2022-07-01

Учасники наукового гуртка обговорили освітню платформу FutureLearn для підготовки до IELTS Speaking Test

30 червня учасники наукового гуртка «Філологія» провели останнє у цьому навчальному році засідання, присвячене використанню освітньої платформи Future Learn для підготовки до IELTS Speaking Test. Студенти обговорили дієві підходи та обмінялися лайфхаками підготовки до мовного іспиту.

Учасники наукового гуртка обговорили освітню платформу FutureLearn для підготовки до IELTS Speaking Test

Планове засідання студентського наукового гуртка «Філологія» під керівництвом кандидатки філологічних наук, доцентки кафедри германської філології та перекладу Полтавської політехніки Анни Павельєвої учасники присвятили методичним стратегіям розвитку комунікативних навичок студентів під час підготовки до іспиту IELTS, що ґрунтуються на використанні інтерактивних web-ресурсів. Зокрема, двотижневого онлайн-курсу «Improve Your IELTS Speaking Score» від University of Macquarie на базі навчальної платформи «FutureLearn».

«Інтеграція інтерактивних навчальних ресурсів у систему англомовної підготовки у закладах вищої освіти – це продуктивний метод розвитку комунікативних навичок студентів, що набуває особливої  актуальності  в   умовах воєнного стану, адже складання іспиту IELTS залишається важливою умовою вступу до будь-якого іноземного університету і своєрідною «перепусткою» до успішного працевлаштування випускників, що зумовлює необхідність ретельної підготовки до тесту», – говорить керівник гуртка, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва.

За словами науковиці, використання англійської мови як lingua franca спонукає викладачів  закладів вищої освіти звернути особливу увагу на навчання англійської мови в університетах, інтегруючи різноманітні освітні джерела для досягнення максимального результату. Іспит IELTS (International English Language Testing System) визнається більшістю університетів англомовних країн світу і, отже, є пріоритетним для студентів у поглибленні інтеграційних процесів. IELTS розроблений провідними світовими експертами для оцінки мовних навичок і складається з чотирьох модулів: читання, письмо, аудіювання та говоріння.

Модуль Speaking (говоріння) є ключовим компонентом IELTS, який має проводиться у формі індивідуальної співбесіди з екзаменатором. Методичні стратегії розвитку комунікативних навичок під час підготовки до іспиту IELTS передбачають активне залучення інтерактивних онлайн-ресурсів та платформ електронного навчання. Наприклад, онлайн-платформа «FutureLearn» пропонує різноманітний вибір курсів від провідних університетів світу, а методика «FutureLearn» базується на принципах розповіді та дискусії, що значно полегшує процес навчання. Принцип сторітелінгу реалізується через використання якісних відео та статей, а дискусійний підхід передбачає обговорення матеріалів курсу з іншими учасниками у режимі реального часу. Таким чином, навчання стає захоплюючим соціальним досвідом. Усі курси на платформі є self-paced, учасники можуть самостійно визначати темп, інтенсивність та тривалість свого навчання.

Зокрема, студенти можуть скористатися 2-тижневим курсом «Improve Your IELTS Speaking Score» від університету Маккуорі в Австралії, щоб покращити навички говоріння для успішної здачі IELTS. Матеріал курсу поділено на 2 тижні, що охоплюють 23 і 18 розділів відповідно. Кожен розділ присвячено певному типу помилок, пов’язаних із розмовними навичками. Інтегративний підхід до викладу матеріалу робить курс дійсно високоефективним. Після засвоєння матеріалу учасники курсу проходять різні тести: необхідно записати 3-7 аудіофайлів із відповідями на запропоновані усні теми та обговорити представлені рекомендації з іншими учасниками курсу онлайн. Теми варіюються від фразових дієслів та ідіоматичних виразів до складних речень (використання правильних словосполучень, сталих виразів, вставних конструкцій та складних структур); найпоширеніші граматичні помилки («Вибір правильних форм слів»; «Підбір точного словникового запасу») та правильна інтонація в англійських реченнях. Наприкінці курсу студентам пропонується прослухати зразки відповідей інших кандидатів під час іспиту та дати критичну оцінку на основі вивченого матеріалу (Тести: «Чи можна вважати цю відповідь зв’язною?»; «Виявлення типових граматичних помилок») тощо.

Окрім згаданого онлайн-курсу, платформа пропонує багато інших програм, орієнтованих на підготовку до IELTS. Викладачі, студенти та усі ті, хто хоче взяти участь у проєктах міжнародної академічної мобільності можуть знайти значну кількість корисних ресурсів у таких курсах, як:

- «Understanding IELTS: Listening»  (British Council);

-«Understanding IELTS: Writing» (British Council);  

-«Understanding IELTS: Reading» (British Council);  

-«Understanding IELTS: Speaking» (British Council) .

Платформа «FutureLearn»  є ефективною формою змішаного навчання та продуктивним інструментом урізноманітнення навчального процесу,  а мовні курси, що містяться на платформі, можуть бути використані у формальній та неформальній освіті. Інтеграція навчально-методичних матеріалів онлайн-курсу «Improve Your IELTS Speaking Score» в систему навчання освітніх закладів є продуктивним методом розвитку комунікативних навичок студентів, що набуває особливої актуальності в умовах воєнного стану.

Нагадаємо, що засідання студентського наукового гуртка «Філологія» відбуваються на факультеті філології, психології та педагогіки Полтавської політехніки принаймні раз на місяць  упродовж  навчального року  (вересень-червень).

Наступне засідання гуртка відбудеться у вересні 2022 року. До участі запрошуються студенти, школярі міста Полтави та області, зацікавлені в проблемах лінгвістики, мовознавства та перекладознавства.

За довідковою інформацією щодо часу та місця проведення наукового гуртка звертатися на кафедру германської філології та перекладу (ауд. 310-Ц) або безпосередньо до керівника гуртка – Анни Костянтинівни Павельєвої за телефоном: +38(095) 91-08-192.

Раніше учасники гуртка дослідили хронотопічні координати повісті Миколи Гоголя «Травнева ніч, або Утоплениця», презентували перекладацькі дослідження лексем на позначення їжі у творчій спадщині письменника, провели дослідження творчості автора поеми «Мазепа», розглянули переклади фразеологізмів у повісті Миколи Гоголя «Вечір напередодні Івана Купала», вивчали життєвий та творчий шлях Вільяма Сомерсета Моема, дослідили сучасні навчальні технології, представили перекладознавчі дослідження творчості «батька» класичного детективу і автора пригодницьких романів,  вивчали творчу спадщину поетів-лейкістів, обмінялися лайфхаками перекладу рекламних слоганів від світових брендів, дослідили сатиричну повість Михайла Булгакова та обговорили творчу спадщину польського фантаста, творчість письменника-містика та проаналізували твори письменників-сучасних Нобелівських лауреатів, досліджували витоки популярності британських письменників XX століття, обговорили гендерні стереотипи, нав’язані рекламою та ЗМІ та провели перекладацькі майстер-класи для учнів наукового ліцею №3.

Медіа-центр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»