Участь у програмі академічної мобільності Erasmus+ відкриває перед студентами унікальні можливості для навчання, особистого розвитку та культурного обміну. Другокурсниця спеціальності 014 Середня освіта (Англійська мова та друга іноземна мова) Дар’я Єгорова стала однією з тих, хто зміг скористатися цією можливістю та провести осінній семестр 2024/2025 навчального року (01.10.2024 – 31.03.2025) у Ганноверському університеті імені Готфріда Вільгельма Лейбніца у Німеччині. Її досвід навчання за кордоном у рамках програми кредитної академічної мобільності Erasmus+ став важливим етапом у професійному та особистісному розвитку, допоміг удосконалити мовні навички, познайомитися з іншими освітніми підходами та глибше зануритися в міжкультурне середовище. У своїй розповіді Дар’я ділиться враженнями про навчання, труднощі адаптації, нові знайомства та незабутні моменти, які назавжди залишаться частиною її студентського життя.
«Мене звати Дар’я Єгорова, я студентка другого курсу груп 201-ФО та 201-ЕТ Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка». Програма кредитної академічної мобільності Erasmus+ стала для мене не просто академічною можливістю, а справжнім життєвим досвідом, який змінив моє ставлення до навчання, до інших культур і, головне, до самої себе. Мій шлях у Ганноверському університеті імені Лейбніца, де я навчалась по програмі обміну Erasmus+, був сповнений яскравих моментів, випробувань, емоційних підйомів і навіть декількох «падінь», але все це стало лише важливим і цікавим етапом моєї адаптації.
Щойно опинившись у Німеччині, я відразу відчула, наскільки все навколо відрізняється від звичного. Німецька система освіти суттєво відрізняється від української, і спочатку це трохи збентежило мене. Однак потім навчання в Ганноверському університеті стало для мене захопливою можливістю для зростання. У Німеччині студенти самі відповідають за свій освітній процес: відвідування занять не гарантує успішності – усе вирішує екзамен, який і визначає рівень засвоєння матеріалу. Спершу значне навантаження здавалося непростим викликом, проте саме воно стало для мене джерелом мотивації. Я швидко усвідомила, що успіх залежить лише від мене: необхідно більше працювати, навчитися організовувати себе та брати відповідальність за кожне своє рішення.
Навчання в Лейбніці вимагало значної самовіддачі та ретельної підготовки. Дисципліни, які я опановувала, були тісно пов’язані з викладанням англійської мови, її фонетикою, граматикою, культурою англомовних країн та літературою. Я завжди захоплювалася англійською, але саме тут, в університеті, усвідомила, наскільки глибоко можна зануритися в мову. Лекції з британської та американської літератури, курси академічного письма надихали мене, і щодня я відчувала, як розширюються мої горизонти, як стаю впевненішою у своїх знаннях та навичках.
Однак найбільше мене вразила атмосфера на заняттях. Це були не просто лекції, а справжнє спілкування. Викладачі в Лейбніці дуже відкриті та дружелюбні. Вони не просто передавали інформацію, а створювали таку атмосферу, щоб студенти могли активно брати участь у обговореннях, висловлювати свої думки, працювати в групах. Я ніколи не відчувала, що я одна – навпаки, мені завжди допомагали як викладачі, так і мої одногрупники. Дуже часто наші пари перетворювались на чудові живі дискусії, де кожен мав можливість висловитись і почути інших. Це був один із найбільших плюсів навчання: постійне занурення в англомовне середовище, що сприяло покращенню моєї мовної практики.
Моя англійська, безсумнівно, стала значно кращою. Також я значно покращила свою німецьку. В моєму колі спілкування були не лише студенти з інших країн, а й німці, з якими я мала чудову нагоду спілкуватися щодня. Це допомогло позбутися мовного бар’єра, що зазвичай виникає при вивченні іноземної мови, і значно покращити свої навички.
Окремо варто відзначити час, проведений в університеті поза лекціями. У Лейбніці були чудові навчальні простори, де я могла як зосереджено працювати самостійно, так і займатися разом із друзями. Бібліотеки стали для мене другим домом під час підготовки до іспитів, які виявилися значно складнішими, ніж ті, до яких я звикла в Україні. Цей досвід навчив мене важливому: самодисципліна, організованість і наполегливість є ключем до успіху.
Окрім навчання, я пережила справжнє занурення в культуру Німеччини та Європи. Завдяки програмі мобільності Erasmus+ я мала можливість подорожувати, відвідувати різні міста Німеччини, а також інші країни Європи. Це було неймовірно цікаво і важливо для мого особистого розвитку. Кожна нова країна, кожне нове місто розширювали моє уявлення про світ. Я бачила і відчувала, як різні культури можуть співіснувати, як можна вчитися один у одного, обмінюватися досвідом і цінностями.
Завдяки Erasmus+ я знайшла нових друзів, з якими, впевнена, продовжу спілкуватися й надалі. Ми ділилися враженнями, допомагали один одному в навчанні, а інколи навіть просто разом відпочивали, досліджуючи нові куточки Ганновера та інших європейських міст.
І це, мабуть, найцінніше, що я отримала від цієї програми: нові зв’язки, нові можливості для особистого розвитку і нові відкриття, які продовжують надихати мене і зараз. За ці пів року я також багато змінювалась як людина. Мої навички самоорганізації, відповідальності, здатність знаходити рішення у складних ситуаціях значно покращились. Я стала більш відкритою до людей, впевненішою у своїх силах і готовою до нових викликів. Всі ці зміни стали для мене важливими кроками вперед.
Раджу майбутнім учасникам програми мобільності Erasmus+ не боятися змін і труднощів. Так, це може бути непросто, але цей досвід безперечно стане безцінним і виправдає всі зусилля. Подорож до нової країни, навчання в іншому університеті, знайомство з новими людьми та культурами – усе це стане важливою главою вашого життя, яку ви згадуватимете ще багато років. Ви покращите свої мовні навички, розширите світогляд і створите нові зв’язки по всьому світу. Я впевнена, Ганновер і Лейбніц залишаться для мене особливим місцем, куди я неодмінно захочу повернутися!», – розповіла учасниця програми академічної мобільності Дар’я Єгорова.






Про перші враження Дар’ї Єгорової від навчання в Німеччині можна прочитати тут, а про досвід навчання студенток політехніки у Ганноверському університеті в минулому навчальному році – тут і тут.
Нещодавно студенти Полтавської політехніки поділились своїми враженнями від навчання за програмами Erasmus+ в університетах Австрії (Відень та Айзенштадт), Естонії, Данії, Іспанії та Словаччини; науковиця університету долучилася до участі у міжнародному проєкті, майбутня архітекторка взяла участь у ІІ частині молодіжного обміну за програмою Erasmus+ у Польщі, а майбутня перекладачка взяла участь у тренінгу за програмою Erasmus+ на тему трансформації конфліктів.
Відзначимо, викладачі Полтавської політехніки можуть брати участь у програмах академічної мобільності та стажуваннях, а студенти – навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності Erasmus+ впродовж семестру або цілого навчального року у провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Іспанії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Португалії, Румунії, Словаччини, Фінляндії, Чехії.
За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм стажування, викладання та академічної мобільності за кордоном звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб. 213-Ц, interoffice@nupp.edu.ua) або до координаторки міжнародної діяльності Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Анни Костянтинівни Павельєвої (ауд. 310-Ц, email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +3-8-(095)-91-08-192).
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»