2025-11-14

Студентка Полтавської політехніки вивчала основи самоврядування та громадянського суспільства у Перемишлі за програмою «Study Tours to Poland» (STP)

Студентка групи 204-НГ спеціальності 185 Нафтогазова інженерія та технології Анастасія Іванінська стала учасницею міжнародної грантової програми “Study Tours to Poland” (STP) у місті Перемишль (Польща) з 20 по 30 жовтня 2025 року, де вона глибоко занурилася у принципи місцевого самоврядування, вивчила динаміку громадських ініціатив та здобула безцінний міжкультурний досвід для формування активної громадянської позиції.

Студентка Полтавської політехніки вивчала основи самоврядування та громадянського суспільства у Перемишлі за програмою «Study Tours to Poland» (STP)

Міжнародний досвід та розширення світогляду є ключовими елементами якісної освіти, і студентка Полтавської політехніки вкотре це підтвердила. Анастасія Іванінська, студентка групи 204-НГ Навчально-наукового інституту нафти і газу (спеціальність 185 Нафтогазова інженерія та технології), стала однією з учасниць престижної міжнародної грантової програми Study Tours to Poland” (STP), яка проходила протягом десяти днів, з 20 по 30 жовтня 2025 року, у польському місті Перемишль.

Анастасія мала унікальну можливість ознайомитися з європейською системою освіти, принципами місцевого самоврядування, громадськими ініціативами та культурним життям Польщі, отримавши насичений і надзвичайно цінний досвід, яким вона охоче ділиться:

«Жовтень ознаменувався для мене знаковою подією: мені випала честь стати учасницею престижної міжнародної грантової програми «Study Tours to Poland» (STP). Цей проєкт має на меті підтримати ініціативну молодь Східної Європи, відкриваючи двері до глибокого розуміння системи освіти, специфіки місцевого самоврядування, динаміки громадських ініціатив та багатства культурного ландшафту Польщі.

Географічним центром моєї навчальної мандрівки став старовинний Перемишль, а також насичені пізнавальні виїзди до Кросно та Жешува. Ці дні перетворилися на справжню скарбницю знань – інтенсивний, інтелектуально надихаючий та безмежно цінний досвід, який глибоко трансформував мій світогляд і залишив незгладимий слід у свідомості.

Перший день програми розпочався з елегантного ранкового сніданку-знайомства, що став ідеальною платформою для презентації. Кожен учасник отримав можливість не лише окреслити свої академічні напрямки та особисті зацікавлення, але й гідно представити свій університет. Вже з перших годин простір наповнила атмосфера щирої приязні та ентузіазму, яка одразу ж стала каталізатором для відкритого діалогу та ефективної командної співпраці.

Після успішного знайомства ми поринули в історичну спадщину Перемишля, відвідавши його підземелля – унікальний архітектурний комплекс, що зберігає свідчення багатовікової історії міста. Далі наш шлях проліг до Народного дому – величної споруди, яка стала ключовим осередком для більшості наших подальших лекційних занять, семінарів і зустрічей. Ця культурна скарбниця вразила не лише своїм потужним історичним відлунням, але й гармонійним поєднанням минулого із сучасним, демонструючи інноваційний підхід до збереження та популяризації національної ідентичності.

Наш освітній шлях розпочався з інтенсивного модуля, присвяченого культурі інклюзивної мови та міжкультурній чутливості. У центрі нашої уваги була архітектура етичного діалогу, заснованого на непохитній толерантності та глибокій повазі до багатогранності культурних ідентичностей. Теоретичні засади були гармонійно доповнені практичними завданнями, які кристалізували ключове розуміння: мова є не лише засобом комунікації, а й потужним інструментом для творення справжнього взаєморозуміння між людьми.

Кульмінаційним моментом став надзвичайно важливий діалог із міською радницею Ліліаною Каліновською, яка зачарувала нас своєю незламною життєвою позицією та історією – від участі у протестних рухах у юному віці до послідовної підтримки сучасних соціальних ініціатив. Пані Каліновська поділилася своїм безцінним досвідом роботи у сфері місцевого самоврядування, презентувавши механізми ефективної взаємодії влади з громадянами та розкривши ключову роль неурядових організацій у формуванні суспільного ландшафту Польщі.

Ця зустріч стала потужним каталізатором моєї громадянської свідомості. Вона посилила моє прагнення до активної участі у суспільному житті та кристалізувала глибоке переконання: потенціал кожної особистості є рушійною силою, здатною втілювати системні та позитивні зміни у своїй країні.

Наступні дні перетворилися на захопливу подорож-дослідження іншими містами Польщі. У Кросно нас приймав особисто президент міста, який детально розкрив архітектуру місцевого самоврядування: від ефективних механізмів залучення громадян до процесу прийняття рішень та налагодження комунікації з мешканцями, до успішної реалізації молодіжних програм та соціальних ініціатив. Польський досвід переконливо продемонстрував, наскільки плідним може бути діалог між владою та суспільством, коли він ґрунтується на взаємній довірі та прозорості.

Надзвичайною родзинкою стала екскурсія на скляний завод у Кросно. Ми спостерігали за магією перетворення матеріалу, від вогненного розплаву до створення витончених декоративних фігур і посуду. Ми також отримали нагоду власноруч доторкнутися до ремесла, спробувавши створити елемент скляного виробу, що залишило незабутнє враження.

У Жешуві ми занурилися в академічне середовище, відвідавши місцевий університет. Там ми детально ознайомилися з інноваційними освітніми програмами, передовими науковими лабораторіями та принципами функціонування студентського самоврядування.

Особливо вразили можливості для практичної підготовки студентів. На медичних факультетах використовуються високотехнологічні симуляційні манекени – спеціальні навчальні моделі, що імітують повний спектр фізіологічних процесів людини (від дихання та пульсу до реакцій і навіть плачу). Ці технології дозволяють майбутнім медикам відпрацьовувати критичні навички надання допомоги в умовах, максимально наближених до реальності, забезпечуючи найвищий рівень підготовки фахівців.

Невіддільною складовою програми стали заняття, присвячені стратегічній медіаграмотності та терапевтичній силі мистецтва. Лекційний блок із дезінформації детально охопив поняття інформаційних маніпуляцій та психологічних операцій (ІПСО), озброюючи нас інструментами критичного аналізу новин. Ці знання набувають критичної ваги в умовах сучасної інформаційної війни.

Арттерапія відкрила шлях до глибинного самопізнання. Ми створювали персональні «квітки-самопізнання», де кожна пелюстка символічно відображала ключову рису характеру або життєву цінність. Для мене цей процес став ефективним методом усвідомлення власних сильних сторін та кристалізації життєвих орієнтирів.

Одним із найбільш зворушливих та емоційних апогеїв став благодійний концерт українського гурту “Е.К.А.”, що відбувся у Народному домі. Усі зібрані кошти були спрямовані на життєво важливу підтримку українських військових. Пісні, наповнені незламним патріотизмом та щирими емоціями, створили потужну атмосферу єдності та взаємної солідарності між українською та польською молоддю.

Глибокий слід у пам’яті залишила виставка дитячих робіт «Діти з полону», яку урочисто відкрив президент Перемишля. Його прониклива промова, присвячена спільній боротьбі, силі співчуття та незламній людяності, викликала сльози на очах багатьох присутніх. Це був момент глибокої емоційної ідентифікації та усвідомлення нерозривної важливості взаємної підтримки між нашими народами.

Програма «Study Tours to Poland» стала для мене надзвичайно важливим досвідом. Я не лише здобула нові знання про систему освіти, громадську активність і культурне життя Польщі, але й переосмислила власну роль у студентському середовищі і зрозуміла, наскільки важливо цінувати активну молодь та її вплив на життя університету.

Окрім офіційних і навчальних заходів, ми мали змогу відвідати історичні місця, поспілкуватися з активними громадянами, викладачами, митцями та волонтерами. Протягом усієї поїздки нам забезпечували переклад, тому комунікація була легкою й відкритою. Організатори проявили високий рівень професіоналізму, а учасники – щирість, креативність і бажання розвиватися.

Для мене цей проєкт став прикладом того, як міжнародна співпраця та взаєморозуміння між молоддю можуть створювати спільний простір для розвитку, діалогу та миру. Я вдячна за можливість представляти свій університет у такій престижній програмі та впевнена, що отримані знання і натхнення допоможуть мені втілювати нові ідеї вже в Україні», – ділиться Анастасія.

Раніше студентки політехніки були учасницями програми “Study Tours to Poland” (STP) у містах Лодзь, Люблін та Краків (2025 рік), Б’єльсько-б’яла, Торуні, Вроцлаві, Лодзі та Варшаві (2024 рік), Вроцлаві,  Гданську та Торуні (2023 рік).

Нещодавно cтарший викладач кафедри загального мовознавства та іноземних мов Юлія Гунченко взяла участь у програмі академічної мобільності для викладачів у Трансільванському університеті Брашова, викладачки Полтавської політехніки Людмила Свистун та Юлія Худолій взяли участь у науковому фестивалі E3UDRES2 в рамках програми академічної мобільності для викладачів Erasmus+ у Відземському університеті прикладних наук (Латвія), студентка-філологиня Полтавської політехніки Вікторія Бойко. Вона взяла участь у 10-денному молодіжному обміні Erasmus+ у Вірменії, де в форматі міжкультурного діалогу навчалася краще розуміти себе та інших, формуючи цінні навички для майбутнього.

Нагадаємо, викладачі Полтавської політехніки можуть брати участь у програмах академічної мобільності та стажуваннях, а студенти – навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ впродовж семестру або цілого навчального року у провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Іспанії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Португалії, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.

За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм стажування, викладання та академічної мобільності за кордоном звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб. 213-Ц, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +38-(095)-91-08-192).

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»