2023-11-17

«Що таке конфлікт і з чим його їсти?»: студенти політехніки обговорили зі школярами причини та способи вирішення суперечок

У рамках тренінгового курсу «Building bridges towards peace» студенти Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» провели для вихованців Полтавського НВК №16 тренінг «Що таке конфлікт і з чим його їсти?». Разом зі школярами студенти обговорили як виникають конфлікти, які існують форми протистояння між сторонами та способи вирішення соціальних суперечностей.

«Що таке конфлікт і з чим його їсти?»: студенти політехніки обговорили зі школярами причини та способи вирішення суперечок

Шестеро студентів Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – учасники тренінгу для активної молоді України на тему миробудування та вирішення конфліктів, організований Active Youth Community та ГО Development and Initiative за підтримки Ради Європи розробили і провели два тренінги на тему миробудування та вирішення конфліктів.

9 листопада команда учасників у складі студента 4 курсу спеціальності «Фізична терапія та ерготерапія» Павла Явтушенка, студента 4 курсу спеціальності «Комп’ютерні науки» Антона Баранського та студента 2 курсу спеціальності «Нафтогазова інженерія та технології» Кіріла Васильєва провела тренінг «Що таке конфлікт і з чим його їсти?» для вихованців Полтавського НВК №16.

Студенти Політехніки розповіли школярам про тренінговий курс «Building bridges towards peace», його мету та завдання, про те, що таке «конфлікт», як він виникає, які бувають причини конфліктів, які існують форми протистояння між сторонами та способи вирішення соціальних суперечностей, а також про природні процеси соціальні взаємодії між людьми. Зокрема, студенти пояснили учням, що таке «цибулинка потреб» та сітка (діаграма) Томаса-Кілмана, яка описує можливі дії сторін при конфлікті і яка була запропонована Томасом та Кілманом у 1972 році. Метою заходу було навчити школярів розвивати навички ефективного вирішення конфліктів.

Студенти провели дебати на тему «Чому люди вступають у конфлікти, і як це впливає на наше життя?», після чого пограли в гру «Мозаїка конфліктів»: діти розділились на групи та отримали аркуші паперу. Кожна група отримала тему конфлікту (сімейний, шкільний, дружби тощо) і створювала мозаїчну картину, що відображає цей конфлікт, після чого провели порівняльний аналіз мозаїчних картин та намагались дати відповідь на питання «Які спільні риси ви помітили у всіх цих конфліктах? Які можливі шляхи вирішення?». Також учасники грали в рольову гру: діти були в ролі персонажів різних кінофільмів та телесеріалів (кожна група – окремий «фільм» чи телесеріал) та навчались вирішувати конфлікти за допомогою діалогу та співпраці.

Під час заходу використовувались методи дискусії та обговорення, а під час фінальної рефлексії виявили, що піднята тема була справді актуальною, сам захід сподобався учасникам, а солодкі призи за активність під час дискусій додали приємних емоцій учням.

Також студенти запропонували учасникам групові вправи для розвитку навичок емпатії та слухання. У підсумку відбулося обговорення отриманих вражень та вивчених навичок, а на завершення заходу студенти та школярі підсумували вивчені практики ефективного вирішення конфліктів у повсякденному житті.

Тренінг сприяв не лише розумінню природи конфліктів дітьми, але й розвитку їхніх соціальних навичок та навичок співпраці.

Викладачі та студенти Полтавської політехніки вже неодноразово ставали учасниками молодіжних обмінів та тренінгів за програмою Erasmus+ від ГО «Development and Initiative», «Speak Up, we are Listening», «Tolerance for diversity», «Volunteers beyond borders», «No Climate – No Future», «EntreFUTUREship», «Developing Metal Health Through Youth Work and Non-formal Education», «Innovation Through Thinking Out of the Box (In&Out)»; «Eco-Friendly Youth», «Sport and Radicalization», «Can I join you?», «Shaping New Tomorrow», «Bridging the needs of RefuNEETs», «Spray Hate Away», «Pedal for life», «Art as Tool for Fighting Online and Offline Hate Speech», «Your body is your gym», «Feel the difference», «Youth Workers Going Green», «Share your story: Youth, Inclusion and Storytelling».

Відзначимо, студенти Полтавської політехніки мають можливість навчатись за кордоном за грантовими програмами кредитної академічної мобільності впродовж семестру або цілого навчального року в провідних університетах Австрії, Гренландії, Данії, Естонії, Литви, Латвії, Норвегії, Нідерландів, Польщі, Румунії, Словаччини, Норвегії.

За детальнішою інформацією стосовно актуальних програм академічної мобільності звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків (каб.320-Ф, interoffice@nupp.edu.ua) або до координатора програм академічної мобільності – к.філол.н., доцентки кафедри германської філології та перекладу Павельєвої Анни Костянтинівни (ауд.310-ц, email: kunsite.zi@gmail.com, телефон: +38 (095) 91 08 192).

Нещодавно студентки політехніки розповіли про навчання в одному з провідних вузів Нідерландів, представниця Полтавської політехніки вивчала стратегії соціальної інклюзії під час молодіжного обміну у Вірменії, студентка Полтавської політехніки взяла участь у міжнародній програмі Study Tours to Poland, студентки університету пройшли мовні інтенсиви у Літній школі польської мови та культури від NAWA, науковці політехніки відзначили ErasmusDays2023, а студентки політехніки провели воркшоп про «зелений» стиль життя.

Зараз студентки ННІ фінансів, економіки, управління та права навчаються за програмою кредитної академічної мобільності Erasmus+ у Фінляндії, майбутні викладачки розпочали навчання за програмою Erasmus+ в Ганноверському університеті імені Готфріда Вільгельма Лейбніца, троє студенток Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» в Академії технологій та бізнесу ZEALAND в Данії, студенти-міжнародники розпочали навчання за програмою Erasmus+ в австрійському університеті Fachhochshule des BFI Wien, студентки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Вероніка Литвиненко, Софія Єрмоленко, Вікторія Хрипко стали учасницями програми кредитної академічної мобільності Erasmus+ у Higer Education Institution «Vilnius kolegija» (м. Вільнюс, Литва), після румунського університету другокурсниця вирушила до австрійського і розповіла про особливості навчання в університеті прикладних наук, 2 студентки політехніки навчаються в австрійському університеті прикладних наук FH Burgenland, п’ятеро студенток-філологів пройшли практику в міжнародному відділі університету «1 DECEMBRIE 1918» University of Alba Iulia, 15 студенток політехніки півроку навчались за довгостроковою програмою академічної мобільності Erasmus+ в університеті “1 DECEMBRIE 1918” University of Alba Iulia (місто Алба-Юлія, Трансильванія, Румунія), в рамках якої вони не лише безпосередньо вивчали предмети за спеціальністю, а й проходили навчальну практику та подорожували Румунією і Європою, п’ятеро студенток політехніки упродовж весняного семестру навчались за довгостроковою програмою академічної мобільності Erasmus+ в Інституті Транспорту та Телекомунікацій (Transport and Telecommunication Institute) в місті Рига, Латвія, де поєднували навчання із подорожами та вивченням нових мов і культур.

Крім того, представники університету стали першими українцями-учасниками програми академічної мобільності в Гренландії, де вони навчались та викладали за програмою Erasmus+, а також вивчали місцеву мову і культуру і розповідали гренландцям про війну в Україні.

Раніше студентки-перекладачки взяли участь в молодіжному обміні Erasmus+ в Італії і вивчали як через дитячі ігри можна навчитися командній роботи, креативності, саморефлексії та соціальній інтеграції; магістрантки політехніки отримали дві державних стипендії уряду Чехії та опановували чеську мову в Літніх школах слов’янських студій на базі Університету Палацького у Оломоуці та Університету імені Масарика в Брноучасники довгострокової програми академічної мобільності розповіли про особливості навчання у Гренландії, а п’ятеро студенток-філологів проходять практику в міжнародному відділі румунського університету-партнера.

Нещодавно студентка-філолог Діана Аббасова стала учасницею проєкту мобільності молодіжних працівників Erasmus+ в Туреччинідругокурсниця спецільності 035 «Філологія» Аліна Алєксєєва тала учасницею молодіжного обміну Erasmus+ в Іспанії, присвяченому впливу соціальних мереж на молодьстудентка Полтавської політехніки стала учасницею грантової програми «Study Tours to Poland»cтудентка-філолог стала учасницею присвяченого інклюзії молодіжного обміну в Румуніїстудентки політехніки взяли участь у молодіжному обміні, присвяченому дискримінації та гендерній нерівності, вивчали збереження природних ресурсів та економічного зростання молодих людей за допомогою здорового способу життястудентка-перекладачка стала учасницею молодіжного проєкту проти дискримінації, ксенофобії та булінгустудентки політехніки взяли участь у проєкті Ерасмус+, присвяченому розвитку екологічної свідомості європейців, та провели благодійний аукціонстуденти-філологи опановували практичні навички у сфері екології та захисту навколишнього середовища розглядали проблему алкогольної залежності та методи боротьби із нею, підвищували рівень обізнаності щодо культурної різноманітності, вивчали проблему переселенців/мігрантів та внутрішньо переміщених осіб.

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»