У відокремленому структурному підрозділі «Полтавський фаховий коледж нафти і газу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» відбувся арттерапевтичний захід під назвою «Гармонізація психоемоційного стану».
Захід був організований науково-педагогічними працівниками кафедри психології та педагогіки в рамках реалізації проєкту Erasmus+ KA220-ADU TRUST: Trauma of refugees in Europe: An approach through art therapy as a solidarity program for Ukraine war victims («Травма біженців у Європі: підхід через арт-терапію як програма солідарності для жертв війни в Україні», грантова Угода № 2024-BE01-KA220-ADU-000257527).
Назва проєкту розшифровується наступним чином:
TRUST
T – Trauma (Травма)
R – Refugees (Біженці)
U – Ukraine (Україна)
S – Solidarity (Солідарність)
T – Therapy (Терапія)
Проєкт співфінансується ЄС і очолюється Центром нейропсихіатрії Сен-Мартен з Бельгії (Centre Neuro Psychiatrique St-Martin), у партнерстві з Полтавською політехнікою (Україна), Greek Carers Network EPIONI (Греція), Fondazione Don Luigi Di Liegro (Італія), Lekama Foundation (Люксембург), EuroPlural Project (Португалія).
Усі заходи, що реалізуються в межах проєкту, поєднані ідеєю впровадження інноваційних арттерапевтичних методик задля підтримки ментального здоров’я внутрішньо переміщених осіб.
Цього разу учасниками зустрічі стали діти, молодь та люди літнього віку, які нині проживають у гуртожитках коледжу. Психолог, кандидат педагогічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри психології та педагогіки Леся Клевака працювала з учасниками над зниженням емоційної напруги, стабілізацією психоемоційного стану та пошуком внутрішніх ресурсів через мистецьке самовираження.
На початку заходу учасники виконували вправу «Моє Я» – техніку, спрямовану на самопізнання, виявлення власних сильних сторін, мрій, бажань, а також – зняття тривоги на початку заняття.
Далі учасники занурилися у метод нейрографіки, виконавши техніку «Нейродощ». Через художнє зображення емоцій вони усвідомлювали внутрішні бар’єри, що заважають щасливому життю, самореалізації чи навчанню. Під час роботи визначали особисті ресурси, які допомагають зберігати позитивний стан, стійкість і натхнення.
Особливу атмосферу заходу створювали елементи музикотерапії – заспокійливі звуки природи, дощу та співу птахів, що сприяли релаксації та глибшому емоційному відкриттю.
Діти з числа внутрішньо переміщених осіб згадували про свої рідні домівки, школи, улюблених учителів, друзів та однокласників, з якими довелося розлучитися через війну. Розмова про важливе й особисте стала поштовхом до створення малюнків «Школа майбутнього». У своїх малюнках і розповідях діти уявляли школу, в якій панує дружелюбна атмосфера, немає страху від пострілів, вибухів, звуків сирен, а кожен учень почувається в безпеці. Школа майбутнього в їхньому баченні – це простір, де є класи відпочинку, кімнати емоційного розвантаження, студії творчості, ігрові зони, а вчителі – доброзичливі, турботливі, завжди готові підтримати. Такі уявлення відобразили глибокі потреби дітей у стабільності, любові та підтримці. Водночас, це стало ще одним кроком до їхнього емоційного зцілення через творчість і мрію.
На завершення відбулася вправа з використанням метафоричних асоціативних карт «Мудрість серця» – «Мій ресурс на тиждень». Кожен учасник інтуїтивно обирав карту з висловом про цінності життя, читав її вголос та розмірковував про її значення для себе. Це сприяло емоційному підсиленню та формуванню позитивної життєвої установки.
Учасники заходу щиро дякували за турботу, відверто ділилися емоціями й відзначили, наскільки важливо відчувати підтримку в нових життєвих обставинах.

















«Зцілення через мистецтво – не просто красиві слова, а реальний шлях до внутрішньої стабільності, віри у себе та відновлення життєвої енергії», – підкреслила Леся Клевака.
Нагадаємо, нещодавно в Полтавській політехніці пройшли 3 арттерапевтичних сесії в межах проєкту “TRUST”: в рамках першої учасники -ВПО – виконали дві ключових арттерапевтичних вправи («Намалюй свій особистий герб» та «Дерево сенсів»), під час другої – відповідали на запитання «Що для мене означає ментальне здоров’я?», в рамках третьої учасники працювали над висловленням почуттів, зниженням внутрішньої напруги та пошуком особистісних ресурсів.
Нещодавно науковиця політехніки взяла участь у заході на тему академічної мобільності у STEM-галузях вищої освіти у столиці Австрії – Відні, студенти політехніки поділились враженнями від стажування за програмою Erasmus+ в ISCAP (Португалія), делегація політехніки взяла участь у академічній мобільності за програмою Erasmus+ в рамках ISCAP International Week, що проходив на базі Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto (ISCAP) , студенти Полтавської політехніки поділились своїми враженнями від навчання за програмами Erasmus+ в університетах Австрії (Відень та Айзенштадт), Естонії, Данії, Іспанії та Словаччини, Польщі.
Відзначимо, викладачі Полтавської політехніки можуть брати участь у програмах академічної мобільності та стажуваннях, а студенти – навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ впродовж семестру або цілого навчального року у провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Іспанії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Португалії, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.
За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм стажування, викладання та академічної мобільності за кордоном звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб. 213-Ц, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +38-(095)-91-08-192).
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»