З 20 вересня 2023 року у Полтавській політехніці розпочався цикл гостьових лекцій «Contemporary Contexts and Debates: 21st Century Literatures and Cultures in English».
Ініціатором, організатором та модератором лекцій виступила Ханна Шох (Hannah Schoch), аспірантка Цюріхського Університету. У прагненні допомогти українським науковцям та студентам не залишитись осторонь світових тенденцій в історії та теорії літератури, Ханна організувала серію із 11 лекцій від провідних літературознавців світу.
У середу, 06 грудня 2023 року, о 13:30 в ауд.318 Ц у змішаному форматі відбудеться одинадцята (остання!) лекція на тему «In Lieu of a Conclusion: Claudia Rankine and Saul Williams: Democracy and Resistance in a Digital World» («Замість висновку: Клаудія Ренкін і Сол Вільямс – демократія та опір у цифровому світі»), яку прочитає Ханна Шох (Hannah Schoch), науковиця з Цюріхського Університету (University of Zurich).
Зайти на лекцію можна за посиланням.
Запрошуються студенти та науково-педагогічні працівники Полтавської політехніки з усіх інститутів та факультетів як офлайн, так і дистанційно.
Короткий анонс змісту лекції:
На цій заключній лекції ми розглянемо творчість двох поетів і митців Сола Вільямса та Клаудії Ренкін, чия творчість є яскравим прикладом того, як сучасна лірика долає формальні та медійні кордони. У своїх роботах вони звертаються до цифрового самозаперечення, політичного розголосу та чорної кіберкультури у 21-му столітті. Саме через матеріальність і форму свого мистецтва – гібридне, інтермедіальне і трансмедіальне – вони досліджують зв'язок між демократією, расою і (медійною) репрезентацією, а також вплив, який дедалі гібридніша публічна сфера має на демократичну культуру.
Це також дозволить нам ще раз розглянути різні аспекти того, як література XXI століття перетинається з сучасними дискурсами, з якими ми стикалися під час даного циклу лекцій.
Довідково: Ханна Шох (Hannah Schoch), магістр філософії, аспірантка факультету англійської мови Цюріхського університету та учасниця міждисциплінарної мережі «Жанри та медіа», що фінансується Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG), у 2016-2019 роках. Наразі науковиця завершує свою кандидатську дисертацію на тему «Coupling Compulsions: Narrative Fiction, Heterosexual Couples, and Democracy in the US» («Єднальні примуси: наративна художня література, гетеросексуальні пари та демократія в США»). Її наукові інтереси охоплюють загалом перетин літератури, теорії культури та політичної філософії, а конкретніше – питання жанру, медіа, гендеру та демократії в наративній художній літературі США, а також політичний вимір ліричної поезії в умовах капіталізму та діджиталізації.
Нагадуємо, першу лекцію – «More than Rust: Narrating Post-Industrial America» («Більше, ніж «іржа»: наративи постіндустріальної Америки»), прочитала доктор Джулія Саттлер (Julia Sattler) з Дортмундського технічного університету (20 вересня 2023 року).
Другу лекцію – “US Myths and Politics on the 21st-Century Stage: Hamilton: An American Musical” («Міфи та політика США на сцені 21-го століття: Гамільтон: Американський мюзикл») – прочитала Ханна Шох (Hannah Schoch), дослідниця з Цюріхського Університету (27 вересня 2023 року).
Третю лекцію – “Is It Alright if I Don’t Sing Tonight? Romance, Romanticism, and Climate Grief in Contemporary Popular Music” («Нічого, якщо я сьогодні не буду співати? Романтика, романтизм і кліматичне горе» в сучасній популярній музиці») прочитав Андрін Альбрехт (Andrin Albrecht), дослідник з Єнського університету імені Фрідріха Шиллера (4 жовтня 2023 року).
Четверту лекцію – “Haunting US: 21st Century American Gothic” («Привиди США: американська готика 21 століття») прочитала Ханна Шох (Hannah Schoch), науковиця з Цюріхського Університету.
П’яту лекцію – “David Lynch Does not Take Acid, Acid Takes David Lynch: Fan Culture as Meme Culture” («Девід Лінч не вживає кислоту, кислота вживає Девіда Лінча: фан-культура як культура мемів»), прочитав викладач англійської мови та американістики в Університеті Зігена (University of Siegen) доктор Марсель Гартвіг (Marcel Hartwig).
Шосту лекцію – “The Devil's in the Details: the Everyday in Contemporary American Poetry” («Диявол у деталях: повсякденність у сучасній американській поезії»), прочитав Айзек Пікелл (Isaac Pickell), поет, кандидат філософських наук, викладач у Детройті, випускник магістерської програми з креативного письма Університету Маямі.
Сьому лекцію – «A HISTORY OF THE HOW» – Protest and/in 21st-Century Documentary Poetry” («“ІСТОРІЯ ПРО ТЕ, ЯК” – протести в документальній поезії 21-го століття»), прочитала доктор Махшид Маяр (Mahshid Mayar) з Мангеймського університету (University of Mannheim).
Восьму лекцію – Literature and Science: Scientific Discourses in Contemporary Science Fiction” («Література і наука: Наукові дискурси в сучасній науковій фантастиці»), прочитала Зої Леманн Імфельд (Zoë Lehmann Imfeld), заступниця завідувача кафедри сучасної англійської літератури в Бернському університеті (Швейцарія).
Дев’яту лекцію – «“First, you should know that I have risen through the fire”: An Introduction to Indigenous Hip Hop in Canada» («По-перше, ви повинні знати, що я пройшов крізь вогонь”: трохи про хіп-хоп корінних народів Канади»), прочитав доктор Штефан Бенц (Dr. Stefan Benz) з Боннського університету (University of Bonn).
Десяту лекцію – «The Live Object to Spark It All: Imperialist Intimacies in Charles Olson's Mayan Letters» («Живий об'єкт для іскри: імперіалістичні інтимності в листах Чарльза Олсона до майя»), прочитав Домінік Ноулз (Dominick Knowles), доктор філософії, викладач Массачусетського університету у Бостоні (UMass Boston).
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»