З 10 по 13 червня 2025 року в Університеті сталого розвитку Еберсвальде (HNEE, Німеччина) відбувся міжнародний воркшоп “Gamification in Education”, присвячений застосуванню ігрових елементів у сучасній освітній практиці. Полтавську політехніку на заході представляла заступниця директора Навчально-наукового інституту інформаційних технологій та робототехніки Ксенія Вергал.
Участь у воркшопі взяли 16 викладачів із закладів вищої освіти України – партнерів спільного німецько-українського проєкту “Ukrainian-German Teaching Network for a Digital Transformation of Environmental Education”. Захід проходив у гібридному форматі: теоретичний блок був представлений у вигляді чотирьох онлайн-сесій у травні, а практичні заняття відбулися безпосередньо в Еберсвальде в червні.
Під час очної частини воркшопу учасники опрацьовували сучасні цифрові інструменти та методи гейміфікації, розробляли інтерактивні навчальні модулі до власних дисциплін, обговорювали переваги впровадження ігрових методик в освітній процес, а також ділилися викладацьким досвідом і викликами, з якими стикаються під час цифрової трансформації освіти.
Особливою частиною програми стали презентації інноваційних проєктів від дослідників Університету сталого розвитку Еберсвальде. Професорка Зільке Лаутнер представила проєкт “Alice in Wood-Land”, що поєднує 3D-моделювання та віртуальну реальність для викладання лісогосподарських дисциплін. Дослідник Стефан Плейфер ознайомив учасників із проєктом “ADAPT-Wald-Holz”, який розробляє підходи до адаптивного управління лісами із застосуванням симуляцій і партисипативних методів.
Воркшоп є частиною довгострокового проєкту “Ukrainian-German Teaching Network for a Digital Transformation of Environmental Education»” (2023–2024), що реалізується за підтримки DAAD і Фонду демократії та різноманіття імені Гаральда Крістa. Ця ініціатива продовжує співпрацю 2022–2023 років і має на меті професіоналізацію цифрового викладання та навчання в українських ЗВО, а також міжнародну інтеграцію вищої освіти.
У 2024 році до мережі приєдналися два нові українські університети, що довело загальну кількість партнерів до восьми:
- Університет сталого розвитку Еберсвальде (HNEE, Німеччина)
- Національний транспортний університет (Київ)
- Український національний лісотехнічний університет (Львів)
- Житомирська політехніка
- Одеський державний екологічний університет
- Львівський державний університет фізичної культури
- Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»
- Національний університет водного господарства та природокористування (Рівне)
У межах проєкту викладачі спільно розробляють та апробують цифрові курси, які будуть доступні як елективні дисципліни для студентів усіх партнерських університетів. Такий підхід не лише розширює академічні горизонти студентів, а й сприяє міждисциплінарній і міжуніверситетській співпраці.
Проєкт також залучає до викладання українських викладачів, які вимушено залишили свої місця проживання через війну, забезпечуючи їм можливість продовжувати професійну діяльність.
Усі університети-партнери мають доступ до LMS HNEE (Moodle) для впровадження курсів, а команда DiLeLa HNEE надає експертну підтримку з цифрової дидактики, методології та розробки змісту.
Основні напрями роботи проєкту:
- Розробка та впровадження віртуальних курсів у ЗВО-партнерах
- Підвищення цифрових компетентностей викладачів
- Обмін досвідом у сфері цифрових освітніх інновацій
- Професіоналізація електронного навчання
- Розвиток українсько-німецького освітнього партнерства
Участь представниці Полтавської політехніки в міжнародному воркшопі “Gamification in Education” стала важливим кроком у зміцненні цифрових компетенцій університету, інтеграції в європейське академічне середовище та розширенні можливостей для студентів і викладачів у сфері сучасної освіти. Подібні ініціативи демонструють, як транснаціональна співпраця сприяє сталому розвитку освіти та підвищенню її якості в умовах нових викликів.
Нещодавно Ксенія Вергал взяла участь у заході на тему академічної мобільності у STEM-галузях вищої освіти; аспірантка Полтавської політехніки здобула ІІ місце на престижному міжнародному конкурсі у Відні, взяла участь у заході на тему академічної мобільності у STEM-галузях вищої освіти, студенти політехніки поділились враженнями від стажування за програмою Erasmus+ в ISCAP (Португалія), делегація політехніки взяла участь у академічній мобільності за програмою Erasmus+ в рамках ISCAP International Week, що проходив на базі Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto (ISCAP) , студенти Полтавської політехніки поділились своїми враженнями від навчання за програмами Erasmus+ в університетах Австрії (Відень та Айзенштадт), Естонії, Данії, Іспанії та Словаччини, Польщі; науковиця університету долучилася до участі у міжнародному проєкті, майбутня архітекторка взяла участь у ІІ частині молодіжного обміну за програмою Erasmus+ у Польщі, а майбутня перекладачка взяла участь у тренінгу за програмою Erasmus+ на тему трансформації конфліктів.
Відзначимо, викладачі Полтавської політехніки можуть брати участь у програмах академічної мобільності та стажуваннях, а студенти – навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ впродовж семестру або цілого навчального року у провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Іспанії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Португалії, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.
За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм стажування, викладання та академічної мобільності за кордоном звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб. 213-Ц, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +38-(095)-91-08-192).
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»