2023-03-20

«Весняна школа Вернадського -2023»: науковиці політехніки підвищили кваліфікацію за програмами ЄС у сфері сталого, інклюзивного та смарт – розвитку громад

9 науковиць Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» пройшли повний курс підвищення кваліфікації за програмою «Сталий, інклюзивний та смарт - розвиток в контексті децентралізації: досвід ЄС», взявши участь у роботі «Весняної школи Вернадського». Учасники проєкту обговорили парадигми та методики викладання принципів сталого, інклюзивного, смарт-розвитку у вищій школі, шляхи запобігання корупції, поняття гендерної рівності.

«Весняна школа Вернадського -2023»: науковиці політехніки підвищили кваліфікацію за програмами ЄС у сфері сталого, інклюзивного та смарт – розвитку громад

Упродовж 1-15 березня 2023 року на базі Волинського національного університету імені Лесі Українки стартувала перша «Весняна школа Вернадського-2023» «Сталий, інклюзивний та смарт - розвиток в контексті децентралізації: досвід ЄС», що реалізується в рамках міжнародного гранту The Jean Monnet Chair project «Sustainable, Inclusive and Smart Development within Decentralization Process: the EU experience» Erasmus + (SISDDP). Школа носить ім‘я академіка Володимира Вернадського, життя і діяльність якого пов’язані з Україною, чия наукова спадщина упродовж багатьох десятиліть залишалася невідомою для світової академічної спільноти. Праці Володимира Вернадського випередили свій час більш ніж на століття і наразі не втратили своєї актуальності.

Активними учасниками масштабного наукового заходу стали 226 науково-педагогічних працівників з 66 закладів вищої освіти України, які працювали у дистанційному форматі на платформі Zoom. За словами організаторів, попри всі негаразди й обмеження, спричинені повномасштабним вторгненням сусідньої держави-агресора, географія учасників надзвичайно широка, адже академічна освіта повинна примножуватися здобутками такої співпраці. Вищенаведені факти наочно демонструють, що масштабні об'єднання науково – педагогічних працівників закладів вищої освіти не знають кордонів й умовностей, маючи спільні цілі та бажання ділитись власними знаннями, дізнаватися нове, будувати новітню картину світу задля його покращення.

Науковиці Навчально – наукового інституту фінансів, економіки, управління та права і факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» - кандидатка економічних наук, доцентка кафедри менеджменту і логістики Аліна Чайкіна, кандидатка економічних наук, доцентка кафедри менеджменту і логістики Олена Христенко, кандидатка економічних наук, доцентка кафедри публічного управління, адміністрування та права Алла Глєбова, кандидатка економічних наук, доцентка кафедри міжнародних економічних відносин та туризму Альона Буряк, доктор філософії, доцентка кафедри міжнародних економічних відносин та туризму Ірина Левченко, кандидатка економічних наук, доцентка кафедри економіки, підприємництва та маркетингу Інна Міняйленко, кандидатка технічних наук, доцентка кафедри економіки, підприємництва та маркетингу Ксенія Чичуліна, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри українознавства, культури та документознавства Людмила Чередник та кандидатка філологічних наук, старший викладач кафедри загального мовознавства та іноземних мов Наталія Бондар долучилися до участі в даному проєкті. Після успішного завершення навчання та підвищення кваліфікації за унікальною сертифікованою програмою «Сталий, інклюзивний та смарт розвиток в контексті децентралізації: досвід ЄС» в рамках проєкту Jean Monnet Chair SISDDP Erasmus + кожна зі слухачок Школи отримала сертифікат обсягом у 3 кредити ЄКТС/90 годин.

Упродовж двох насичених тижнів учасники вивчали сучасні парадигми сталого, інклюзивного, розумного розвитку, детально розглянули історію становлення, наукову спадщину академіка В. Вернадського, обговорили глобальні цілі сталого розвитку, європейську інтеграцію, стратегію ЄС в питаннях сталого, інклюзивного та розумного розвитку, європейські практики децентралізації, децентралізація в контексті європейських реформ, сталий розвиток і самозабезпечення громади. Спікери поділилися корисними кейсами стратегічного управління та планування, муніципального менеджменту, управління персоналом, проєктами та змінами, запобігання корупції, гендерної рівності, державної мови, комунікації та взаємодії, запитів на євроінтеграцію та досягнення Цілей сталого розвитку в економічному полі громад, інклюзивності, духовності, методики викладання принципів сталого, інклюзивного, розумного розвитку у вищій школі.

Під час дискусій координаторка проєкту, професорка кафедри Жана Моне Наталія Павліха процитувала уривки з щоденників академіка Володимира Вернадського: «Відбувається нерозумна розтрата найдорожчого надбання народу - його талантів. А тим часом, ці таланти ніколи не поновлюються безперервно. І навіть, якби виявилося, що процес їх створення в нашому народі ще триває, завжди одні особистості механічно не можуть бути замінені іншими. Треба використати в цей момент те, що дало тепер нам життя - великий дар минулих поколінь».

«Беручи участь у різноманітних освітніх і наукових проєктах, ми змінюємо наше сприйняття світу. Тому наша команда намагалася працювати зі світоглядом слухачів Школи через дизайн-мислення», - наголосила спікерка.

Опановуючи нові практичні та теоретичні знання, слухачі навчилися самотужки розробляти стратегію та проєкти сталого, інклюзивного, розумного розвитку на рівні країни, регіону, громади, бізнесу, університету, аналізувати індикатори й індекси сталого, інклюзивного, розумного розвитку, ідентифікувати рівень сталого, інклюзивного, розумного розвитку університету, бізнесу, громади, регіону, країни; здійснювати стратегічне управління та планування, заохочувати студентів і колег запроваджувати Глобальні цілі сталого розвитку, управляти змінами та персоналом на засадах сталого, інклюзивного та розумного розвитку, розвивати університет і громаду й сприяти реформі децентралізації, опанували технології проєктного менеджменту та муніципального менеджменту, обговорили як комунікувати та покращити внутрішньоуніверситетську й владно-громадську взаємодію на засадах сталості й толерантності.

«Під час навчання у «Весняній школі Вернадського-2023» отримала колосальний практичний досвід у сфері сталого, інклюзивного, розумного розвитку на рівні громади, регіонів, країни. Глибоко задоволена якістю презентованого матеріалу, плідною співпрацею з колегами з провідних українських університетів, під час якої обговорили сторінки наукової діяльності Володимира Вернадського, проаналізували прогресивність його поглядів, що значно випередили сучасний видатному науковцю стан речей. У подальших планах - продовжувати власний професійний розвиток у даному напрямі, адже твердо переконана, що будь - які знання стають ефективними під час їхнього використання. А наші реалії диктують непрості виклики, до якого ми, як науковці, маємо бути повністю готовими», - прокоментувала учасниця Школи, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри українознавства, культури та документознавства факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Людмила Чередник.

Таким чином, «Весняна Школа Вернадського 2023» – це подія значно ширшого масштабу, ніж науковий пошук та освітня ініціатива. Це справжнє об’єднання науковців, які не лише вивчають проблеми економіки сталого розвитку, але дійсно намагаються жити цією парадигмою.

Нагадаємо, нещодавно науковиці політехніки вдосконалили навички роботи з грантовими заявками для програм Європейського Союзу.

Раніше студентки-документознавиці присвятили творчий проєкт видатній поетесі-шістдесятниці, студентки політехніки навчаються за довгостроковою програмою академічного обміну Erasmus+ в румунському університеті-партнері, майбутні професіонали ознайомилися з діяльністю Головного управління державної податкової служби України у Полтавській області, студенти політехніки пройшли тренінг з домедичної допомоги, який провели судові охоронці та патрульні поліцейські, а студентка політехніки опанувала навички управління бізнесом за програмою міжнародного обміну в Поморській академії.

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»