовими заявками для програм Європейського Союзу

Науковиці Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Анна Павельєва, Ірина Левченко та Альона Буряк успішно завершили навчання на освітньому курсі «Школа ментора» від Офісу підтримки вченого. Учасниці підвищили рівень обізнаності щодо умов та особливостей підготовки проєктних заявок для участі у грантових програмах Європейського Союзу та отримали відповідні сертифікати.

«Школа ментора»: науковиці політехніки вдосконалили навички роботи з грантовими заявками для програм Європейського Союзу

Упродовж 20-25 лютого 2023 року у рамках проєкту «Школа ментора». Офіс підтримки вченого ( Рада молодих учених при Міністерстві освіти та науки України) провів навчання для активних та ініціативних молодих учених закладів вищої освіти України. Головною метою проєкту стало підвищення рівня обізнаності українських вчених щодо умов та особливостей підготовки проєктних заявок для участі у грантових програмах Європейського Союзу.

Активними учасницями освітнього проєкту стали троє науковиць Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – голова Ради молодих учених факультету філології, психології та педагогіки, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва, докторка філософії, доцентка кафедри міжнародних економічних відносин та туризму Ірина Левченко та кандидатка економічних наук, доцентка Альона Буряк, які пройшли навчання на курсі «Школа ментора» від Офісу підтримки вченого. Учасниці проєкту успішно впоралися з поставленим практичним завданням – написанням анотації до однієї з обраних грантових програм Європейського Союзу та отримали відповідні сертифікати.

Серед основних цілей та завдань проєкту - сприяння активному залученню українських вчених до участі у програмах; навчання ефективному моніторингу програм; сприяння здобуттю знань, формуванню та удосконаленню вмінь та навичок з підготовки проєктів для участі у програмах Європейського Союзу, вдосконалення навичок зі складання заявки та заповнення необхідного пакету документів для участі у програмах ЄС, формування вміння успішно управляти плануванням та реалізацією проєкту і роботою в команді, впровадження засад академічної етики та доброчесності.

Робота в рамках «Школи ментора» проходила у декілька етапів:

1)20 лютого 2023 року відбулось відкриття «Школи ментора» та презентація програми «Горизонт Європа» від Григорія Мозолевича, керівника експертної групи з питань інтеграції до Європейського дослідницького простору Директорату науки та інновацій Міністерства освіти і науки України. Практичними порадами стосовно заповнення заявки із учасниками школи поділився Максим Погорєлов, доктор медичних наук, заступник директора з наукової роботи Навчально-наукового Медичного інституту Сумського державного університету, керівник Центру колективного користування науковим обладнанням Навчально-наукового Медичного інституту Сумського державного університету (Україна), науковий співробітник лабораторії оптичних біосенсорів і функціональних наноматеріалів Інституту атомної фізики і спектроскопії Латвійського університету (Латвія).

Перший день проєкту «Школа ментора» зібрав разом 87 учасників з різних наукових установ й закладів вищої освіти України, розпочавшись з вітальних слів голови Офісу підтримки вченого Олесі Ващук та короткого ознайомлення учасників з тижневою програмою від координаторки Офісу підтримки вченого Вікторії Лемещенко – Лагоди.

Координаторка Офісу підтримки вченого, викладачка кафедри ФМФР ОНЕУ, голова РМВ ОНЕУ, член РМУ при МОН України Єлизавета Кулікова розповіла учасникам програми про актуальні вектори діяльності Офісу підтримки вченого.

2) Другий день проєкту «Школа ментора» (21 лютого 2023 року) зібрав разом понад 70 учасників із різних наукових установ й закладів вищої освіти України. Головною спікеркою стала Катерина Ілієва, головна спеціалістка Директорату європейської та євроатлантичної інтеграції Міністерства цифрової трансформації України, яка поділилась практичними порадами щодо заповнення заявки на участь у програмі «Цифрова Європа».

Нагадаємо, 5 вересня 2022 року було підписано Угоду між представниками України та Європейського Союзу (наразі проходить останній етап ратифікації угоди), завдяки чому Україна отримала доступ до фінансування цифрових проєктів у межах програми «Цифрова Європа» на 6 млрд євро. Всього для України доступно чотири основні напрями, за якими можна отримати фінансування:

  • «Цифрові навички» – 580 млн євро. За цим напрямом можна подавати проєкти, які спрямовані на створення можливостей для отримання нових навичок у сфері IT;
  • «Високопродуктивний комп'ютинг» – 2,2 млрд євро. За цим напрямом можна подавати проєкти, які обчислюють великі масиви даних для рішень у сфері економіки, охорони здоров’я або оборонної промисловості;
  • «Штучний інтелект, дані та хмарні послуги» – 2,1 млрд євро За цим напрямом можна подавати проєкти, які створюють продукти на базі штучного інтелекту для полегшення роботи підприємств, держадміністрацій або дослідницьких установ;
  • «Використання цифрових технологій в економіці та суспільстві» – 1,1 млрд євро. За цим напрямом можна подавати проєкти, які впроваджують цифровізацію у бізнесі або у сфері електронного урядування, охорони здоров’я, навколишнього середовища, освіти та культури, технологій Smart City.

Під час другої частини зустрічі спікерка Катерина Ільєва разом з учасниками заходу покроково розібрала інструкцію щодо заповнення заявки.

3) Третій день проєкту «Школа ментора» (22 лютого 2023 року) був присвячений можливостям, що відкриваються для українських вчених в рамках програми «Life». Програма «LIFE» – це фінансовий інструмент ЄС, спрямований виключно на захист довкілля та кліматичні дії, програма розрахована на 2021-2027 роки із загальним бюджетом 5,4 млрд євро.

Запрошений спікер Віктор Буковинський, начальник відділу інвестицій та проєктів відновлення Департаменту стратегічного планування та відновлення довкілля Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, презентував можливості програми «Life» та надав цінні поради щодо участі у конкурсі. А координаторка Офісу підтримки вченого Вікторія Лемещенко-Лагода окреслила основні нюанси щодо заповнення заявки за проєктами стандартних дій, детально надавши покрокову інструкцію щодо її заповнення.

4) Четвертий день проєкту «Школа ментора» (23 лютого 2023 року) був спрямований на підвищення рівня обізнаності учасників проєкту щодо умов, особливостей участі, підготовки проєктних заявок для участі у програмі «COST».

Оволодіти навичками зі складання заявки та заповнення необхідного пакету документів для участі у цій програмі учасникам «Школи ментора» допоміг Ігор Лиман, член керівного комітету та координатор надання грантів COST Action «Women on the Move», доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри історії та філософії, координатор міжнародної діяльності Бердянського державного педагогічного університету, голова галузевої експертної ради «Гуманітарні науки», Національного агентства із забезпечення якості освіти; координатор Офісу підтримки вченого. Науковець презентував можливості даної програми, поділившись практичними порадами щодо заповнення заявки та розповівши про особливості проєкту на прикладі власних досягнутих результатів.

5) П’ятий день «Школа ментора» (24 лютого 2023 року) був присвячений програмі «Євратом», асоційованим членом якої Україна стала у 2022 році. Презентували програму Сергій Пугач, координатор НКП Євратом в Україні та Іван Баликін, координатор Офісу підтримки вченого.

Після жвавих обговорень відбулось церемонія урочистого завершення проєкту «Школа ментора». Організатори звернулися до учасників, закликаючи представників наукової спільноти країни готувати проєкти до участі у програмах Європейського Союзу та продовжувати брати участь у подальших ініціативах та проєктах Ради Молодих Учених при Міністерстві освіти і науки України.

Науковиці Полтавської політехніки висловлюють слова щирої вдячності організаторам рам та учасниками проєкту за можливість обмінятися набутим досвідом, вдосконалити власні професійні компетенції та предметно поспілкуватися з колегами з провідних українських університетів.

Нагадаємо, викладачки політехніки опанували практичні цифрові навички на освітньому курсі «Бренд науковця у цифровому світі»; пройшли навчання в рамках проєкту від Британської Ради «Осіння школа молодого науковця 3.0»; взяли активну участь у «Зимовій онлайн-школі волонтерства для молодих учених», «Весняній школі молодого науковця 2.0» та «Літній школі молодого науковця 3.0».

Раніше науковиця-філолог успішно пройшла курс, присвячений волонтерським програмам Європейського корпусу солідарності та стала учасницею онлайн-школи «Я обираю українську. 10 кроків до перемоги».

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»